GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jag bloggar inte om Mulberryväskor hit och MiuMiuskor dit

2008-02-14 | 00:23:22 | Avanna konst/design/foto

Har sett på lite bloggar här och var nu att det skall anordnas nån stor bloggmiddag nästa fredag..
Av den häringa RightNowbloggen...Jag kan inte påminna mig om att jag läst den förr men nu när jag kollat igenom den lite snabbt så tycker jag mig känna igen tjejen som skriver den..tror jag stod bredvid henne i kön in till Sandra backlunds visning under Stockholm Fashion Week..
Hon ska tydligen anordna nåt riktigt stort och påkostat med en goodiebag värd 10 000 kronor..bara exklusivt utvalda modebloggerskor är inbjudna..
Men hon lottar även ut en biljett i sin blogg och om man vill gå på den där grejen skall man länka till hennes blogg och motivera varför man just ska få gå och ingen annan av de säkerligen hundratals andra som deltar..

Jag säger inte att jag jag vill gå eller så..MEN JAG FÖRTJÄNAR ATT HA BLIVIT INBJUDAN FRÅN BÖRJAN.
Så det så..
Nej jag bloggar inte om Mulberryväskor hit och MiuMiuskor dit eller peacearmband..
Nej jag gör något eget för denna modefixeraed bloggvärld..
Jag skapar!
Jag säljer!
Jag försöker!

Så därför borde jag egentligen vinna en inbjudan..
Eller hur?

146310-4465

nåväl..
Kommentera 22 st

Kommentarer
niki
2008-02-14 - 00:25:08

Ja jag är staaaark :)

niki
2008-02-14 - 00:33:39

jag ska försöka göra mitt bästa ju !!

Vera
2008-02-14 - 00:49:04

Jag vet inte om jag hade känt mig bekväm i det sällskapet. Dom verkar så Stureplansaktiga. Tycker jag i alla fall. Nu kanske jag får påhopp för detta uttalande men I don´t give a shit.
Anna! Du är bäst! Du skapar och gör ngt eget o det är modigt, ibland så känner man att man vill bara ge upp ... men gör inte det. Tänk inte på negativa tankar som "hon där verkar vara mkt bättre på att rita/skriva mm...." Du är bra på det som du gör och du är mkt uppskattad. Sträck på dig tjejen! Du rockar fett.
Bamsekram Vera

Ellinor
2008-02-14 - 01:45:24

Haha jag tror inte det är nått för dig ändå, inte för mig heller...
För att generalisera!

Att ha det gott
2008-02-14 - 08:01:53

Klart DU skulle haft en inbjudan Den första

Julia
2008-02-14 - 08:18:17

så länge du delar med dig av goodiebagen :)

clara
2008-02-14 - 08:39:05

du om någon ska ju få en iunbjudan!
de följer mode..
DU skapar!!

Käthe
2008-02-14 - 08:47:57

Klart du skulle ha blivit bjuden. Jag skulle ha bjudit dig direkt. :)

jossefiin
2008-02-14 - 08:57:22

Du har så rätt tjejjen :) Din blogg är verkligen speciell. Sen verkar du ha så jäkla skön attityd!

Keep on going!

Petra
2008-02-14 - 09:37:44

Klart du förtjänar att bli bjuden! Du om någon!

Maria
2008-02-14 - 09:40:57

Anna, håller helt med. Du om någon skulle blivit bjuden! Du är kreativ och skapar mer originella alster som inte kan jämföras på långa vägar med "fåniga" märkesväskor och annat. Kram på hjärtedagen!

Catja
2008-02-14 - 10:47:07

Jag måste bara fråga hur det kommer sig att du anser att du ska bli bjuden på alla dessa galor och middagar. Du markerar hela tiden att din blogg inte är en modeblogg etc etc. Men ändå tycker du att du ska bli bjuden på en helt solklar modemiddag?? Jag fattar inte hur du kan få ihop det med att du ska bli inbjuden då det inte ens är enligt dig själv din genre av tillställning.
Skriver absolut inte detta för att vara elak mot dig, tycker bara att du talar emot dig själv rätt ofta.
Ha en fin dag.

Missjeni
2008-02-14 - 11:30:58

Jag tror nog att om du hade blivit bjuden och gått så hade du nog ändå inte känt dig hemma bland det där sällskapet som några andra redan har skrivit. Du skapar mode, du följer inte modet. För mig är det två helt olika saker och jag värdesätter ditt skapande högre än andras tankar om miumiu. Så kör ditt race. När det är en middag för designers, då jäklar är du den första att bli bjuden!
kram!

S A N D R A
2008-02-14 - 11:50:00

Synd att du inte blev bjuden varken på elle galan eller på denna "gala". tror dom priorietrar modebloggar som iofs är tråkigt eftersom att det är roligt att träffa folk med lite olika intressen :P

anna
2008-02-14 - 12:05:30

Catja: Jag säger inte att jag inte är en modeblogg - för jag är kategoriserad som det. Jag poängterar dock ofta när folk hoppar på mig om att jag tror jag kan nåt om mode och att jag klär mig omodernt - ATT JAG KÖR MIN EGNA STIL OCH INTE FÖLJER MODET SLAVISKT..där i ligger skillnaden.

Läs mina sådana här inlägg med den ironi de är skrivna. Men självfallet tycker jag att jag kan få gå på de där sakerna när jag faktiskt försöker skapa mode själv och inte bara bloggar om peacearmband som 3000 andra modebloggare.

Som många skrivit här - som "förstår" mig så fattar de liskom jag att jag egentligen bara skulle känna mig malplacerad på sådana där event.emn man har alltid rätten att ifrågasätta varför en det är en så utvald liten klick som blir bjudna på allt och räknas..Eller hur?

Kram på dig och glad hjärtedag!

Johanna
2008-02-14 - 14:27:37

Självklart ska du ha en biljett gumman! Hoppas hon håller med om det :)

Malin
2008-02-14 - 14:30:42

Jag tycker din blogg är mer givande än en vanlig mode blogg!

Viktoria
2008-02-14 - 16:32:33

Ja, jag tycker borde få gå! Hittade precis denna blogg men den verkar helt klart bättre än de flesta modebloggarna.

leopardia
2008-02-14 - 18:58:52

gjorde ett försök att nominera dig där...

Silv
2008-02-14 - 19:39:54

Jag tycker synd om dig som vill sa mycket men förmår sa lite och tror att erkännande är en mänsklig rättighet. Det tråkiga är att du har skapat en outsider-bild av dig själv, omedvetet men konstant genom självömkande inlägg som det här. Om du vill att andra ska tro på dig, måste du tro på dig själv. Den självbild du publicerar, här och nu på din egen blogg, är den röst andra ser upp till eller föraktar. Om du vill att andra ska tro på dig, måste du tro på dig själv. Om du slutar att jämföra dig själv med andra kommer du att må mycket bättre själv
samtidigt som du och din blogg kommer att växa. Eller förenklat, om du vill lyckas och sälja dina produkter så måste du övertyga med självsäkerhet. Det är nyckeln till framgång. Tro mig.

anna
2008-02-14 - 20:43:23

Silv: DEt var ju inte på nåt sätt ett självömkande inlägg tvärtom - jag står ju upp för mig själv och anser mig vara värd nåt - jag är ju rent av stöddig här..trots att det hela skall läsas med lite ironi.
En del andra har ju precis fattat galoppen - de som läser mig frekvent: ATT JAG INTE ENS SKULLE KÄNNA MIG HEMMA DÄR om jag vart inbjuden.

Hela inlägget handlar ju om att jag faktiskt tror på mig själv.

Tomastilde
2009-02-24 - 11:18:41

Great site, keep up the great work


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: