GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

skissa rita kladda skapa tuscha duscha

2008-02-02 | 21:05:02 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag och mamma skulle ha gått ut och gått i förmiddags i det väder som jag vaknade upp till idag - grått med barmark..men efter en timmer vakenhet så var det snöstorm ute.
Så mamma kämpade sig hit...fick ta emot en av dotterns panikattacker och sedan gick vi i lite affärer istället.
Köpte mig ett megastort skissblock och några tuschpennor.. Tuschpennor är det enda jag kan rita med egentligen ..ganska Okej med kol och hyfsad på akvarell..men akvarell blir ju mer målning..

Och jag vill inte komma ifrån handskissandet helt nu när jag det senaste suttit och illustrerat enbart i Illustrator.

146310-4304
Blivit lite tecknande hittills...kör med en gång med tuschpennan..skissar inte stödlinjer eller nåt eller med blyerts innan..Utan som med det mesta jag gör så får det bära eller brista..
Finns liksom aldrig några mellanlägen med mig..gällande något..

146310-4305

(foton och illustration: jag själv)
Kommentera 14 st

Kommentarer
Johanna
2008-02-02 - 21:09:44

Åhh den va fin Anna... undrade just vart du tagit vägen :)

Anna
2008-02-02 - 21:17:54

du ritar bra :)

jag skulle vilja förbättra mitt skapande på den fronten.

Lottis
2008-02-02 - 21:22:16

Du är jätteduktig, gumman :-) Hoppas det känns lite bättre nu. Vi ser på Göta Kanal 2 och slappar ihop med vänner. Hoppas du har det lika bra oss! Kram på dig

Anna
2008-02-02 - 21:47:06

haha jag förstår det där, det gäller samma med mig.
Men ska man leva gott, så kostar det. Jag tror inte träning 2-3 gånger i veckan räcker tyvärr, tittar man på kalorimängden i varje produkt så är det enorma mängder och jag har räknat ut att en timmes cyckling är detsamma som en LITEN chockladkaka :(

Själv kör jag över 2 mil på ca en timme, och det 5-7 gånger i veckan, beroende på vad man årkar och hälsan klarar av. Men man måste vara stormotionerare om man lätt går upp och gillar att äta. Det är inte så jobbigt som det låter, med tiden blir det som en rutin och som jag sa, man kan festa till träningen lite med bra tv och bra musik. Man kommer ju inte bara i kläderna, man unna sig också, leva längre, må bättre och se yngre ut några år extra ^^

Anna
2008-02-02 - 21:48:49

glömde säga att ett dagsintag ska vara 2500- max 3000 kalorier om dagen tror jag, inte helt säker, men något sådant.... det är ju nästan vad en godsak innehåller, sjukt egentligen :(

Malin
2008-02-02 - 22:08:28

du är så duktig :D

Sweetheart
2008-02-02 - 22:38:17

Jag är tvärtom dig när det gäller tecknandet, blyerts är det som gäller! Eller kol då möjligtvis. Har lite olje- och akvarellfärger liggandes ngnstans men de används inte så mycket... Blyertsteckningar av djur/natur ska det vara :)
Hoppas du haft en fin helg hittills, massa kramar!
ps. Så roligt att få se en första t-shirt ur nya kollektionen!

Junitjej
2008-02-02 - 22:42:22

Snyggt tecknat!!

leopardia
2008-02-02 - 22:45:10

du är så härligt kreativ att man blir glad själv av det :)

Annah
2008-02-02 - 22:51:42

Fint!
Hittade mitt skissblock idag, längesen jag tecknade.
Men vart riktigt chockad över att jag hade ritat såbra haha. Funderar på om jag ska knäppa kort och visa upp mina konstverk. Så nån mera får se än bara jag :)
Kramisar

Anna
2008-02-02 - 22:54:06

det har inte jag heller, men det står på alla produkter vad den innehåller, hela förpakningen, sen står det även kcal per 100 ml, det är kalorierna för en dl ungefär. Sen får man väll tänka ungefär hur många dl av allt man ätit, man får en ungefärlig bild, men för mig räcker det bara att veta om något innehåller en enormt mängd eller en liten, då vet jag om jag kan ösa eller bara ta lagom.

Jo vilodagar behövs självfallet, kroppen måste ju hämta sig och komma ner i ett viloläge. Man förbränner som mest när kroppen får uppleva olika nivåer, därför är äkta spinning väldigt bra, då cycklar man i 3-4 olika lägen, först snabbt, sen långtsamt, sittandes, på huk och ståendes... då får kroppen uppleva olika former och förbränner därför mera. Jag försöker i alla fall att köra väldigt ofta och varje dag är ju bra, hälsa är ju lika viktigt som att borsta tänderna. träning behöver inte innebära att man är tjock, det är bra för immunförsvar och livslängden m.m . Därför tycker jag att det är bra om träning blir en vanesak, sen kan man slöa ibland, ungefär på samma sätt som när man belönar sig själv med godis, ibland är ett bra ord.

Jag gick också ner bara sådär under skoltiden, har alltid varit lite överviktig som barn och tröstätit när jag mått dåligt, men rätt var det var så försvann 10 kilo av sig själv och det gjorde det på flera än bara mig, den ena var slöare än den andra så jag är ganska säker på att den vikten som försvann endast är ungdomshull, sånt som kommer i puberteten eller vad det nu heter :)

Sofia
2008-02-02 - 23:04:18

Jättefin bild du gjort! Minst lika fin som alla andra du gör! :)

Hoppas du haft en finfin lördag!

Dress Like a Princess
2008-02-03 - 10:08:44

Du är så duktig! :)

Jules
2008-02-03 - 10:58:12

Jag gillar din konst otroligt mycket!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: