GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Why Elle ?...Why?

2008-01-16 | 09:13:44 | Egocentrerat&Vardagligt

Ok..skrev ju för några inlägg sen lite kryptiskt om att jag inte får nåt som många andra får...Att jag är lite smått avundsjuk, bitter och lite hatisk..

Jag är avundsjuk på alla de stora bloggerskorna som fått inbjudningar till Elle-Galan.
Jag är smått bitter på att det bara är de riktigt stora bloggarna som räknas jämt
som redan får en massa gratis trots att vi är många som driver mindre bloggar som har passionen, lusten, viljan.
Jag är smått hatisk...Eller jag ska väl säga att jag bär på en hatkärlek just nu till min absoluta favorittidning..

Why Elle?
Why?
146310-4027

(foto: jag själv)

Liksom...hur många av de stora bloggerskorna har tagit steget och faktiskt designat t-shirts och sålt dem så som jag gjort?..Liksom hur många av de stora bloggerskorna har vågat trotsa hypade trender som lackleggins, paper waist..paper bag waist, jordgubbshalsband och ballerinaskor..och kört sina egna stil...?

Buhuhu!

Ja..jag är patetisk.

__________________________________
UPDATE: Snälla ..läs inlägget för vad det är - ironiskt självömkande.
Jag har ingenting emot de stora bloggerskorna,
jag gratulerar dem till sina inbjudningar och hoppas de får kul!
Ok?
Kommentera 26 st

Kommentarer
Åsa.S
2008-01-16 - 09:21:35

Jag håller med dig, du rockar röven av alla andra! =) Du borde få en inbjudan, absolut.
Ha en fin dag ändå

panki
2008-01-16 - 09:40:39

Man kan inte få allt här i livet... Hoppas du får en fin dag iaf!

Sussie
2008-01-16 - 09:43:39

Ärligt så håller jag med dig! Varför tar dom ingen bloggerska som kör sin egen grej och inte fallar för trendens tyngdlag. Du borde fått en inbjudan!

Åsa
2008-01-16 - 09:49:56

=( Kram?

Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-01-16 - 10:20:44

Du! Det har jag också undrat! Många gånger...
Och samma bitterhet har nått mig.. :/

A
2008-01-16 - 10:58:13

Jag tycker faktiskt samma. Om någon skulle få inbjudan så är det väl du. Vissa av de där sk. stora bloggarna är faktiskt rätt trista medan du hela tiden bjussar på dig själv plus att du illustrerar alldeles underbara bilder värdiga att vara med i ELLE....Kram

Mallan
2008-01-16 - 11:25:43

Du har iaf en mkt bra och trevlig blogg, jag gillöar den. Synd att du inte får några inbjudningar!!! :)kram

frida
2008-01-16 - 11:37:42

jag förstår bitterheten, det gör jag verkligen.
hela mitt liv har jag varit avundsjuk på min lillasyster, jag har alltid tyckt och tänkt att hon gått igenom livet mycket lättare än vad jag gjort.
med vartenda bakslag har jag lyckats trycka ner mig själv djupare och djupare ner i jorden. varför?
för att det är lättare att gräva sig djupare ner över tanken på att det är orättvist. varför får hon?, men inte jag? , varför varför varför?
och det är just poängen, livet är så, fortsätt göra som du gör, såklart kan du tycka synd om dig själv ett tag, men samtidigt så kommer du inte må bättre av det.

gör det du gör, fortsätt sticka ut ur mängden , du kommer bli sedd för den du är. och kanske nästa år blir du inbjuden.

de stora bloggerskona är stora pga av att deras texter eller bilder eller vad sjuttsingen det är.
det är inte orättvist. de är stora pga anledningen att folk gillar eller ogillar det de gör.
precis som du gör din grej så gör de sina, precis som vi alla gör.

genom att säga att du förtjänar platsen mer så förlorar du platsen som nummer 1 på min lista. ärligt talat, jag älskar din personlighet, jag älskar att du vågar sticka ut ur mängden, vilket är något jag aldrig vågat göra helt och fullt ut. men för att du ska komma högre upp, så ska du inte trycka ner andra.

anna
2008-01-16 - 11:42:13

Frida: fast kanske kanske ska hela inlägget läsas med en gnutta ironi..?
Jag skriver ju att jag är patetisk.

Jag tycker inte att jag "förtjänar" en plats MER.. i bästa fall
tycker jag förtjänar den lika mycket

frida
2008-01-16 - 12:33:29

okej.
jag kanske fick fel budskap av texten.
jag gillar verkligen din personlighet, jag gillar sättet du skriver, dina illustrationer,och jag blir verkligen ledsen av inläggen som kommer emellanåt, om hur du tvivlar på dig själv. och hur du trycker ner dig själv. jag tycker du är otrolig duktig i det du gör. men du är också en otroligt vacker tjej.
visst, alla har dagar då allt känns fel, ibland känns det dock som dina sådana dagar kommer lite allt för ofta.
och jag menar inte detta som någon alls kritik, jag vill bara väl när jag säger det. tvivla inte så mkt på dig.

anna
2008-01-16 - 12:53:10

frida: tack gumman...jag vet att jag borde försöka vara mer positiv kring mig själv också..men det är svårt..jag har verkligen svårt för det.
men dina ord värmer *kram*
önskar dig en bra dag!

Ullstrumpan
2008-01-16 - 13:09:56

Aha,nu har jag uppdaterat mig..Ja,det var ju lite kryptiskt det om avundsjukan,men din tid kommer också snart..Du vet efter regn kommer solsken.Misströsta inte och tvivla aldrig på dig själv fastän det kan kännas lite motigt ibland.Se på det så här så länge: det är inte dig det är synd om,det är Elle``s läsare det är synd om för de har inte fått se dina fantastiska illustrationer... ännu;)Ha en bra dag.Kram

Matilda
2008-01-16 - 14:33:43

Du har så rätt så. Skulle tycka att du skulle vara värd en biljett till ELLE galan, du som e så bra på att illustrera skulle kunna ha skickat in en design till Elle tävlingen, men det kanske du hade gjort(?) Som du sa att du hade designat t-shirt och det har nog ingen annan stor modebloggare gjort heller. Livet kan verkligen vara orättvist ibland, men man får nöja sig vad man har och tänk positivt.

Johanna
2008-01-16 - 15:22:02

haha. jag gillar din ironi men tror nog att det ligger lite i det :P fast inte på det allvar som det låter.. men visst vore det härligt att bli lika stor som de och få alla dessa gratis saker och tilloch med tjäna på sitt bloggande...
Läcker bild förresten stumpan... riktigt snyggt med dej i gråskala och sen tidningen som en riktig färgklick!
Kram

elin
2008-01-16 - 15:22:34

jag kan ju faktiskt inget annat än hålla med dig, och jag tycker att du är värd att få gå!

JOSEFIN
2008-01-16 - 15:32:09

anna glöm inte!
du har också en stor blogg!
MASSA KRAAAM

Rebecca
2008-01-16 - 16:14:41

bara så du vet, så räknar jag dig till de stora bloggarna. jag går alltid in på din, det är så kul att du publicerar många inlägg per dag också! :D

Sara
2008-01-16 - 16:15:38

hahaha I feel sorry 4 u :( men det kommer alltid bättre dagar :D

leopardia
2008-01-16 - 17:48:28

elle kommer att ångra den här dagen, när de ringer och du nobbar dem för att du har större projekt på G >:)
men jag är hundra på att du nån gång kommer att få en inbjudan, även om det inte blidde i år... puss.

ps. bilden som illustration är ju grym ju.

DONNASANDRA
2008-01-16 - 18:44:54

Ja du borde ju få gå i egenskap av designer på väg upp eller vad man nu säger! Kramis

Sara
2008-01-16 - 18:58:32

Ha ha jag tycker du e rolig ;D Keep up the good work! ;)

Stina
2008-01-16 - 20:01:17

Jag är också avundsjuk och bitter...ALLA ska gå utom jag känns det som. Kanske dags att avbeställa prenumerationen? Haha. :)

SANDRA
2008-01-16 - 20:16:15

Du!
jag har checkat runt lite på de "kända" tjejerna som har fått en indbjudning.
Alltså.. ska jag säga vad jag tycker? Hela dom är en skara med töntar. Alla suktar efter exakt samma tin goch alla beställer exakt samma saker från exakt samma hemsida. Så låt dom ha sin tråkiga elle gala med sina babmoo örhängen som alla har och samma kläder från ginatricot som alla också har :) Bättre kan du sitta hemma och känna dig stolt för du har faktiskt uppnått mer än dom :)

Kram
p.s.

S A N D R A
2008-01-16 - 20:21:25

Och jag har en bättre ide hahaha ;)
jag tycker du kan avsluta prenumerationen på elle och starta anna tidningen :-) Sen kan du ha rolig fest där bara de snälla bloggerskorna får komma :)

hahah det kan man också säga var lite
ironiskt :P^^
kram

Lillen
2008-01-16 - 22:28:45

Jag håller med dig, tycker det är jävligt orättvist. Din blogg är mkt bättre än deras tycker jag :)

Jackingebjorg
2009-02-18 - 14:39:29

Excellent site, added to favorites!! Wonderful and informative web site. I have found much useful information.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: