GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

gotta find some peace

2008-01-08 | 00:43:49 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-3881146310-3880
(foto: jag själv)

Måste finna lite inre ro känner jag.
Jag sätter för mycket press och måsten på mig själv genom allt självhat och dumma saker jag tänker och säger till mig själv varje dag i garderoben och framför spegeln.
Jag måste sluta fokusera så på alla jäkla fel som jag hittar på mig själv ...
Drömmen vore ju om jag kunde ge mig själv en kram eller åtminstone klapp på axeln och säga " Anna, du är helt ok ibland"..men jag får nog börja med att inte uttala felen..

Undrar om hela den här obalansen jag känner är min egna kropps sätt att protestera och revoltera mot hjärnans sätt att behandla den?
Fast det låter ju så överklyschigt så det är inte sant.

oh hjälp..
haha.

natti.
Kommentera 10 st

Kommentarer
Annika
2008-01-08 - 00:51:48

yes those were the days...jag ska försöka var lika nöjd med mig denna sommaren som då! ska bara megabanta först...

donnasandra
2008-01-08 - 00:53:24

Ja, det är kloka ord det där. Du måste sluta sätta press på dig själv och sluta vara så självkritisk! Du är ju hur bra som helst, konstnär och allt, och snygg! Sov gott gumman!

ronnie
2008-01-08 - 00:59:26

huvudet på spiken otroligt kloka ord...vilken självinsikt. kolla där ser du. det är som jag säger du är så fantastiskt smart och begåvad att du kommer hitta rätt väg av dig själv...ge det bara lite tid som sagt...och tusen kramar på vägen

donnasandra
2008-01-08 - 01:00:04

svar: det är inte bara snälla ord, utan även sanna ord! Kramar

Lilla Fröken
2008-01-08 - 01:03:22

En gång när jag "hetsade" mig själv med alla höga prestationskrav som jag har...hände det som verkar ha hänt dig (kan vara så). Min hy revolterade. Det är ju lite så...när det inre inte mår så bra kan det synas på det yttre. Jag tror också att du måste varva ner lite om du nu känner så. Jag ska ta ett sabbatsår från skolan. Nu sätter jag mitt välmående framför prestationskraven. Jag kommer att prestera ändå...när tiden är mogen för det...

Kram och god natt min bloggväninna!

Michelle
2008-01-08 - 01:03:57

Så sant så, man måste sluta påpeka sina egna brister och fel (sånt som andra människor kanske anser är attraktivt). Istället ska man leta reda på alla bra egenskaper och överösa en själv med beröm, så att man mår bra! Själv ser jag bara en massa brister hos mig själv, både fysiska och psykiska brister, men men, i och för sig finns det bra saker även hos mig! Jag tycker att du är vacker, och att du själv borde förstå det. Ha det bäst Anna, kommer fortsätta läsa din underbara blogg.

Mimmi
2008-01-08 - 01:37:24

Känner igen mig i din text! Det är lätt att beundra och ge andra komplimanger för gott arbete eller agerande, men mitt i allt glömmer man bort sig själv, och det är ju det viktigaste man har.. sig själv! Mår inte jag bra, kan jag inte heller vara närvarande med andra.. Du har otroligt fina bilder, kikade runder! Ha det så gott, godnatt! Mvh, Mimmi :)

Anonym
2008-01-08 - 02:10:52

Livet är för kort för att slösas bort du vet =) du borde ta till dig av alla fina kommentarer du får!
Du är vacker och jag avundas dig för alla underbara illustrationer och foton..
Jag läser din blogg flera ggr om dagen men kommenterar allt för sällan. Skulle vilja skriva i varje inlägg hur duktig du är!

Godnatt! :) Kramar

Jenny
2008-01-08 - 04:37:56

Fina bilder! :)

Frida
2008-01-08 - 12:04:26

Som alla andra har skrivit här så tycker jag att det verkar som om du är en underbar person, kreativ, duktig och vacker. Men jag vet också att det tyvärr inte hjälper att andra tycker sådant. Är själv i samma situation och jobbar för fullt med det. Jag tycker att du också bör jobba med det, för gör du inte det så kommer du gå miste om så mycket och du kommer att fortsätta känna lite som du gör nu; att du är i obalans. Jag har fått mycket bra hjälp från en tjej som jobbar som coach och ska själv börja coacha lite. Så om du vill kan du spana lite på min blogg (har olika kategorier som "Information om välbefinnande" som hör ihop med "Dagens utmaning" som du gärna får kolla på och gärna göra lite av öviningarna. Har även en kategori som heter "Min Bok" där jag skriver upp lite saker som jag har lärt mig.) Lycka till och hör gärna av dig om du vill! Många kramar!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: