GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

freudiansk felstavning?

2008-03-18 | 21:47:08 | Egocentrerat&Vardagligt

Jättekuk...ehh jättekuL...att så många tycker till i förra inlägget. Fortsätt gärna!

Ligger här i soffans schäslongsdel - ja jag har ju bott här sedan stukningen av foten för två och en halv vecka sen..trivs bra...men nu ligger jag här med både ond fot samt lite frossa, slemhosta och raspig hals...Kanske att en förkylning bryter ut helt nu då...hatar mellanting.

Haft en bra dag, först frissabesöket på förmiddagen, sen en lunch med lilla Angelican och därefter fick jag besök av Ingelaplingela som gav mig en coca cola och så satt vi på köksgolvet och drack te och pratade om ditt och datt.
Efter det kom fina mamma och vi försökte oss på en promenad i det kyliga vädret men min fot pallade inte med och sen blev jag jättehostig inne på Ica...Där jag fick lite gottigheter av mamsen..Goda saker att ha hemma när man är sjuk och krasslig.

146310-4961

(foto: jag själv)

Nu ska jag ta en kopp hett vatten med en 5-6 stycken halstabletter i...brukar göra gott.
Kommentera 20 st

Kommentarer
HELENAAS
2008-03-18 - 21:50:32

mums =) gott med te!

Nathalie
2008-03-18 - 21:57:51

naturdiet är faktiskt inte helt fel :)

Minna
2008-03-18 - 22:06:30

Hur smakar den dära naturdietshaken egentligen?Funderade faktiskt på att köpa en sån för ett apr timmar sen men det blev inte av, så berätta nu för mig ^^ Typ som pulveroboy eller som kakao-socker-varmmjölk-oboy eller helt annorlunda?

Wysteriia
2008-03-18 - 22:10:09

Svar: Ååååh så spännande! :D Jobbar hela dagen imorgon men får hoppas det ligger ett paket o väntar när jag kommer hem :D

Varför så många naturdiet? Bantar du eller har du det som godis? ;P

Fabmama
2008-03-18 - 22:10:33

Naturdiet är hur bra som helst men tyvärr tröttnar man rätt fort. Tror förresten att jag också har 2 st i kylen, alltid bra att ha när man inte har tid/lust att laga mat till sig själv.
PS. Vilka underbara vårnyheter du har gjort! Jag kommer garanterat att göra en beställning snart. KRAM!

Lottis
2008-03-18 - 22:16:50

Jag har en huskur mot förkylning. Det smakar skit, rent ut sagt, men det funkar rätt bra. Värm vatten, riv färsk ingefära, pressa en vitlöksklyfta (el fler om man vill...), ta ett par skedar honung och låt dra tillsammans med vitlöken och ingefäran i vattnet en stund. Sila ifrån om du inte vill äta upp det (smakar värre än värst), drick och "njut"... eller inte.
Ett tips, men jag har som sagt varnat dig innan...
Ha det så gott och hoppas att du slipper ifrån värre förkylning! Kram på dig, söt!

Minna
2008-03-18 - 22:19:44

Okej, då vet jag. Kanske ska testa den då. Tycker såna dära känns lite som fusk men dom kan ju vara bra o ha på kvällen innan man lägger sig kanske... Måste ju äta ordentligt på kvällen oim man ska träna sex på morron ^^
kram

Minna
2008-03-18 - 22:20:02

Okej, då vet jag. Kanske ska testa den då. Tycker såna dära känns lite som fusk men dom kan ju vara bra o ha på kvällen innan man lägger sig kanske... Måste ju äta ordentligt på kvällen oim man ska träna sex på morron ^^
kram

Juliana
2008-03-18 - 22:21:46

Det var länge sedan du fotade saker du handlat i affären. Det brukade du alltid göra förr. Så blev jag alltid sugen på något av det och var tvungen att gå och handla. Idag blev jag sugen på yoghurten. Men jag försöker intala mig att jag är sugen på din naturdiet istället! Kram babe!

Josiee
2008-03-18 - 22:29:11

sov så gott söta:)

Wysteriia
2008-03-18 - 22:32:17

Vem fan har tränat på länge ^^ Inte jag..:) Finns knappt någonstans att träna här jag bor :P O imorgon jobbar jag 9-19 så då kommer jag inte ens orka träna..gash! LAT :)

Eluään
2008-03-18 - 22:41:55

Det skulle vara jätteroligt om du antog utmaningen på min blogg, nämligen att skriva ett blogginlägg där man berättar om sitt bästa minne: eluaan.blogg.se/1205874451_mit...bsta_minne.html#comment
Kolla gärna in och fundera över om du vill anta utmaningen och berätta om ditt minne ;)

sofia
2008-03-18 - 22:45:49

ja, det var en riktigt bra önskning det! :) älskar den där kola-yoggin, underbar är ordet ;)krya på dig!!

Amanda
2008-03-18 - 23:03:12

Det där såg inte helt fel ut! Mumma.

Sandra
2008-03-18 - 23:35:33

Naturdiet Choklad ä riktigt god faktiskt!!! Får nog köpa en sån imorgon tror jag, haha :) Var längesen!

K R A M

Anonym
2008-03-18 - 23:45:33

mammor e toppenbra o ha! krya på dig!

Lexie
2008-03-19 - 01:09:43

jag har aldrig druckit halstabletterna förut. är det gott ? :p

Bim H-D
2008-03-19 - 10:05:43

Åh, det låter som en härligt dag... trots foten, grrr på den - JA... :)
Hm, de där kanelbitarna är goda - får nog inhandla några, ja... Hm, dock har jag ingen mamma som handlar, nej... Får leka mamma själv då, hihihi... Man, saknar sina mödrar ibland faktiskt, eller... trots att hon försvann för MÅNGA år sedan så saknas de - tänks på rätt ofta och man funderar hur de skulle ha gjort om de varit med nu och man undrat över något/behövt hjälp osv...
Hm, mjölk och vissa halstabletter är gott - den samlar slem på något sätt och man klarar plötsligt att hosta om det varit problmet innan... den där torra, stickiga och raspiga halsen blir lite mer slemmig... mjölken?
Må så gott du nu kan... värmländskan Bim, som helst vill gå hem och dra något gammalt över sig... dock är någon inte på plats, rätt skönt... Men, efter dagens slut - ledig till på onsdag nästa vecka...

Helena Lundqvist
2008-03-19 - 10:42:04

Hehe, det är ju inte bara EN gång jag har slängt iväg ett sms med ordet kuk istället för kul....Pinigt när det ska till mamma eller så...

emma
2008-03-19 - 10:43:08

Haha när jag ska skriva jättekul på min mobil så blir det alltid jättekuk. Har skickat många sådana felstavningar :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: