GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

krimdeckare, chiclit och hårdrock

2008-06-09 | 23:16:44 | Musik/Böcker

Läste ut "Södermalmsmorden" av Lars Bill Lundholm idag. Började på boken i helgen i solstolen och avslutade den idag på soldynan. Rekommenderar verkligen den "serien" av Lundholm. De två andra böckerna heter " Kungsholmsmorden" och "Östermalmsmorden". Lite könsstereotypa karaktärer vad gällermanligt/kvinnligt, men talande och målande Stockholmsskildringar och ganska så spännande intriger och mordgåtor.
Fast , som jag och min bästa vän Karin diskuterade, så "typiskst svensk krimdeckare"...
* Huvudpolisen är en rekordelig man i trettioårsåldern som tillhör arbetarklassen
* En kollega är alltid överviktig och en är alltid träningsnarkoman
* Huvudpolisen lyssnar på en viss sorts musik, njuter av rödvin och nån mer delikatess.
* Trassligt privat - och kärleksliv.


Nu måste jag påbörja ny bok. Ska verkligen unna mig att läsa mer böcker. Ta mig tiden och finna ron i kroppen att göra detta. Inte sitta vid datorn hela tiden eller känna massa "måsten".
Böcker är ju trots allt ljuvligt.

Jag är med i en pocketbokklubb och får varje månad en ny pocketbok hemskickad..men Jag köpte ändå några nya böcker i bokaffären tidigare idag.

Så nu är frågan vilken jag ska välja...

(foto: jag)

Ok, boken om hårdrock är kanske mer undeerhållnings-bläddra i lite då och då bok..
Middag med Mr Latte köpte jag på grund av titeln och omslaget " don't judge the book by its cover..eyy?"
Sophie Kinsellaboken köpte jag för att jag ju fick första boken i Påskpresent av mamma...Hade verkligt svårt för första halvan av den, sen gick det bättre och blev nu lite sugen på att läsa mer.
The Dirt av och med Mötley Crüe. Gillar bandet, även om jag inte är nåt överdrivet fan så sett, men ett fan av biografier är jag verkligen.

Hmm , vilken skulle ni valt? Har ni läst nån av dom?
Kommentera 22 st

Kommentarer
Sandra
2008-06-10 - 00:11:44

Tack så mycket :)

Jag har inte läst någon, läser sällan. Men nu till sommaren skulle man skaffa sig lite nya pocket. Kram

emma
2008-06-10 - 00:14:50

Hoppas du haft en bra dag :)

Shirin
2008-06-10 - 00:19:14

har hört att mötley crüe boken ska va bra

nicole
2008-06-10 - 00:19:34

nej ush blä. böcker.. brr haha kram

Minna
2008-06-10 - 00:39:10

okej, om det finns nån värvningsfunktion eller nå sånt får du gärna värva mig ^^



Skulle älska en sån klubb! har de nån hemsida?

A
2008-06-10 - 06:51:32

A den är grymt fin.

Hoppas du får en bra dag, kram kram

Linda
2008-06-10 - 07:22:55

Ja, nu är det rätt tid för att läsa böcker, iaf för min del!

Hayley
2008-06-10 - 07:29:04

Jag har inte läst nån av dom och jag är mycket mer för fantasy. Borde dock börja läsa mina böcker på orginalspråken, det vill säga engelska. Så mycket bättre än översättningar.



//Hayley

Anonym
2008-06-10 - 07:48:06

Godmorogn tjejen...Hoppas att du får en skön morgon och en trevlig tisdag..kram på dig

glitterandbling
2008-06-10 - 08:36:26

svar: tack! :D

Jennie
2008-06-10 - 08:37:55

oh :) jag msåte oxå ha en ny boook ;D





svar; aww! va snäll du e gumman! tack!

Lotta
2008-06-10 - 09:23:07

Min kille läser The Dirt nu och ligge roch garvar hela tiden åt killarnas helt osannolika liv och leverna... så den skulle jag ta!

Sweetheart
2008-06-10 - 11:07:41

The Dirt! Den ska vara riktigt bra har jag hört! :) Vilka liv de levde ;)



Kramis!

Alexandra
2008-06-10 - 11:33:27

The Dirt. Utan tvekan.

Jossan
2008-06-10 - 12:08:33

läs kinsella boken :) inte lika bra som dom andra, men underhållande. fast den bästa boken som hon har skrivit är faktiskt mina hemligheter :) den var sjukt rolig. :D

Anonym
2008-06-10 - 12:09:16

läs kinsella boken :) inte lika bra som dom andra, men underhållande. fast den bästa boken som hon har skrivit är faktiskt mina hemligheter :) den var sjukt rolig. :D

Novaliv
2008-06-10 - 13:39:50

The Dirt skall du absolut läsa, herregud säger jag bara!!

Bim HD
2008-06-10 - 14:07:27

Hm, du menar att hennes bok blir bättre efter halva? Oki, får ta mig ann den igen då ;) fastnade lite där nästan vid mitten då jag var lite... ja, det kändes lite tjatigt, öhhh...

Hm, jag skulle nog välja Mötley Crüe... (fick jag med alla bokstäver rätt där nu?) Även om jag inte heller är en stor fan... På tal om musiksmak... Försökte prata med yngsta dottern i bilen ner till Lidl i lördags, hade missat samtal på mobilen från henne. Gubben hade fått sig ny CD av syster sonen - Iron Maiden - Iron in Rom... Ja, det gick liksom INTE att prata i mobil då nej... fick be henne ringa senare på kvällen hem... och han klagar på att jag spelar högt!!! ;)

Må så grankott... kramis skruttis...

alexandra
2008-06-10 - 20:20:03

the dirt!! jag älskar den boken, har läst den så många gånger att jag kan den utantill :P iofs är jag ett stort mötley crue fan, men ändå :P

Malin
2008-06-10 - 20:21:11

middag med mr latte är faktiskt ingen höjdare, tycker jag. Det handlar väldigt mycket om matlagning och typ recept och sånt...

e
2008-06-11 - 14:03:39

välj helt klart the dirt :D

den är grym!

Dillan
2008-06-24 - 00:13:51

Älskar Lundholms Stockholmsböcker. Just för att dom är typiskt svenska. Vem vill läsa böcker om Stockholm som är "amerikaniserade" eller "europeiserade"? Så gillar jag att dom är manliga. Är trött på typ Läckbergs identifikationsböcker som tror att tjejer är intresserade av hennes böcker bara för huvudkvinnan har ett paket blöjor i matkassen. Tunt.fördomsfullt.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: