GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

one sky...

2008-02-19 | 00:16:31 | Egocentrerat&Vardagligt

Det var en väldigt vacker kvällshimmel som jag kunde skåda ovanför statoilmacken ifrån mitt köksfönster denna afton...

146310-4538
(foto: jag själv)

Jag stod där en stund på balkongen i strumplästen med kameran i handen och min näsa sniffade blöt jord och kvällskylig doft.
A touch of spring kände mina sinnen och helt plötsligt fick jag en längtan efter Valborg...
Varför just valborg i sig vet jag inte för jag kan inte minnas att jag nånsin haft just en speciell Valborgsmässoafton.
Och att jag inte minns just en sådan beror inte på någon smaklös fylla..
Åh nej..möjligen en salongsberusning med smak av öl och cosmopolitan..

I alla fall.. Jag stod där och kände en längtan efter Valborg och ett löfte om ljusare tider.
Och en vinter som aldrig riktigt kom men som ändock känts lång.. som rasar ut i våra fjällar
Kommentera 4 st

Kommentarer
Marte
2008-02-19 - 00:17:24

takk Anna:) God natt til deg:)

Fint bilde btw! herlig himmel:)

Anna
2008-02-19 - 00:45:32

himla vacker bild! älskar verkligen när det blir sånna där snygga färger på himlen. Själv tänkt fota något sådant, men det blir aldrig av för jag e så slö på att tanka över bilderna i datorn :p

Sassy
2008-02-19 - 15:45:36

Vilken vacker bild! Himmelen kan se så underbart vacker ut när den bara vill!

kram

Karlkristina
2009-04-14 - 08:41:09

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: