GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Smink och Sånt

2008-10-12 | 13:52:44 | Smink, Hudvård, Skönhet






(foto: jag)

Söta Alexandra ville att jag skulel svara på lite sminkrelateradefrågor, och vill Alexandra nåt så gör jag det.

Sminkar du dig varje dag?

Ja det gör jag ..nästintil. Har ju problemhy så det är ju oftast nån blemma,böld,finne som jag vill täcka över. Plus att jag då gärna tar mascara, ögonskugga,foundation och concealer för att känna mig så fin som möjligt går.
 Men har jag en böldfri dag går jag gärna utan smink.

Hur mycket tid lägger du på att sminka dig till vardags? Jag tycker inte att sminkning tar särskilt lång tid oavsett vardag eller fest. 5-10 minuter max.

Hur mycket pengar lägger du på smink varje månad? Inte alls mycket och det har definivt minskat de senaste åren dessutom. Förr köpte jag nya ögonskuggor hela tiden , men nu hardet mer blivit att man har givna favoriter så man köper på sig dom och de räcker länge. Men om jag skulle få köpa allt nytt en månad skulle det väl bli närmare tusenlappen.

Budget eller lyx när det gäller smink: En blandning. Jag tycker vissa dyra märken är skit och budgetmärkena har samma produkt för en bråkdel av priset som är underbara.  Dock gillar jag känslan av att få lyxa till det med just hudvård och smink.

Vad använder du för smink till vardags ? Cover it all mix concealer, Make up store, Kanebo Mascara, Foundation - just nyinköpt denna gång ifrån Maybelline, Ögonskuggor, Victoria's secret.

Om du fick välja endast en proidukt, vilken skulle det vara?  För att återgå till fråga ett där så har jag problemhy så nån form av täckningprodukt är jag beroende av så Cover it all Mix från Make up store.

Kommentera 6 st

Kommentarer
Angel
2008-10-12 - 14:04:29

Kul lista.

matilda
2008-10-12 - 14:24:15

ha en kanon najs dag! :D

Michelle
2008-10-12 - 14:58:09

Hej fina!

Check me out på bloggen! =)

Vill bara säga att jag e jättenöjd o fick många kommentarer från kompisarna! =)

Kram

Carro
2008-10-12 - 15:43:08

Vilka bra tips jag fick nu! Ska nog testa den där Concealern från Makeupstore :)

Karin
2008-10-12 - 15:44:28

roligt att läsa!

lena
2008-10-12 - 16:09:13

ha en fin dag du med;)

roligt att läsa andras sminkvanor;p


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: