GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en sommarlängtan

2008-01-07 | 18:09:37 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Min hy är fullkomligt åt helvete. Det bränner och kliar i hela ansiktet. Läpparna spricker och det är fnasigt och knastertorrt runt ögonen och näsan. Samtidigt som det är bölduppror på hakan.
Och jag känner mig helkonstig...och ur balans..som jag skrev inatt..

Mamma var just här och lämnade av kosttillkost och vitaminer till ett värde av 219 kronor..
Kan jag vara allergisk mot vinter tro?

Summer, where are you?

146310-3871

(illustration: jag själv)
Kommentera 33 st

Kommentarer
Elin
2008-01-07 - 18:25:21

Jag är verkligen trött på vintern.. jag vill ha sommar och sol!!

emelie
2008-01-07 - 18:25:50

Men shit. jag känner igen dig. Jag är torr hela jag just nu. Helst på ögonlocken, jag är så torr så jag typ "flagnar" och skinnet på mina ögonlock typ drar ihop sig så jag knappt kan blunda. Det ENDA som hjälper, o jag har testat mycket är faktiskt vaselin, konstigt nog.

Aja, hoppas det blir bättre för dig.
Jag börjar seriöst också fundera på om jag är allergisk mot vintern. haha ;)

malin
2008-01-07 - 18:28:35

jättekul blogg!:)

malin
2008-01-07 - 18:29:18

jättekul blogg!:)

Anna
2008-01-07 - 18:32:36

kan helt klart tänka mig att man kan vara allergisk mot vinter, skulle behöva lite solpiller nu känner jag!

anna
2008-01-07 - 18:36:32

malin: tack så mycket!
kram

Linda
2008-01-07 - 18:37:31

Det går över..fick reda på en tenta idag..gick självklart åt skogen..1 p från Godkänd...klart man blir ilsken..jävla skit! äsch det är bara o bryta ihop o gå vidare! :-) kram

Lilla Fröken
2008-01-07 - 18:39:30

Din hy mår vara i uppror, men ditt konstnärliga flöde är bättre än på länge enligt mig! Vad har hänt? Varje bild du visar upp nu är nog bland de bästa jag sett ifrån dig! Otroligt! Denna var helt underbar den med!

tilda
2008-01-07 - 18:40:10

Åh sötnos, tack, du med! ♥

Sara
2008-01-07 - 18:48:45

svar: åh där hade du endel bra filmer :) tack för tipsen. hoppas allt är bra med dig. :)

agnes
2008-01-07 - 18:51:39

Jättefin bild anna!
Hoppas verkligen du mär bättre snart!
KRAM PÅ DEJ, vacra Anna!

Julia
2008-01-07 - 18:54:16

Jag är också väldigt trött på vinter, USCH! ge mig sommmmmmaaaar

Emilia
2008-01-07 - 18:55:58

Jaaa..! Give us summer!!! :)

Erika
2008-01-07 - 18:58:46

Tack så mycket =)

Åh...sommar, sakna den.
Januari och februari är de månader som jag tycker är jobbigast. Speciellt nu när det är mörkt och grått och solen inte kikat fram på flera veckor.
Jag vill göra som björnarna och gå i ide och inte komma fram förrän till våren.
Kramis.

Anna
2008-01-07 - 19:18:03

Hoppas det ordnar sej med din hy, har själv problem med ansiktet nu på vintern. Annars, JAG ÄLSKAR dina illustrationer! UNDERBARA! :) Puss & sköt om dej!

panki
2008-01-07 - 19:51:38

Åh villken snygg bild!

Anonym
2008-01-07 - 20:04:14

fin illustration och hoppas du mår bättre snart :)

elin
2008-01-07 - 20:23:49

har samma vinterproblem som du. läpparna spricker, huden hatar mig & jag hatar huden. men snart är sommaren här ändå. hallelujah. förresten har jag följt din blogg i snart ett halvår dagligen. gillar den jättemycket!

sanna
2008-01-07 - 22:08:40

jag får precis lika dant som du på vintern, särskilt när vädret slår om snabbt från kallt till varmt osv.
Det enda som lindar lite är att smörja in ögonen med mjukgörande och testa he lite barnolja på kroppen och även på läpparna innan du går och lägger dig.

Mani
2008-01-07 - 22:32:06

Jag är helt klart allergisk mot vinter. Får torra fläckar i hela ansiktet samtidigt som det blossar upp finnar på kinderna. Värdelöst! Det enda som fungerar hjälpligt för mig är Dermalogicas produkter för känslig hy.

Patricia
2008-01-07 - 22:52:08

Jag tycker sommaren borde komma nu på en gång! :) Jag är verkligen ingen vinter människa hehe!

Pyngve
2008-01-07 - 22:56:36

Samma helvete här. Hyn torr som fnöske just nu o kliar, kliar sönder miiiiig i fejjan! Blir tokig! Så visst kan man vara "allergisk" mot vintern, blir alltid sån här vid den här tiden hmpf... plus
av stress. Min enda räddning är min Elisabeth Arden Peel and reveal ansiktsmask, den är fasiken gud sänt! Försöker också proppa i mig vitaminer o allt, men inget verkar just nu hjälpa. Krackelerar sönder snart.. hilfeeeee haha

anna
2008-01-07 - 23:30:24

Pyngve: Åh den krämen har jag inte..men nu har jag tagit zinkpasta på bölderna och smörjt in resten av ansiktet med niveas kräm i sådan där plåtburk..som ammma smörjde mig med när jag skulle vara i pulkabacken när jag var liten.
kram

Jenny
2008-01-08 - 01:38:37

Jodå, man kan nog vara allergisk mot vinter. Jag mår i alla fall alltid sämre, blir ganska deppad...
Hoppas du mår bättre snart!

anna
2008-01-08 - 07:51:56

Anna: Tack så jättemycket för dessa gulliga ord!
kram

Lovisa
2008-01-08 - 08:03:35

Jag har också en hudtyp som verkligen blir torr på vintern. Vad som är viktigt att tänka på när man smörjer in sig är om det är "fett" man använder eller "fuktighetsbevarande", speciellt om man har tendens till att få "bölder" och dylikt.

Jag är ju lite äldre än dig och har testat det mesta, jag lovar. Vad jag har märkt när man byter märke är att huden oftast blir lite sämre ett par dagar men sedan blir den bättre igen om produkten passar ens hudtyp.
Du har visserligen inte frågat om råd på produkter men du får ett ändå! ;)
Jag använder en serie som heter MATIS och produktspåret jag använder heter Delicate. Följande produkter av dessa som jag använder är Cleansing cream, Lime Blossom, Delicate Sos Nutrition samt Intensiv Serum.
Produkterna är visserligen inte helt gratis men de är otroligt dryga. Dessutom brukar man kunna få ganska bra tilltagna provförpackningar för att testa först vilket ju är en fördel. De säljs bara på hudsalonger. Goolga på Matis om du vill veta mer eller om du vill hitta ett inköpsställe. Och, jag är INTE återförsäljare för dem men produkterna är så otroligt bra så jag kan inte låta bli att rekommendera dem ändå! =)
Nåja, valet är ditt och jag vill bara vara hjälpsam.
Kram och ha en bra dag!

Lovisa
2008-01-08 - 08:14:49

Oj, det blev ju en hel roman. Förlåt! =)

anna
2008-01-08 - 08:34:02

Lovisa: Ingen fara - jag älskar romanslånga kommentarer ju! Hihi. Tack så jättemycket för att du tog dig tiden
och skrev och för att du ville dela med dig av tipset! Ska kolla upp märket.

Jag har lidit av stora onda bölder i flera år samtidigt som jag har jättekänslig hy. Jag har testat det mesta på marknaden och jag vet inte hur mycket pengar, möda, kraft, hopp och tid jag lagt ner på krämer, mediciner och läkarbesök..

i somras hittade jag äntligen Vitamin B5 som är något av en mirakelprodukt i mina ögon..jag har knappt haft några bölder sedan dess...har nästan gråtit av lycka när jag vaknat med en "vanlig" finne istället.
För första gången på åratal känner jag min benstruktur i ansiktet..kom som en chock i somras..Så jag undrar vad det är för "skit" jag gått med..
Dock hjälper det inte mot de problem jag känner nu....denna klåda, fnasigheten den brännande känslan..samt tre bölder på hakan..

hmm..nu skriver jag visst själv en mindre roman här.

kram

anna
2008-01-08 - 08:35:12

Lilla Fröken : Underbara du!
kramar!

anna
2008-01-08 - 08:37:00

malin: tack! kram!

Maja
2008-01-08 - 11:34:44

Samma här med hyn, helt åt skogen fel. Det bara blev så, utan förvarning. Katastrof! Vad jag än gör så hjälper det inte. Suck! Dessutom blir det inte bättre av att jag går och blir småsjuk. Suck igen! Men du, nu till dina annorlunda illustrationerna. De var riktigt vackra! Din namnteckning under blev pricken över i:et! Snyggt gumman! Kram

Malin
2008-01-08 - 12:10:46

sommaren känns sjukt avlägsen.. synd! jag vill ha sol o värme, nu!

Sofia
2008-01-08 - 18:55:42

Väderomslag kan ta kål på även den finaste hyn. Min växlar mellan fnas och plitor i takt med väderväxlingarna typ *s* Fast just nu är det torra kinder och finnig haka som gäller.

Vill absolut rekommendera Tistelolja för plitig, fnasig vinterhy!! Använd som nattcreme, för trots att det är en "torr" olja så är den för fet att ha på dagen. Jag köpte en stor flaska på Maxi för typ 45 spänn, så det är billigt också! Jag hittade den på den ekologiska avdelningen. Just nu använder jag den på magen också :)

Och som kommentar på dina inlägg ovanför.. Jag förstår precis hur du känner (u know) men Anna du ÄR SÅ VACKER! Om du bara visste!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: