GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

silverglädje

2008-01-04 | 09:50:31 | Accessoarer

Jag är egentligen ingen smyckesbärare.
Kan ibland piffa till en basic ordinary boring outfit med lite roliga halsband i glada färger eller ha nåt brett armband alternativ lite läder och nitar på mig när det vankas fest.
Hade länge ett halsband på mig som jag kanske bar oavbrutet i 2 år , föreställande en månhalva i en silverkedja som jag köpte i Polen under en skolresa i gymnasiet.

Har dock känt en sorts saknad att inte ha något "signumsmycke"  så där..
Men det kanske det blir ändring på nu.
Fick ett så otroligt enkelt och fint armband av mamma i julklapp. I silver med hjärtan och ringar omvartannat,.
Har haft på mig det nu i över en vecka och det känns som det hör hemma kring min handled.
Även halsbandet jag fick - ett långt med silverringar har jag använt 3 gånger nu. Kanske inget man har på sig var dag men definivt ett jag kommer att bära ofta.

146310-3790

(foto: jag själv)

Hur är ni med smycken?
Byter ni ofta eller bär ni inget alls?
Har ni nåt favoritsmycke?
Kommentera 26 st

Kommentarer
Carro
2008-01-04 - 09:57:58

Jag älskar smycken och byter stup i kvarten =P Eller ja , varje dag iallafall .. Det enda jag inte använder är armband, hatar att ha saker på armarna .. Ha en bra fredag ! :)

Åsa.S
2008-01-04 - 10:00:27

Jag har alltid smycken på. Förlovningsringen, givetvis, och nu ett par stora silverringar i öronen sen turkiet. Mitt fina julklappshalsband också!
Ha en fin dag! =)

Annah
2008-01-04 - 10:00:59

Jag letar fortfarande efter det "perfekta" smycket.
Har hur mycket som helst som ligger i en låda, nästan allt med prislappar och lappar kvar haha. Tror det är dax att sälja iväg det snart :)
Men armband är nog det ända jag gillar och använder ofta.

Haha är jag lika betty boop :), tack säger jag till det för hon är ju så himlarns söt!

Sussie
2008-01-04 - 10:06:20

De enda smycken som jag använder dagligen, eller i alla fall flera gånger i veckan är örhängen. Ibland har jag halsband också men det ser så roligt ut på mig med halsband för mina nyckelben "står ut" eller hur man ska förklara det så.. Ibland blir det halsband om jag går runt med en konstig hållning så nyckelbenen "försvinner" ;P

Ha det bra! Kram

Kim
2008-01-04 - 10:06:59

Bär min förlovningsring, en smal guldring med pärla på ringfingret på högerhanden, ett guldarmband som jag fick av sebbe när ja fyllde år, ett guldhalsband med diamante & en safir (tror att den svarta stenen heter så)som jag fick av sebbe en helt vanlig dag och ett par silverörhängen från pilgrim som jag fick av sebbe i julklapp.

Josefin
2008-01-04 - 10:12:05

snygga smyckeen
ställ gärna frågor till mig i min frågestund :)
KRAAM ANNA!

Elin
2008-01-04 - 10:12:24

En liten önskan om en bra dag....

Lottis
2008-01-04 - 10:13:38

Jag har tre smycken jag i princip alltid bär. Ett silverhalsband med en symbol för Västervik jag fick för en massa år sen, ett flätat silverarmband som jag fick av N när jag tog examen och min förlovningsring. Har börjat byta lite nu, eftersom jag fick ett gäng fina smycken när jag fyllde 30, men de där tre är ständiga följeslagare. Och just det, smala silverringar i öronen oxå.
Tror det beror lite på mitt jobb att jag sällan byter eller har iögonfallande smycken. Det måste vara enkelt och inte en massa dingeldangel... Mitt jobb är trist på det viset, inte några fina smycken och inga fina kläder... *tråk*

Jelena
2008-01-04 - 10:17:42

Jag byter smycken varje dag. Halsband och armband, alltså (det är i och för sig inte alltid jag bär både och...), ringarna är alltid de samma.

Anonym
2008-01-04 - 10:25:46

Tack desamma :D
Sovit gott?
Kram

Elin
2008-01-04 - 10:54:57

Jag har en ett rmband som ser ut som en kedja och så använder jag ofta läderremar som armband, lite tjockare. halsband brukar också bli något i form utav kedja. Jag älskar stora ringar och snygga örhängen!:)
du råkar inte veta vart man kan köpa örhängen i notform??:)

elin
2008-01-04 - 11:01:21

jag är usel på att bära smycken, jag har nog inte burit det på nästan ett år. ska försöka börja använda örhängen igen, men det lär väl inte inträffa

Jennie
2008-01-04 - 11:18:22

jag kan byta ofta ibland beroende på va de e för "tillfälle" o sånt.. annars har jag bara på mig en ring jag fick av min mormor som jag aldrig tar av mig;P
svar: haha jag med..

Mani
2008-01-04 - 11:20:51

Jag är "dålig" på smycken, känner mig mest utspökad i armband och örhängen och sånt. Har dock ett halsband som jag bär varje dag. En tingelingbelock i silver och någon röd "fusksten" i en enkel silverkedja.

alexandra
2008-01-04 - 12:00:53

jag äger inte så jätte många smycken, och jag brukar inte bäta smycken speciellt ofta heller ... vet inte varför men .. det brukar gå i perioder =)

ANJA
2008-01-04 - 12:11:28

Svar:
Okej, min stil är allt annat än gothisk men jag gillade den ändå! Ja, testa utan text.

Elle
2008-01-04 - 12:14:54

Jag bär smycken ibland. Oftast örhängen.
Har ett halsband jag använder flitigt också, ett långt med ett hjärta, i någon typ av brun metall =P

L I S A
2008-01-04 - 12:15:15

Hur fint som helst :)
Själv trippar jag omkring med mitt klockur! Suveränt!

Kajsa
2008-01-04 - 12:34:25

Mitt signum ÄR nästan smycken i sig själv. jag har i princip aldrig ingenting på mig! Jag har för vana att sova med både armband och halsband på mig och störs inte av det längre. Köper dessutom hela tiden nytt av alla möjliga. Till och med örhängen och jag har inte ens hål i öronen! ^^ haha Jag gillar smycken med färg och härlig form, gärna stort och utrycksfullt. Just nu har jag en art decókedja i utsirat guld med miniatyrpärlor som är arvegods från min mormor med en guldberlock från Pilgrim som jag fick av min kompis som flyttade till Frankrike i veckan. I berlocken finns en liten bild på oss. Annars har jag armband från lite överallt i världen runt handleden allt som oftast. Eller en antik ring. Kramkram på lilla Annadam

Amanda
2008-01-04 - 12:44:37

Jag fick ett guldhalsband av min pojkvän när jag fyllde 18. Jag tar aldrig av mig det:) Det är kul när man hittar något som man verkligen tycker om.

Mercedes
2008-01-04 - 12:52:32

haha smart där :) God morgon på dig med! :D
händer idag då? :))

MIssjeni
2008-01-04 - 12:53:29

Jag är tok kär i halsband, bär olika varje dag och min samling är inte liten :P

Amanda
2008-01-04 - 14:58:40

Jag har en guldring på mig som jag har fått av min mormor. Den har jag alltid på mig :)

Sanna
2008-01-04 - 22:25:34

Jag har ett halsband med ett hjärta och en fyrklöver på som jag alltid hade ett tag, nu använder jag andra halsband också så det är lite synd att jag inte kan ha det halsbandet hela tiden =/

Angelica
2008-01-05 - 14:23:04

Jag älskar smycken, speciellt örhängen och halsband. Har hur många som helst :D

Moa
2008-01-05 - 16:43:19

Jag älskar smycken! :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: