GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

new day new life old habits

2008-03-24 | 09:45:13 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-5033


(foto: jag själv)

Goooodmöööörning guys and Dolls och fortsatt Glad Påsk!

Ännu är det helt tillåtet att i ännu ett dygn frossa i påskägg, festmat och kanske en drink. Sen är det vanlig tisdag igen och då får man ju bara frossa i rester från gårdagen, kall klibbig spagetti, soppa, knäckebröd och vara nyttig hela dagarna, motionera som en tok, börja ett nytt hälsosamt liv varje morgon eftersom det förra nya häslosamma livet man påbörjade slutade kvällen innan med några nattmackor eller några överblivna godisar...
Så ät upp påskäggen i alla fall, så det inte finns nån risk för just överblivna godisar...
Eller är det kanske bara jag som har extremt dålig karaktär och nada disciplin...?


Jaja, en kopp te nu..och en naturdiet..
Och sen en Plopp....
Hehe

Vad ska ni göra idag?
Kommentera 20 st

Kommentarer
Angel
2008-03-24 - 09:49:44

god morgon,fin bild.Här ska d renoverasi
sovrummet i morgon så i dag åker allt ut :) bådek ul å småjobbigt

Mia
2008-03-24 - 09:53:40

Klart man ska äta påskgodis idag, det är man värd. Jag kör med lite påskgodisätning idag, lite i varje fall. Men sen ska jag ut i snön och skotta...det ger rätt bra träning. Känns finfint i rygg och armar och sen blir det antagligen en prommis i det Ekedalska. Ha en bra dag!

caroline
2008-03-24 - 09:54:56

hehe, påskgodis är ett måste :D

maaaalin
2008-03-24 - 10:07:52

SNYGG BILD! grymt snygg. hehe,v ar bara tvungen att säga det (:

Becka
2008-03-24 - 10:15:39

Jag har också ofantligt dålig karaktär när det gäller att undvika godis. Men nu har jag och lillasyrran bestämt att vi bara får äta godis på helgerna. Får se hur det går... Blir väl lite lättare när man har bestämt med någon.

Idag ska jag städa som en tok, kanske ut på en promenad och i eftermiddag ska jag till kyrkan.
Hade hoppats på strålande sol idag, men nej, det är ganska grått...
Ha en bra dag, Anna! kram!

Mia
2008-03-24 - 10:19:08

Jupp, rätt gissat. Det är min sambo. Jag är ingen tidaholmare från början... men visst jag bor här nu i Ekedalen, med Jakob. Jag är från Falköping... Jag tycker inte att du snokar. Du har en trevlig blogg tycker jag. Hej hej!

Angelica
2008-03-24 - 10:26:03

Mitt påskägg är redan slut, hehe.. :P Idag blir det till att plugga, på riktigt. Vad ska du hitta på då? :) kram!

Hanna
2008-03-24 - 10:28:14

Jag har också frossat i godis och onyttigheter under påsken. Småätit godis hela dagarna och massa annat onyttigt. Det nyttiga går att räkna på en hand..... Pga det så har jag gått upp ett kilo. Mindre roligt så det blir till att börja träna pilates igen och cykla...

Hanna
2008-03-24 - 10:28:20

Jag har också frossat i godis och onyttigheter under påsken. Småätit godis hela dagarna och massa annat onyttigt. Det nyttiga går att räkna på en hand..... Pga det så har jag gått upp ett kilo. Mindre roligt så det blir till att börja träna pilates igen och cykla...

linda
2008-03-24 - 10:39:24

Ät upp ditt påskägg du..så slipper du ha det liggande...och så kallar det inte på dig och vill bli uppätit!
Idag ska jag till kompisar och äta langos..
kan bli spännande att se hur min mage ställer sig till det..*L*

Maria
2008-03-24 - 10:39:31

åh ska nog också ta mig en kopp te!

Haha nu får du det att låta som att enda anledningen till att jag bloggar är den där listan :P jag tyckte bara att det var konstigt att jag aldrig var med där längre

Linda
2008-03-24 - 10:41:13

En fråga, har sett att du har haft en del t-shirt tävlingar med annorlunda tryck,jobabr du på tryckeri?Eller hur går du tillväga,jag vill med trycka upp egna t-shirts=)Vore kul med svar...Kram Linda.

Helena Lundqvist
2008-03-24 - 10:45:33

Vi ska gå på bio idag och se Horton,den filosofiske elefanten;)

Linda
2008-03-24 - 10:54:44

Vi har ju ett tryckeri här i Uddevalla med som trycker kläder osv. Är det dyrt o göra det?Har du butik med o säljer dem där, eller hur gör du?Berätta!Hihi spännande verkligen!

Wysteriia
2008-03-24 - 12:52:12

Ingen aning om vad jag sika göra idag! :S

Ära tacos ikväll, det är allt jag vet ;D haha.

Bim H-D
2008-03-24 - 14:44:29

Noll koll på kommentarer i inlägg nu, var beredd :) hon ÄR nästan vaken, jö... hon här alltså... innan hon somnar igen vill säga ;)
Hm... gul kopp - påsk... te med lite citron i möjligen? gult i såfall - påsk... godis? påsk! Karaktär? öhhh... inte ett jota! Antar det får bli avgiftning nu efter påsk, öhhhh. Vet hur dåligt man mådde förra gången man slutade med godis, urk... Men, man mådde mycket bättre, fullt ut, när det var tömt på sockerbehovet ja... Man, blev sjuk om man säger så under tiden... Nu ÄR det nog dags igen efter denna påsk, suck...
Må så Glad Påsk... värmländskan Bim

Sranje
2008-03-24 - 14:49:35

Är naturdiet gott :P?
Idag blir det mest blogg, men ska även läsa böcker :)

sweetmama
2008-03-24 - 18:49:13

Ååååå där är den fina koppen igen. Får man fråga var du köpt den?
Glad Påsk Kram !!!

sweetmama
2008-03-24 - 18:50:07

Glömde lämna min adress till sidan här kommer den

Jenny
2008-03-24 - 21:32:17

Du är absolut inte ensam om att ha dålig karaktär...
Men, från och med idag är det att återgå till de nyttiga vanorna som gäller för min del.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: