GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Middagsplattan

2008-09-23 | 22:09:39 | Egocentrerat&Vardagligt

Det är år 1997. Sommaren mellan nian och gymnasiet. Jag och finaste Karin såg Suede två gånger - första gången någonsin på Hultsfredsfestivalen, där jag så lägligt fick halsfluss och ögoninflammationer i båda ögonen så att när Brett , Neil, Richard , Simon och Mat entrade scenen såg jag allt igenom ett suddigt, kletigt tillstånd och min kassa kompaktkamera fokuserade enbart på snusandes ordningsvakter.
Andra gången vi såg dom så var det 80 mil upp i landet, i Östersund. en lång resa, min första X2000upplevelse där jag kräktes av den snabba ovanan och för många Moamkolor..

Men det var inte bara Suede som var magiskt den sommaren.
En sommar som för övrigt var full av härliga sommarhits på MTV i form av Aquas plastiga truddelutter och tre amerikanska långhåriga pojkar som sjöng mmmBop..

Nej , ett annat musikaliskt magiskt ögonblick var första gången jag hörde de surrande flygmaskinerna i introt till " D' you know what I mean"videon - första singeln från Oasis då mycket efterlängtade platta " Be Here Now" som i början överöstes med toppbetyg av nästan all musikpress, men som nu på senare år har benämnt som överreklamerad och överskattad.

I mina öron är det den bästaste Oasisplattan, där varje spår får mina armhår att resa sig, hjärtat att dunka lite snabbare och ögonen tåras lite mer än vanligt.



(foto: jag)
Kommentera 7 st

Kommentarer
Alexandra
2008-09-23 - 22:17:57

Älskar collaget :) Himla coolt

Alexandra
2008-09-23 - 22:39:31

JAsså ? Det såg ut som klipp och klistra. Nä, då måste jag ju verkligen beundra detta foto- om du nu har lagt dte snyggt och sedan bara fotat :D

hanna
2008-09-23 - 23:06:46

jag bor i östersund :D visst är det en härligt stad?

ps. din blogg är väldigt bra och underhållande :)

Viktoria
2008-09-23 - 23:54:57

men va underbart.. I can't wait. Bättre dag idag??

V
2008-09-24 - 00:11:59

Det är något magiskt med festivaler, varför har jag aldrig kommit iväg på nån :(

Natti ^^

starish
2008-09-24 - 00:27:35

Då kan vi vara duktiga ihop! =)

Jag har oxå ätit pizza idag men inte tränat, det har jag inte hunnit med.

Bim H-D
2008-09-24 - 10:05:49

Oj, vilken tur... Ja, att jag just har den där CDn och ingen annan av dem ;) Kanske borde leta upp den i hyllan och lyssna - igen? :D

Må så grankott... envis person som tagit sig till jobbet idag, oxå. Fråga INTE hur detta ska gå bara... HD till 17, suck... och hjälp? :/


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: