GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

casual och laidback liksom

2008-01-28 | 00:25:22 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

146310-4225
(illustrationer : jag själv)

Jag vill verkligen åka till Stockholm imorgon..eller idag blir det ju (måste gå och lägga mig bums) och jag gillar att åka till Stockholm..och tänk - jag ska gå på modevisning...
Men att åka 38 mil upp och 38 mil hem på en och samma dag gör något som bara ska vara kul lite väl omständigt..
Liksom är det samma väder här som där? Behöver jag kappan elelr kan jag ta jackan? Halsduk och vante? Jag behöver ha med mig saker att fördriva 3,5 timmes tågresa upp med och nåt att äta ( fick bara tag på Intercitybiljett upp..men tack och lov x2000 hem).
 Kameran och skissblock och extra objektiv..smink..
Och dilemmat över vad jag ska ha på mig..
Vad fan ska jag ha på mig?

Har just gråtit och bannat mina lår i en kvart och som vanligt känt att inget i garderoben passar...

Ska jag köra min blåblåa Cubusklänning och tights med lågstövlar...Eller utsvängda jeans , egendesignad t-shirt och kofta?
Kan ju inte köra utan klackar till jeansen eftersom jeansen är på tok för långa ( gahh hatar att vara kort!) men de högklackade kanske jag snubblar i eller får ont av..Klänning känns ju lite mer stylish med kan också kännas fånigt..och kyligt om det är kallt..
Fast det lutar och jeansen, t-shirten och koftan..casual och laidback  liksom..samt min egna design bland andra designers..


Sen att jag just pungat ut med 700 kronor för tågbiljetterna..ja det svider ju nästan värre än låren...
Kommentera 7 st

Kommentarer
Maria
2008-01-28 - 00:35:29

egendesignat ger dig möjlighet att göra lite reklam för dig själv/företaget... ;)
vädret i sthlm är väldigt varierat (öhm..knasigt?) så förslagsvis kan du gå in på aftonbladet väder på morgonen när du vaknar och checka vädret i stockholm under dagen.
Lycka till med resan Anna! KRam :)

Katrina
2008-01-28 - 00:40:27

Jaa jag tycker du borde ta din egna design på oxå! det blir liksom reklam för dig då ;D.. SKulle jag lätt ha ;) Tror det ska regna imorn här så räkna med det! Ha en bra godnatts sömn nu kram!

Ulllis
2008-01-28 - 01:08:50

Jag håller med de tidigare, kör egendesignat och det som känns bäst. Hoppas att du får superskoj! kram

Juliana
2008-01-28 - 02:06:54

Klart att du ska ha egendesignat! Hoppas du kommer få jättekul. Jag ska med till Stockholm på fredag men inte har jag fått några lyxiga inbjudningar :( Lite avis är jag ;) Kram

Madeleine
2008-01-28 - 07:22:33

Jag tycker du ska ha dina utsvängda jeans med din röda skjorta till, du va så himla fin i det. Men självklart är det snyggt med dina egna designer så kanske en sådan t-shirt under och skjortan lite mer uppknäppt? Eller det kanske inte går. Hur som helst tror jag du blir fin i allt :) Får man se om man kanske får skymten av dig i stockholm då? Inte för att det är speciellt litet här och jag inte ska på några modevisningar men man vet aldrig, världen är rätt liten ibland!

Ahå
2008-01-28 - 07:30:31

Missa inte tävlingen bland dagens blogginlägg! :) Vinn en illustrerad bild på dig själv ;)

Linda
2008-01-28 - 08:39:04

Dina egna plagg, helt klart!
Hoppas du får en bra dag!!!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: