GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

om man vill vara fin...

2008-02-03 | 13:17:45 | Smink, Hudvård, Skönhet

146310-4312

Skall strax gå och sola solarium med mamma. Hon ska bjuda mig på en solning.
Tror inte jag legat i ett solarie sedan i somras...ja det var ju enda chansen att bli brun i somras - att ligga inomhus.

Det finns inget ställe som jag slappnar av så på som i solariet..och trots alla varningar om faran och hudcancer som finns kring solariesolning så kan inte jag hjälpa att känna att så länge det får mig att må bra för stunden - liksom gör något för välbefinnandet så ser jag det som nåt som är bra för mig. Något i hälsoväg.

Dessutom är jag så blek så blek just nu och det tycker jag bara får kroppen att se ännu fetare ut.
Lite färg piggar upp och slimmar till..

Och Brun- Utan- solprodukter är inget för mig.
Dels så tycker jag aldrig att resultatet blir jämt.
Dels tycker jag att det ser för jävligt ut efter 5 dagar när man kan skava bort färgen här och där..
Men framförallt - JAG HATAR BUS-doften!
Och jag skäms när jag går runt och luktar BUS.

Bara för att man vill bli fin ska väl inte andra behöva lida pin?

Solar ni solarium?
Använder ni BUS-produkter?
Kommentera 40 st

Kommentarer
.:saba:.
2008-02-03 - 13:23:12

Haha "Bara för att man vill bli fin ska väl inte andra behöva lida pin?" skön du är tjejen! Och lägg av med allt fet-snack. Du har ju en grym figur kvinna! Bara att vicka på rumpan och njuta av dina kvinnliga former ;-)
Kramis

Eva
2008-02-03 - 13:24:48

Jag varken solar solarium eller använder Brun utan sol. Jag är vit som ett spöke! :o)))
Jag slutade sola solarium för drygt tio år sedan, för jag ville inte se ut som ett russin i ansiktet i förtid. Jag vet en kvinna som alltid solade... hon var kanonbrun. Hon var då för drygt tio år sedan i min ålder som jag är idag och var så skrynklig i hela ansiktet. Så efter det bestämde jag för att sluta sola.

Tack för dina goa rader hos mej! :o))
Om fler kunde vara som du!
Kram Eva

Madde
2008-02-03 - 13:26:31

Härligt att sola! :) Ha en toppendag!! :) Kramis!

donnasandra
2008-02-03 - 13:29:31

Jag och mina vänner solade solarium när jag var yngre väldigt mycket, vilket resulterade i att den ena fick cancer vid 22 års ålder. Hon är inte annars den som ligger i "riskzonen" hudmässigt så det finns ett samband. Vågar inte sola pga det, eftersom jag har hur mycket leverfläckar som helst om det nu gör en mer cancerbenägen. Är inte så insatt men klart man fått sig ett uppvaknande efter vännens sjukdom. Lite propaganda mot att ni inte ska gå och sola, men det är nog ingen fara hehe. Vill bara er väl ;-) Kramar

Sandra
2008-02-03 - 13:30:26

Jag vill bara säga att jag tycker du har en snygg blogg!

leopardia
2008-02-03 - 13:32:09

jag varken solar eller busar, men jag är inte heller så där att jag tycker det ser sunt ut att vara solbränd jämt. som paris hilton, fin bränna, men det är inte så snyggt ändå, enligt mig... men det är klart känner man sig glåmig och finnig så är ju lite solljus trevligt...

jag googlade på dawson's och då dök 1997 upp så ja, tio år... huga.

Missjeni
2008-02-03 - 13:34:37

Jag solar inte solarium och jag använder inte brun utan sol. Jag använder mig av den riktiga varan, det är då det blir bäst :)

Vet en som solar väldigt mycket solarium, hon är brun, men har även fått soleksem och annat skit som hör till. en gång i månaden ska tydligen vara lugnt. Men jag håller mig borta från det där helt. Sista gångerna jag solade kände jag hur det drogs i huden och det gillar jag verkligen inte. Sen är vi svenskar bleka också, inget att skämmas för när alla andra ser likadana ut ;)

Du är vacker!

Lottis
2008-02-03 - 13:35:13

Gör både och, men solar väldigt sporadiskt. Kanske tre gånger på ett år. Mest nu under vintern. Dels är jag så sablans blek och sen är det varmt och skönt att ligga där. Lenar upp varje led, känns det som. Skulle ju kunna bada varmt istället och det gör jag oxå, men solarie är skönt ibland.
Jag prövade bodylotion med Bus-effekt, tyvärr funkar den inte på mig, och vanlig BuS är rätt jobbigt att kladda med, men jag gör det ibland ändå. Till fest el sånt ibland, men njae... inget jag gör ofta, som sagt.
Nu hem till mor och far, sen tvätt. Ha en bra söndag! Kram kram

zara
2008-02-03 - 13:50:46

jag kör solarium, men ibalnd bus också...me jag håller med solbränna slimmar verkligen till och gör att man känner sej fräsch och snygg...vill inte vara jättebrun men bara lite fräsch, det värsta jag vet är att vara blek =/ hoppas du å mammis får en mysig dag =)

Lotta
2008-02-03 - 14:04:39

Jag gör lite både och. Försöker att inte sola ansiktet så mycket, så då använder jag bus där imellanåt.
Så kanske solarie en eller två gånger på en månad och sedan bus lite därimellan.
Men jag köpte en från Shiseido som faktiskt inte luktar skit, den har jag i nyllet, problemet är bara att det är lite glitter i den, och jag vill inte glittra på jobbet ha ha.

Guldregn
2008-02-03 - 14:16:29

Jag brukar inte sola solarium, men sen är jag också rödhårig och har extremt ljus hy... Jag skulle bli sönderbränd på några sekunder. Ibland använder jag brun utan sol produkter, men det är riktigt segt att behöva kladda med det och dessutom behöva känna lukten av dem... Önskar att det fanns ett enklare sätt att uppnå en mindre vit nyans. Inte ens riktig sol hjälper... Ha en skön söndag! Kram

Sara
2008-02-03 - 14:19:27

Jag använder inga BUS-produkter. Brukar sola solarium någon går sådär mitt i vintermörkret när man känner sig som allra blekast, kanske 2 gåger om året ;)

Sandra
2008-02-03 - 14:21:52

jag älskar att sola solarium! Bus-grejer gör mig bara orange..

Maria
2008-02-03 - 14:32:25

nu vare länge sen jag solade! skulle vara skönt

emmy
2008-02-03 - 14:48:08

inget av dom! Solarie verkar ju dumt med tanke på att man kan få cancer, men också för man blir rynkig och ful av det! Min mamma solade när hon var yngre och det försörde hennes hy fast att hon solade sällan... JAg åker hellre utomlands för att bli brun!

SARA
2008-02-03 - 14:49:38

Jag har aldrig solat solarie i hela mitt liv, tycker inte att det behövs :) åker utomlands minst en gång om året, och min bränna håller i sig bra :)

Amanda
2008-02-03 - 14:53:59

Nope, inget solarium. Jag är för feg. Känner att jag skulel få klaustrofobi i de där ultramoderna kistorna, hehe. BUS kommer väl till användning då och då. Inte allt för ofta. :) Kram!

Sofia
2008-02-03 - 14:56:56

Jag brukar använda BUS i perioder, men oftast det det bara konstigt ut på min fisbleka hy. Det blir så lätt ojämt och gulorange, och då är jag hellre jämnvit istället :) Efter 30 år så har funnit mig i mitt öde och vant mig vid att vara en blekfis. Nu för tiden tycker jag till och med att det är ganska snyggt med min ljusa hy, mot alla svarta kläder och så. Men ibland får jag infall och vill sola just för det du säger, att man ser lite piggare och mer slimmad ut.

Julia
2008-02-03 - 14:57:33

Håller helt med dig, blir hemskt när BUS skaver av sig. Alltså jag tycker man känner lukten i näsan hela dagen när man har tagit det, även när man har tvättat bort det. Solarium är skönt, funderar på att köpa ett tiokort och skaffa en riktigt bränna såhär i vintertid:)

:]
2008-02-03 - 14:58:57

Jag är som du. Avskyr brun utan sol kladdet och om jag måste välja så tar jag nog också solariet. Dock pratas det ju en del om strålningen och sånt gillar jag inte. Jag är nog lite dubbel där..? Hm. Massa kramar till dig sweetie, ha en skön söndag.

Emma Nordkvist
2008-02-03 - 15:08:12

Försöker sola när jag hinner, men det har blivit väldigt lite denna vinter (vilket märks!). Använder BUS om jag har panik för att jag ska på fest och är alltför blek...då är det en bra nödlösning!

steffy :)
2008-02-03 - 15:11:59

jag solar för kung å fösterland !! ibland solar jag 40 min om dan :D ahah ! å lite bus på de ibland men håller med dig luknar faan gör de !!! /S

Camilla
2008-02-03 - 15:20:17

solar ibland. men är väldigt försiktig.. cancer i släkten. speciellt nu efter att pappa blivit dålig. men annars, så underbart!
men blöh, inga salvor här inte. man blir ju inte brun, man blir orange!

Ingrid
2008-02-03 - 15:21:09

ha en bra dag!

Sandra
2008-02-03 - 15:41:55

I höstas solade jag solarium ett par gånger, men det enbart för att behålla lite av min färg inför ett bröllop jag skulle vara tärna på. Jag försöker undvika solarium med tanke på riskerna. Å andra sidan så är det alltid fräscht att få lite färg så här när solen inte lyser riktigt. :)

Kajsa
2008-02-03 - 15:47:23

Jag har aldrig varken solat solarium någon gång i mitt liv eller använt en såndär....ögonfransböjare. Skills på mig! ^^ mihihih

Angelica
2008-02-03 - 15:49:25

Jag har solat solaruium en gång, men det hjälpte inte så mycket på mig. Blev mest röd, haha :P Har nog väldigt känslig hud :P

lamella
2008-02-03 - 15:50:13

Jag har aldrig solat solarium, har väldigt känslig hy så jag bränner mig jättelätt. Jag kör med olika sorters BUS när jag känner mig allt för blek. Igår provade jag en sorts spray som gav jättefin färg men dock var det inte lätt att få jämnt så nu har jag en linje längs armarna..snyggt.. hehe

Knutte
2008-02-03 - 15:52:21

Ja det är lite konstigt. Som det känns nu så kommer det inte bli vitt här nere i Skåne något denna vinter. Jag är väldigt trött på kylan nu, men kommer ändå kännas konstigt utan ordentligt med snö :/

Kram

niki
2008-02-03 - 15:56:01

ja dom är riktigt schysta alla faktiskt.

Emma
2008-02-03 - 15:56:12

Nej inget av det. Tycker det verkar helt läskigt att ligga sådär. Skulle nog få panik hehe.. ;)

Annah
2008-02-03 - 16:02:37

Men har du testat niveas hudkräm som det är bus i?
Den är suverän! Jag gillar inte heller BUS för samma anledning. Men niveas blir man inte fläckig alls av och jättelätt att använda. Testa!
Kramar

Rebecca
2008-02-03 - 16:22:15

jag var väldigt stressad inombords förra våren, när jag då lade mig i ett solarium, kändes det som jag var lugnt ovh avslappnad för stunden.
jag känner míg också blek och ful nu, men snart kommer våren. :D

Johanna
2008-02-03 - 17:11:39

jag vill sola solarium :)

Linda
2008-02-03 - 17:19:48

Ett tips är att testa någon utav alla sun tanning produkter som finns nu. Man blir inte jättebrun utan får den där lilla färgen bara som man saknar nu. Det färgar inte av sej och blir inte fläckigt när de "försvinner". Jag har testat både Dove och nivea och båda funkar bra. Kram

maria
2008-02-03 - 17:21:45

Hej Anna! Jag tycker du ska prova DOVE summerglow.
Jag gillar inte heller BUS som blir randig, men denna är underbar! Det blir snyggt och många frågar om jag varit utomlands :- Billig är den oxå! Köpte nyligen ett 6-pack på Rusta för 29,50 /st. Lycka till!

anna
2008-02-03 - 18:26:27

Maria: Tack emn den har jag provat..och jag tycker den luktar lika äckligt som en vanlig BUSprodukt..tyvärr.
kram!

Madde
2008-02-03 - 20:37:15

jag använder dove bus från normal to dark.. späder ut den med en klick vanlig lotion (typ kokosdoft) får riktigt många komplimanger om att jag alltid är så brun.. och detta kan man göra varje dag, utan att bli det minstaste fläckig eller gul.. testa ;)

Marte
2008-02-03 - 21:56:08

Ex and the city så jeg idag.. utrolig bra episode! Elsker slutten av episoden når hun prater med mr.Big!

Solarium solning
2008-03-27 - 10:25:32

Sola korta stunder så ärisken rätt liten. Inte bränna sig!

Solarium solning

mvh Solen =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: