GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

klotter kan vara guld värt

2008-03-10 | 00:08:12 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-4834
Två stycken mycket snabba snabbskisser jag gjorde nyss..
Känner för att skapa en massa bilder men inget blir som jag tänkt eller vill..
Så därför är snabbskisser ett väldigt bra sätt att komma igång, att motivera och inspirera sig själ. För  ur snabbskisser kommer flowet..och från snabbskisser kan man plocka vissa element och jobba vidare med.
Det är därför ja älskar klotter..telefonklotter oc gammal klotter i kollegieblock osv..man kan hitta guldgruvor i klotter

ja...det där var väl typ ett teckningstips från mig till er..
Kommentera 3 st

Kommentarer
Ida
2008-03-10 - 00:38:43

Coola :)

Bim H-D
2008-03-10 - 08:15:37

Hm, ur klotter kommer det fram mycket ;) Man kommer ibland på saker man borde ha gjort, osv, hehehe... Sitter och snackar, klottrar och plötsligt ser man vad ens undermedvetna har försökt säga en... klottret har talat och man inser... Jisses, det där hade jag ju glömt, hm... eller är det åldersgrej? ;) Teflonhjärna? Nä, det finns ifrån 5år ungefär, nopp...
Må så gott... värmländskan Bim, som säger ÄNTLIGEN MÅNDAG... not! ;)

Jasmine
2008-03-10 - 08:54:31

Vi fick lära oss att skissa snabbt för ett tag sen i skolan (vissa kan verkligen inte skissa i min klass :P) Men det var faktiskt rätt så lärorikt fast att jag inte trodde det från början :P


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: