GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

My carrie-samantha-miranda-charlotte

2008-06-11 | 22:45:50 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Jag har så oerhört länge, trots en massa förfrågningar samt egen lust och vilja, verkligen dragit mig för att försöka illustrera och avbilda tjejerna i Sex and The City.
För jag känner att jag aldrig aldrig kommer kunna avbilda dom på ett sätt som känns korrekt eller rätt eller ens i närheten.
Det känns som en grej som vore lika med att skjuta sig i foten, ja i båda fötterna och därmed aldrig kunna gå i ett par Manolos.

Ändock, valde jag nu, egentligen utan att tänka, fritt ur skallen, på fem minuter att göra "min bild" av Carrie-Samantha-Miranda-Charlotte och visa er.

Men jag valde att göra dom ansiktslösa.
För är det inte nånstans så att vi antingen själva är våra egna carries, samanthas, charlottes och mirandas? Är det inte därför vi ofta har svårt att välja vem av dom som vi gillar mest eftersom de tillsammans egentligen utgör en hel määnniska? En helhet. En sluten cirkel.
Alternativ att vi kan finna just de olikas personligheter i våra egna vänner. Så kanske man själv är en femte karaktär - sammansmältningen av allihop.


Mina absoluta favoritscener i SATC tillhör 3 stycken slutscener.
Slutet på Shortcomings där Carrie går förbi en restaurang efter att ha gjort slut med en kille vars familj var lite väl excentrisk och slutrepliken handlar om att ens familj inte alltid är den man föds in i utan ibland den man skaffar sig själv...vilket i detta fall är de fyra tjejernas starka vänskap.
Cock A doodle doo! När tjejerna är på grillfest på ett tak tillsammans med transor och dricker Flirtinis. Bakgrundsmusiken, skratten och slutrepliken..ahh..egentligen kunde det avsnittet utgjort ett perfekt slut på serien trots att det bara var sista avsnittet på säsong 3.
Don't ask, Don't tell - avsnittet då Charlotte gifter sig med Trey och Carrie berättar för Aidan att hon haft en affär med Mr Big. Slutscenen utspelar sig på trappen till kyrkan efter att carrie gråtit och Aidan gjort slut och Carries slutord blir att hon funnit lyckan att ha tre vänner som älskar henne vad hon än gör.

Jag själv har haft turen att finna en sådan vän - älskade Karin, som är min Carrie-Samantha-Miranda-Charlotte. Och det är hennes ansikte jag väljer att sätta i de fyra figurerna.
Kommentera 25 st

Kommentarer
DENISE DORNELL
2008-06-11 - 22:46:57

godnatt! :)

Wysteriia
2008-06-11 - 22:54:21

Vet inte riktigt om jag har någon sådan vän...:S

Lilla Fröken
2008-06-11 - 23:06:34

Kul att äntligen få se din version av SATC-tjejerna! ;)

Vad roligt att du delade med dig av dina favoritscener också. Sov så gott söta du! KRAM

NADIA
2008-06-11 - 23:12:26

Fina! :) du är så grym!

Sara
2008-06-11 - 23:12:56

svar: Tack detsamma!



Riktigt häftig bild du har gjort!

Ha en bra kväll!

Malin på Livingroom
2008-06-11 - 23:15:30

underbart! helt rätt att göra dem ansiktslösa. älskar den! well done snygging!

NADIA
2008-06-11 - 23:18:06

Sv. Va? är det sant, vilket sammanträffande, har dock inte smakat med hallon smak, nått jag borde testa?

Madde
2008-06-11 - 23:34:19

Gillar det jag ser :)

Emma
2008-06-11 - 23:39:56

SV: Åh tack! Vad underbart att få höra det ifrån dig! Jag tycker att din blogg är helt underbar, även om jag är lite småsur att jag inte vann tävingen :P Är självklart INTE sur på dig, är sur på ödet som inte är på min sida.. Aja, ville bara säga att jag älskar din bogg och du är min största inspirationskälla :)

kia
2008-06-11 - 23:39:59

riktigt fint!



btw, inte slutat läsa din blogg utan bara att kommentarfunktionen har trasslat på min dator. Au revoir

Mari
2008-06-11 - 23:44:39

Svar: Oj det där var en annorlunda kommentar :S Men tack, det hoppas jag att jag gör! Du med :)



Kram!

nicole
2008-06-11 - 23:45:13

I liike it! jag har själv tänk och visst ser man liute av flickorna i sina egna vänner haha. Kramar

SOFIA LINNÉA
2008-06-11 - 23:46:20

härligt! bästa illustrationen hittills av satc-tjejerna! ;D

Malin
2008-06-11 - 23:47:14

Ååååååh vilket fint inlägg till din vän! Du är ju för söt!

Jag har ingen sån vän alls. Har nog aldrig haft det tyvärr. Man kan inte få allt. ;) Hoho!



Du är ju faen snygg i det mesta lilla Anna, och finnar..ja...jag har tre stycken på hakan just nu och dessutom ska jag få mens i helgen och får alltid konstigt knögglig hud då...usch. ;)

Ja, vi får se hur vi båda ser ut på tisdag. ;)



Pussss

Emma
2008-06-11 - 23:52:21

sv: Men det är klart du inte kan ge priser till alla! Då skulle vi ju ruinera dig! Vi är glada att du tävlar ut dina snygga toppar över huvud taget, det är ju så generöst av dig :D

Malin
2008-06-11 - 23:53:28

Hihi, jag är gärna din tvillingsyrra, den förlorade halvan. :)



Jag messar mitt nummer till dig innan jag lägger mig. Ska sova strax.

Näe..jag jobbar tyvärr på onsdagen, fast jag börjar 16 så fram till 15 är jag all yours om du vill. Synd att jag ska jobba när du är i stan..



puuuusss

Malin
2008-06-12 - 00:07:59

Nejmennej! Jag börjar 16. :) Så if you want to go, I can make it! Vore ju askul att gå på nåt sånt där knas. :)

Jag börjar 16, och hinner gott och väl om jag börjar röra mig mot jobbet vid 15.



Krams och pussis

elli
2008-06-12 - 00:09:13

GRATTIIIISSS :D

du vann tävlingen! du har förtur att välja ett av halsbanden :)

mejla mig gärna på [email protected] och meddela ditt svar där :D

Bella
2008-06-12 - 00:23:57

TACK för det fina linnet, det låg i brevlådan idag :)

Johanna
2008-06-12 - 00:25:13

Instämmer totalt! :)

Malin - Tidigare ScarletsWords
2008-06-12 - 00:35:37

Bra ide att göra dem ansiktslösa. För som du säger så föreställer vi alla dem på olika sätt...

Melinda
2008-06-12 - 00:38:07

Smart av dig att göra dem ansiktslösa. Håller med om att de alla bildar en sluten cirkel :)

Linda
2008-06-13 - 13:02:18

Vackert skrivet och ett underbart möjligt tryck!

Jojjo
2008-06-13 - 17:32:40

Riktigt bra skrivet! Jag kan absolut inte identifiera mig med enbart en av tjejerna, utan lite av varje... Det är nog det som gör serien så underbart bra!!! Samma sak var det med vänner på den tiden.



Önskar jag var lika duktig som dig på att teckna, du är grym helt enkelt!!!

Joss
2008-06-17 - 12:24:11

Den där borde du trycka på ett linne.

Jättefin och såå rätt i tiden! ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: