GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Bussresa och snusk

2008-10-10 | 20:25:08 | Egocentrerat&Vardagligt

Phew!
Home..at last!

Klev opp 05.45 imorses och 06.30 kom mamma och lite innan sju satt vi på en buss på väg mot Ullared.
Mammas jobb hade anordnat en bussresa och vem är jag att säga nej till potentiell shopping och en heldag med min underbara mamma?

Jag har köpt två par glasögonbågar,
men optikerna kunde inte sätta in glas grundat på mina linsrecept..( ehh ja jag gör en superb linsgryta..) så det får jag ordna här hemma.
Strumpor, roll on, saker till katterna, en film, nötter och duschcreme hamnade i mina gula GeKåspåsar...märkligt lite saker för märkligt mycket pengar och efteråt mådde jag nästan illa av pengaångest.
Vilket jag inte hade gjort om jag lagt samma summa på låt säga ett par skor ifrån Topshop...Märkligt det där..

Busschauffören satte då och då på högtalaren och pratade i mikrofon under resans gång och berättade historier...

" Ett äldre par , båda med väldigt väldigt dålig hörsel bestämde sig en kväll för att göka. Mitt i akten knackar kärringa gubben på ryggen och säger att det ringer på dörren. Varpå gubben drar ut den och sen kör in den igen..Efter en stund säger kärringa igen att det ringer på dörren och gubben tar åter igen ut den för att sen köra in den igen. När de är färdiga frågar kärringa om han inte hörde att det ringde på dörra...Jaså, jag trodde du sa att jag körde in den i röva!"


...nu är det skönt att vara hemma...



Kommentera 13 st

Kommentarer
Citty
2008-10-10 - 20:57:39

Du är så himla bra. Shoppade lite på Nelly igår och tänkte köpa din lila oversized tröja med "today I wear this"-trycket, men min ekonomi tillät inte det denna månad :( Men snart så! LOVED IT. Du är grym Anna. Från en konstnär till en annan.



Ha en underbar helg. PUSS!

kajsa
2008-10-10 - 21:34:27

Nje, jag snackar det där riktigt ljusa skandinaviska håret som är blont och nästintill vitt.Det är ju naturligt barbieljust.

Men väldigt ovanligt att någon är det i äldre ålder eftersom de flesta mörknar. Du skulle ju inte färga håret sådär ljust om du redan hade det. Alltså är du inte så ljus. Men ta det inte som kritik, herregud nej. Du är ju fin som du är no matter what.

JONNA
2008-10-10 - 21:56:56

Hur lång tid tar det innan tiden läker alla sår ?



Helena
2008-10-10 - 22:19:59

Jag va inne på Nelly.com nyligen och tyckte mig känna mycket väl igen ett märke =P



Vill bara säga grattis till din framgång och att dina kläder och motiv rocks!!! =D

Fortsätt såhär och investerarna kommer stå i kö, en dag kommer du ha din egen butik och då kommer jag säga "jag köpte två linnen av Anna lååååångt innan hon blev såhär känd!"

Evis
2008-10-10 - 22:50:26

Åh Ullared; det är något speciellt, även om jag bara varit där två gånger på tjugo år.

Fredrik Frisören
2008-10-10 - 23:34:29

haha vilken bussfärd!

Jenny
2008-10-10 - 23:36:14

haha men vilken historia! måste ju erkänna att jag smilade lite...

Sandra
2008-10-10 - 23:57:07

Ha en mysig fredag :)



Kolla in videon på min lillasyster i min blogg.

http://sandratjulins.blogg.se <3

Edavictoriaa
2008-10-11 - 00:06:55

Måste bara säga att jag gillar dina tryck skarpt som du gör till kläder.

Jag har en kompis (Eliyana) som fick hem linnen och så där, tycker om dom skitmycket.



Du är duktig tjejen, och kul att du även fått sälja på nelly :)

Misslyyckad´
2008-10-11 - 00:34:02

haha vilken busschafför xD

Misslyyckad´
2008-10-11 - 00:34:38

haha vilken busschafför xD

sheima
2008-10-11 - 13:52:47

vilken härlig bild / illustration ;D loove it

Emma
2008-10-12 - 17:37:06

HAHAHAHAHHAHAHAHHAHA :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: