GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

sistaminuteninspiration...

2008-10-09 | 08:31:11 | Smink, Hudvård, Skönhet



...fan att det ska vara sån ågran,ångest,kval att gå till frissan.
Jag är blond i hjärtat, jag är född blond.
Men tycker att jag aldrig varit så snygg som när jag var mörkhårig.
Men det kändes aldrig som jag.
Men ibland vill man ha förändring..nåt drastiskt..
Dock så minns jag hur jävla jobbigt det var med blond utväxt i brunt hår...gaaahhh!
Men man vill ju se snygg ut..
Och lite mystisk..

Jag togs mer på allvar som mörkhårig..sorgligt men sant.
Men jag är ju blond..
Kommentera 22 st

Kommentarer
Karin
2008-10-09 - 08:39:40

jag gillar verkligen dig mörkhårig, personligen tycker jag att det är mer "du"

Bim H-D
2008-10-09 - 08:49:04

ler

Hur trött är man? Läste på tidningen - ögonen föll på en text... färgfet, öööhhh... nä, färgfeg stod det ju ;) Och fega är vi inte, nopp!!! Även om vi är blonda! ;) och det blir svart eller grått. Men, visst vågar vi ta i med skarpa färger om så är, eller hur? ;)

Må så grankott... kramis och nyfiken om det blev annan valuta för pengarna än utväxten - tror inte det va? ;)

anna
2008-10-09 - 09:16:26

Jag tycker du är snyggare blond, iofs kan det bero på att du har mindre smink och verkar gladare nu (när jag har lite att göra har jag börjat läsa din blogg från början...) så det kanske blir bra med mörkt iaf. Annars kan du klippa lugg eller färga rött...Det funderar jag på, men man har blivit så feg med åren.

Zun
2008-10-09 - 09:19:06

Men raring! GRATTIS!!!!!!!!! Har sett dina zunderbara plagg på Nelly.se och WOW säger jag bara. Så rackarns roligt. Här ska shoppas ;-)



Av bilderna nedan måste jag lovorda dig i rött eller åtminstone mörkare hår - snyggo!



Kramen Zun

Malin
2008-10-09 - 09:36:42

Såg bilderna i förra inlägget, hade du rött ett tag också (eller jätteljus brun)? Isf tyckte jag du passade jättebra i det!



Själv springer jag till Ica och köper färg när jag vill ha en extrem förändring, nu sist blev det brunt (är ju naturligt rödhårig annars) och jag trivs jättebra i det. Synd bara att man får en utväxt så fort!

Maja
2008-10-09 - 09:40:45

Hej där! Surfde runt på Nelly och vad ser jag där om inte dina underbara plagg! Fantastiskt darling!!! GRATTIS! Det här ska jag höja ett glas rött och skåla för i ditt namn! Stort gumman! Kram

Käthes blogg mode & skönhet hos Amelia
2008-10-09 - 09:41:55

Jag förstår precis vad du menar. Är i samma sits. Nästan ångest. Fast jag väntar tills efter galan. Hur är det att färga från blont till ljusbrunt, har du testat det? Blir det bra?

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2008-10-09 - 09:59:28

äsch testa, färga brunt är ju inte så skadligt för håret heller :)

Angel
2008-10-09 - 10:04:03

Låter inte som ett lätt val gumman =)

Jessica
2008-10-09 - 10:31:20

GRATTIS Anna. Såg dina kläder på Nelly.se nyss. Sjukt fina är dom ju. Har redan beställt 2st plagg..=)



Åhhh är så glad för din skull. Verkligen grattis igen. Är helt rörd här hemma, de känns som jag ska börja gråta snart. Så jag sätter punkt här med ett sista grattis.

Jenny
2008-10-09 - 10:37:09

jag förstår ditt dilemma.. men satsa på blont men ha en galen frisyr! struktur, lite crazy sådär :) det kan bli riktigt najs

FREIJAS MAMMA - Caroline
2008-10-09 - 10:37:36

Jag tror du skulle kunna tjäna massor på att sälja sånna där tjocktröjor nu på hösten vintern. Jag skulle absolut vilja köpa en om du får för dig att trycka upp några. Svart med vit text hade nog varit super snyggt! : )

Mel
2008-10-09 - 10:37:40

AAhh! Du är ju på Nelly! Fan vad kuul! :D

GRATTIS

FREIJAS MAMMA - Caroline
2008-10-09 - 10:41:31

Kollade precis på Nelly.com. GRATTIS! Är de inte en tjocktröja? den där svarta med vit text? "Today" tröjan? : )

MOA
2008-10-09 - 11:09:22

jag var uppenbarligen inte den enda som såg dina kläder på nelly.com .. GRATTISGRATTISGRATTIS! :) hoppas du får en underbar dag!

MOA
2008-10-09 - 11:09:22

jag var uppenbarligen inte den enda som såg dina kläder på nelly.com .. GRATTISGRATTISGRATTIS! :) hoppas du får en underbar dag!

FREIJAS MAMMA - Caroline
2008-10-09 - 11:23:27

Jaha okej! Men nu blev jag ju glaaad : )

Kristin
2008-10-09 - 11:29:51

För ett bra tag sen så mailiade jag en beställning till dig. Sist jag mailade så hamnade jag i skräpposten. Kan det ha hänt igen?! För jag har inte fått någon bekräftelse.

Kristin
2008-10-09 - 11:36:32

forsätter..höhö jo det var iaf två linnen. såg nu att du finns på Nelly. Hur kul som helst ju! Grattis!

michelle
2008-10-09 - 12:17:16

tyckte att det bruna passade dig jättefint, framhävde dina blåa ögon otroligt fint. Testa blanda blont och brunt om du inte kan bestämma dig. Ta och gör en massa slingor i brunt och blont.. lite Jennifer Aniston, eller Lauren Conrad inpsererat? Olsen-systrarna har ganska snygga blonda frillor med lite mörkare slingor.. :)



Kram

Lina
2008-10-09 - 15:27:36

haR samma problem, så jag körde på en mellanfärg efter att ha färgat håret mörkt ett år. Nu trivs jag super och slipper den otroligt trista utväxten på det mörka. :)

Mel
2008-10-09 - 16:55:47

Du blev jättefin i håret! Därför, och i egenskap av att själv vara blondin, vågar jag berätta vad min kompis sa en gång när vi skulle gå ut på krogen. Flickan hade på sig kostymbyxom och en kavaj, ser sig i spegeln och säger "det är tur att jag inte är mörkhårig längre, då hade jag sett ännu mer seriös ut". Jag stod bara och gapade och mina övriga vänner fick sätta sig ner på golvet för att inte falal ihop av skratt..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: