GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

prinsessbehandling, sommardrink och badtankar

2008-06-07 | 21:37:25 | Egocentrerat&Vardagligt

Härlig dag. Om än lite vemodig och fundersam i sinnet..det är nåt som gnager men kan inte sätta fingret på vad, så kan man inte klaga på en dag med srtålande fin hetta och värme, flera timmar i solen med bra bok, färska jordgubbar, massa bubbelvatten och gosiga katter som sällskap.

Föräldrarna var inte hemma när jag gick hem till dom, de var på IKEA i Jönköping men de kom efter några timmar. Då blev jag oppassad och behandlad som en prinsessa med ständig påfyllning av hemmagjort mineralvatten ( pappa har köp en sodastreamer), den obligatoriska sommardrinken numero Uno i familjen Larsson: Marinella och jag överöstes av och med kärlek.

Stefan kom dit mot kvällen och så åt vi alla gott och pratade och kollade lite på öppningsmatchen av fotbolls-em.
Och nu har vi traskat hem efter en liten sväng in på Ica och inköp av godis och chips.
Funderar på att ta mig ett bad..
Är sugen på själva idén av ett bad...men det blir ju sällan bra när jag väl badar...huvudvärk, illamående, dunkande tinningar och värmebölja..




(illustrationer: jag)
Kommentera 8 st

Kommentarer
Sofie
2008-06-07 - 22:13:01

Låter som att du haft det väldigt trevligt och lyxigt.

Erika
2008-06-07 - 22:15:07

Precis så brukar jag må efter ett bad. Vi fick badrummet renoverat förra sommaren (vi hade en paktotoa i hallen, gudis så skönt att slippa det i år, hehe) men jag har inte badat en endaste gång i det karet. Har tänkt på det flera gånger men det blir aldrig av.



Hoppas att det som gnager dig försvinner eller åtminstone kommer upp till ytan så att du kan ta itu med det.



Kramar till den bästaste Annan i hela bloggvärlden =)

Sophie
2008-06-07 - 22:19:51

Det ser ut som jag när jag ligger i badet, nästan somnar haha :P Hoppas du haft en bra dag! :) Kram!

HannahSthlm
2008-06-07 - 22:20:29

Härliga illisar;) (ok om jag förkortar lite?:)

Jag har ett badkar med tassar, jag har alltid drömt om ett sådantoch därför beställde jag det.. men jag har aldrig badat i det karet..ÄR det inte sjukt? :P Killarna badar dock i det varje dag så det används ju iaf men jag tar jämt duschen i andra badrummet. Jag VILL bada,jag planerar att bada ,jag önskar mig lyxiga badsalt osv...men..jag badar inte..ha ha:)

Ha bästa kvällen gumman med lr utan bad!;) Kram

karro
2008-06-07 - 23:14:43

det låter bra!

jag var och shoppa ;D

kram

Sofie
2008-06-07 - 23:29:30

Just det, nu har jag skickat in ett bidrag till din tävling! :)

Sofia
2008-06-08 - 20:35:54

Jag vet precis hur du menar! Brukar ofta tänka "åh vore det inte mysigt med ett bad nu, ligga och ha det skönt och läsa något kanske..." och så hoppar man i badet, och visst är det skönt - de första fem minutrarna! Sen blir det för varmt, svettigt, uschigt och man vill bara upp...

Noahastri
2010-01-19 - 11:01:29

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: