GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hitta min "totala trivseltillvaro"

2008-10-05 | 23:20:31 | Egocentrerat&Vardagligt

Just nu så känner jag mig lättare till mods igen. Mycket tack vare alla fina kommentarer ni givit mig under dagen - vilken enorm direktrespons man kan få via en blogg, härligt!

Men också för att mina katter pussats mycket, min sambo har varit extra omtänksam och min mamma var ju här och mamma är ju mamma = bäst.

Och det var detta jag menade lite i detta inlägget - man måste få tillåta sig att må dåligt när man gör det. Man kan inte bara sudda bort de sura minerna och låtsas att allt är ok och vara äckligt klämkäck och se det positiva i allt när man är nere.
Precis som den storm som virvlat över Sverige senaste dygnet  så bedarrar till slut även självhatet och deppigheten och tårarna upphör . Jag vet att de grå känslorna kommer komma tillbaka, men jag vet också att de åter komma försvinna.
Låren är lika tjocka som igår, men ikväll är det inte lika chockartat plågsamt längre.

Jag tänker ge mig på att försöka med Gi-kost ett tag framöver, vilket jag gjorde i lång utsträckning för två år sen då jag hittade en trivselvikt..dock trivdes jag inte med nåt annat i livet just då.
Nu vill jag hitta min "totala trivseltillvaro". Jag är nöjd med företaget och att det bara går framåt = Jag satsade rätt ändå, jag har några nära fina vänner, underbar familj, två katter, fin sambo och förhoppningsvis har vi ett nytt fint hem att inreda lagom till jul, det är bara mig själv kvar att jobba med

* mer GI-artad kost som jag tror kan vara väldigt bra för min problemmage...funkar inte magen funkar inget
* Prioritera sömn mer - sömn kan göra underverk och jag har verkligen bortprioriterat sömnen i två år.
* dricka mer vatten - källan till allt liv
* mer motion och kanske lite mer varierad sådan


Men jag kommer inte fokusera på nån vikt, jag kommer fortsätta strunta i vågen och enbart gå på hur kläder känns och sitter samt hur kroppen ser ut. Jag är inte intresserad av kilogram, kalorier, Bmi.



Kram på er alla!

..och tack för att ni läst, kommenterat, stöttat, begrundat och varit här idag!
Kommentera 17 st

Kommentarer
Josiee
2008-10-05 - 23:22:50

tack sötnos:) men det där med grå mus det köper jag inte..för då ska jag springa up på scen, sno micken och skrika så att alla får se dig glänsa:)

Josiee
2008-10-05 - 23:29:40

hahaha nehej du:Dblir inge med det för det kommer jag inte tt behöva!;)..nu ska det sovas skönhetssömn men glöm inte höra av dig vid nästa götet besök:)kram

Tävlingsbloggen
2008-10-06 - 00:43:53

12-13/10 är du med i utslagsomröstning om de två sista platserna till Steg 2 från omröstning 8 i S.A.S-tävlingen. Glöm inte göra reklam för omröstningen på din blogg så du får lite fler röster!!

Anna Phe
2008-10-06 - 04:26:18

Jag tror på dig! Å jag vet att du kan om du bara ge dig fan på att nå dina egna mål och din egen vilja - lycka till, du fixar det, du fixar vad som helst :)

Malin
2008-10-06 - 07:27:38

Hihim, klart det blev biffstroganoff, men nu blev jag sugen på korvstroganoff också, när du sa det. ;)



Mumsigt var det, har lite i matlåda till skolan också. ;)



Mitt schema är pissdåligt den här månaden...går 9-16 ALLA dagar...så jag hoppas verkligen jag hinner träffa dig...bajsschema...sen är det typ bara viktiga saker också...jag blir så sur..



puss

alexandra
2008-10-06 - 08:01:50

klart att man får ha dagar när man känner sig ful osv, man orkar inte gå runt och vara positiv jämt ;) kram på dig!

E
2008-10-06 - 08:19:19

du har helt rätt alltid!



GI är verkligen bäst. Det kan man inte kalla diet utan ett sätt att äta. Mindre pasta och bröd och mer sallad och bra saker. Det klarar du!

Nicole
2008-10-06 - 08:49:29

Du är fin som du är, vilket alla är, och jag hoppas att du kommer till det steget där du känner dig bra för den du är, jag vet att sådant kan krävas jobb. Hoppas du finner den du vill vara !

Kram

Anonym
2008-10-06 - 09:20:07

jag känner igen mig precis. det är skit samma vad alla andra säger, det handlar om att man vill trivas med sig själv. och det är inte lätt. men man får strunta i godis och liknande, träna och om det inte går, kanske kontakta en dietist. kan det vara nåt för dig gumman? kram

Maja
2008-10-06 - 09:29:00

Jag är glad att du åter blickar framåt och mår bättre. Man ska inte försöka dölja när man mår dåligt. Man måste, man behöver låta det komma ut. Annars mår man bara sämre genom att försöka le och vara glad när man innerst inne vill skrika ut sin förtvivlan och ilska, och allt vad man nu kan bära på. Jag gillar din inställning, att inte vara intresserad av vågen, utan hur kläderna sitter och känns på. Det är bra. Dessutom gillar jag din plan för att nå en trivsel. Med mer och regelbunden sömn så minimerar man även de här gråa dagarna, då kroppen blir mindre sliten. Ang. din turbulenta mage, har du provat med låglaktosprodukter? Kan ju vara värt ett försök! Ang. det du satsat på affärsmässigt, så klart du satsat rätt då det är det du brinner för! :) Dessutom är du duktig på det du gör! Puss och kram på dig gumman

Carro
2008-10-06 - 10:09:34

Åh vad klokt skrivet! Jag håller verkligen med om att man måste få låta sig själv må dåligt. Om man försöker dölja det är det ju lätt att det blir ännu värre. Det är det som är så svårt bara, för det är ju inget vidare att må dåligt hur nyttigt det än kan vara. Ta hand om dig, Kram!

Moonwoman
2008-10-06 - 10:11:58

Hejs! äntligen kom jag in på din blogg igen. Får jag ge några tips? Jag gör det... Läs boken The secret av Rhonda Byrne (finns även på film) Sen tycker jag absolut du ska prova Aloe vera för magen, du har inget att förlora för det är 90 dagars nöjd kund garanti;) Du Välkommen på torsd om du vill.

Ta hand om dig! Kram kram!!

Alina
2008-10-06 - 11:31:56

fin bild!! :)

Bim H-D
2008-10-06 - 14:25:39

Just pga av detta gillar jag dig så skarpt!!! Och visst, varför ska vi inte få ha våra gråa dagar för? Bara vi inte gräver ner oss i det helt svarta ;) Men, jag TROR vi gillar livet lite för mycket för det, eller hur? :D

Hrm, själv har jag vunnit en timmes kostrådgivning på gymmet som sagt var... antar att han kommer att få spader när han ska försöka att lära mig kost, hehehe. Eller kocken hemma kommer att få spunk - dvs, blir noll resultat av det? Hm, om man ÄNDÅ kunde käka gröt till frukost tex... eller allt annat som är så nyttigt. Ja, mycket av det finns ju mest som ICKE laktosfritt, bläää... Hur kul är det att inhandla fil - 5dl - som kostar det dubbla mot vad vanlig normal fil kostar? Och inte ens finns i lite lättare variant, suck... och jag säger blää... Nu är det tydligen min tur!!! Smittsamt? ;)

Må så grankott... och kramis skruttise - mot telefonen igen!!!

sheima
2008-10-06 - 15:11:41

helt rätt! kilona kvittar, det är resultatet som syns som spelar roll om man nu vill gå ner. jag tycker inte att du behöver gå ner men om du nu vill det, skippa alla äckliga hälsosamma luncher bestående av bönor, bröd och vatten (+ annat som är blä) och ät bara regelbundet tills du blir mätt (så du slipper småäta) och dra ner på sötsaker helt enkelt, sen kan en promenad om dagen vara bra. lycka till! menar alltså inte lycka till med vikten utan med HÄLSAN, det är den vi snackar om ;) Take care sweetie <33

sheima
2008-10-06 - 15:12:29

menar alltså: ät vad du vill men varken för mkt eller för lite. i lagom mängd ;) sen en promenad är också bra och hälsosam ;D

Lotta
2008-10-06 - 22:28:52

Gött att se att du verkar vara på lite bättre humör igen =) Kram.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: