GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

then..then I get sad..

2008-02-10 | 00:07:18 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Ok, nu börjar det att lossna lite i skapandeprocessen men fan vad det är segt idag.
Kanske att jag haft lite för mycket och för bra kreativitetsflöde det senaste och nu är detlite "tomgång"..fast det vore ju väldigt tragiskt då det är detta jag ska syssla med..jobba med..leva av..leva på..

Men i allafall..nu har jag lyckats skapa en bild jag är nöjd med för dagen..

146310-4407

Men nu är jag också så självkritisk och mottaglig för att tryckas ned..vilket jag ju är megabäst på att göra själv..med och mot mig själv...
Surfar runt på den ena bloggen efter den andra just nu och ser den ena duktiga illustratören efter den andra och jag känner att jag inte har nåt att komma med..jag har inte en suck..

Och så blir jag ledsen..

Kommentera 12 st

Kommentarer
panki
2008-02-10 - 00:14:39

Kom igen tjejen, va inte så hård mot dig själv! du e ju grym! Alltså den här bilden e ju helt fantastisk. Du har verkligen fått till det med skorna. Hot hot hot.

panki
2008-02-10 - 00:16:48

Alltså jag vet ju att du tecknar riktigt riktigt bra, men den här bilden blir jag ändå lite imponerad av. Verkligen.

anna
2008-02-10 - 00:19:23

Det får jag med ibland, men då känner jag att det är viktigt att jag bara tar det lungt, dricker en mugg med te och läser.. Fast inte alltför länge, för snart kommer pirret tillbaka i mina fingrar:)
kram^^

Julia
2008-02-10 - 01:00:51

du är absolut den bästa jag vet,
ser alltid fram mot att få läsa din blogg, ta del av dina illustrationer som är såväl uppfinningsrika som levande och upppiggande, det är aldrig så att jag går från din blogg utan att ha blivit lite gladare. Jag älskar dina illustrationer, och klart att du gillar andras bättre eftersom du är ute efter att utvecklas och det gör man genom att se andras verk, och man måste alltid ha förebilder. alltid.

starish
2008-02-10 - 01:09:13

Åh! Kan inte du sy en sån klänning till mig?!
=)
så fin så söt..
pöss

Sara
2008-02-10 - 01:15:24

Du är bra, håll huvudet högt gumman!

Cecilia
2008-02-10 - 10:14:13

Åh, du är ju grym! =)

Älskar dina illustrationer:D

Elin
2008-02-10 - 11:31:41

Youre great! :)
Önskar jag också kunde göra ngt sånt.. :)

Missjeni
2008-02-10 - 11:43:18

Gillar klänningen väldigt mycket :) och skorna, och håret och de mörka läpparna och ja, allting :)

Angelica
2008-02-10 - 11:55:31

Du är jätteduktig!

Johanna
2008-02-10 - 12:37:16

Anna, självklat kan det inte alltid kännas lätt och gå bra men Du har VISST någat att komma med. Du har MYCKET att komma med och du är en otrolig illustratör och du ska inte gämföra dig med någon annan för det du gör är det som gör dig till dig! Tänk bara på dina ballerinor som är på vift - du är JÄTTE DUKTIG!
Kram på dig!

Sara
2008-02-10 - 22:01:49

Hej! Jag känner igen det du beskriver, jag jämför mig också med andra på ett "negativt" sätt som hämmar snarare än inspirerar ibland. Därför lade jag det här rådet från James Yang på minnet när jag läste det:
"This is the best advice I ever heard. I am only an expert at creating "Yangs". I can either be a second-rate Picasso or a first-rate Yang." (Sagt av James Yang.) Du är ju jätteduktig på det du gör!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: