GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det är en sak att blogga om mode...

2008-03-14 | 23:42:07 | Outfits och Garderoben

Min så kallade mingeloutfit från i onsdags..

146310-4897146310-4896

Som jag säger i den ena VR-TV-videon så har jag alltså på mig
"Nyschouppade" manchesterbrallor ifrån Topshop. Köpte dom nån timme innan minglet började.
Det är Suede/BrettAndersonlovern i mig som fortfarande får mig att få nåt vått i blicken när jag ser manchesterbyxor.

T-shuuurt, egen design
...ja jag vet inte riktigt hur jag uttalar t-shirt i den där intervjusnutten..eller så är jag så ovan vid att faktiskt höra min egna dialekt pratad av mig personligen..
Dock verkar ni vara många som förvånats över att jag hade så ljus röst..?
Jag upplever inte min röst som särskilt ljus...men varför hade ni förväntat er den som mycket mörkare?

Skinnjackan shoppade jag också innan minglet..Eller det är ju fejkskinn. 149:- på H&M's barnavdelning.
Paschminasjalen fick jag av Karin i julklapp och på fötterna stapplade jag fram i ett par platåpjucks ifrån Din Sko.

Har läst igenom många av kommentarerna här på Veckorevyns hemsida.
Och jisses. Jag undrar bara vad en del folk tänker med, på eller om de tänker alls ?
Eller jag undrar ständigt vad en människa som skriver tasiga kommentarer nånsin får ut av det? Tycker dom att de gjort ett fint dagsverke när de lägger sigför natten och summerar sin dag?

Och varför tror en del att alla modebloggerskor skulle komma i värsta bästa kreationerna?
Det är en sak att blogga om mode och inspirera och sukta och längta efter sakerna, accessoarerna och plaggen. Och en helt annan vad man faktiskt har i sin egna garderob.

Precis som att musikbloggare vid ett musikbloggarmingel helt automatiskt måste gå dit och bräcka varandra i att komponera bästa låten under kvällen?
Eller vadå?
Kommentera 14 st

Kommentarer
Minna
2008-03-14 - 23:52:23

Men va tusan? hade hm en barnjacka i skinn också? O jag som köpte den haldyra varienten (495) på ungdom/dam-avdelningen. Attans. Tur att morsan sponsrade med hundring iaf ^^

Dress Like a Princess
2008-03-15 - 00:33:26

Du är en söt tjej
gumman :)

Erik Keding
2008-03-15 - 00:47:02

Jag förstår hur du menar med det där att man inte behöver klä upp sig så över tänderna för ett sånt mingel. Men jag tror också att folk runt omkring hade förväntningarna om att se världens catwalk liknande mingel...

Svar: Tvivlar dock starkt på det, skulle nog krävas en sån där länk om dagen! :) haha

Marielle
2008-03-15 - 00:48:34

riktigt snyggt :)

Dress Like a Princess
2008-03-15 - 01:03:38

Detsamma, natti natti

Linda
2008-03-15 - 01:08:41

Nawws, har du sneglat på det?? Sjukt att jag kände på mig att det är din stil för det är ju väldigt edgy med sin rockabilly-grej - men vet ju att du inspireras av äldre årtionden ;) ...Jag ska vifta med ögonfransarna så att du får ett, och de här gången ska jag posta i ett tåligt kuvert!!

Puss

Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen
2008-03-15 - 01:12:54

Har du några tröjor för killar med?

Marte
2008-03-15 - 01:16:00

God natt søte anna:)

elli
2008-03-15 - 01:19:00

snygg outfit :D

Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen
2008-03-15 - 01:22:22

Ja, det får jag hoppas att du kan ordna.. för jag diggar dina t-shirts, skulle lätt vilja ha en som var riktad till män...

Sassy
2008-03-15 - 09:13:26

Hm, Brett är inte fel, han ger mig nåt vått i blicken med ;) Och dina manchesterbyxor är jättefina. Hela du var fin på minglet!
kram

Lilla Fröken
2008-03-15 - 09:35:46

Nej ingen basröst! Haha
Ja det var en otroligt fin dialekt. "T-shuuurt"...lovely...själv säger jag "T-shörtt" på min dialekt...Hehe

Ha en fin morgon och en fortsatt lika fin dag!
Kramar!

Johanna
2008-03-15 - 09:55:53

Jag var också inne o tittade på veckorevyn och såg alla taskiga kommentarer.. jag fattar inte vad folk får ut av att hacka på andra.. Dom kan ju inte må särskilt bra..

Ha en bra dag! Kom ihåg, you rock! :)

Becka
2008-03-15 - 11:24:24

Åh, va du är klok!
Jag undrar också hur vissa känner sej efter att ha kommenterat elakheter. Är dom nöjda då eller?
Som musiker vet jag att det inte funkar att hela tiden gå och jämföra sej med andra. Det kommer alltid finnas någon som sjunger finare/spelar bättre. Lika bra att lägga ner från början och bara vara sej själv.
Men det får man tydligen inte om man är modeintresserad. Då ska man va som alla andra...på topp och snyggast!

Fortsätt framföra din kloka åsikter!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: