GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

DD1 DD2

2008-02-17 | 20:21:42 | Egocentrerat&Vardagligt

Så här såg det ut inatt på min dataskärm strax innan jag gick och la mig..

146310-4522

Mina senaste alster som jag skapade under kvällen/natten som jag blev nöjd med.

Vill du tävla om ett av mina andra alster - nämligen en passionerad t-shirt..Så gör du det två inlägg ned!

Just nu är det Dirty Dancing 2 på Kanal 5
..som ju egentligen bara har namnet gemensamt med den helt fantastiska Dirty Dancing från åttiotalet med Patrick Swayze och Jennifer Grey
Ettan har jag sett säkerligen hundratalet gånger...tvåan endast en halvgång..och det får räcka..Usch! Att de ens kunde med.
Kommentera 16 st

Kommentarer
Hanna
2008-02-17 - 20:38:22

Nu har jag hamnat i din blogg ett antal gånger, och du är otroligt duktig på att illustrera!
Jag är i-m-p-o-n-e-r-a-d!
Keep in style!

Lottis
2008-02-17 - 20:46:12

Har nog inte ens sett halva tvåan, tycker den är rent värdelös och borde inte ens få ha namnet gemensamt med den första...
För övrigt är jag fortfarande superduperförkyld och det blir inget job imorron... Bara att lyssna på kroppen när den säger ifrån...
Hoppas du haft en bra helg! Kram kram

Missjeni
2008-02-17 - 20:46:22

Patrick Swayze är ju med i ungefär fem minuter i tvåan med. :P

Anonym
2008-02-17 - 20:48:26

det du gör ser ju ut som ett barn som kluddar? det ser
som om du gör dem på 5 min utan nån ens finkännsla + kunskap i photoshop? du jobbar som illustratör? Gå en kurs och skaffa lite talang..

anna
2008-02-17 - 21:07:55

anonym: Ja jag har ju i alla fall så pass mycket kunskap att veta att man INTE ILLUSTRERAR I PHOTOSHOP så där behöver man ju egentligen ingen kunskap alls för att jobba som illustratör.
Och ja - ofta är mina bilder gjorda på 5 minuter.
Så jobbar jag och jag tjänar pengar på det.

Fia
2008-02-17 - 21:08:14

Du, tänkte höra med dig, du köpte ju rosa tangentbord och mus för ett tag sedan, men jag minns inte vart du köpte det? Vore ju trevligt att piffa upp datorn lite :) Alltid lika trevlig blogg btw! Ha det bra!

Hanna
2008-02-17 - 21:21:15

Att dem ens hade mage å göra en uppföljare åt den där klassiska, underbara filmen är en skam!

Emelie
2008-02-17 - 21:53:05

alltså jag blir så avis på dina fina illustrationer :D

Anonym
2008-02-17 - 22:00:20

vaddå "man illustrerar inte i photoshop"?? Man kan illustrera i Photoshop lika väl som i illustrator, corel draw, med penna och papper, eller i paint för den delen. "Illustrera" betyder INTE att man ritar i ett visst program, eller på ett visst sätt.

anna
2008-02-17 - 22:09:17

anonym: photoshop är först och främst ett bildbehandlingsprogram och inte ett ritprogram.
Kanske därför Adobe själva lanserar sina lilla Creative suitefamilj i form av Photoshop - bildbehandling, Illustrator - Illustration och Indesign - layout/montering fast även det
går att rita i på ett vektorbaserat sätt.

Men man behöver inte ha photoshopskills för att illustrera för det kan man göra och fördelaktligen i andra program - helt vektorbaserade program.
Och det är nåt av de grundläggande du får lära dig på de flesta designutbildningar.

Anonym
2008-02-17 - 22:20:49

Men att säga sånt som "man illustrerar inte i Photoshop" är ju bara korkat och ogenomtänkt! Det finns MASSOR av sjukt skickliga illustratörer som arbetar uteslutande i Photoshop. Att det sedan finns andra alternativ, som t ex Illustrator, hör inte hit för det är ändå bara en smaksak vilket media man väljer att jobba i. Säg istället att DU inte illustrerar i Photoshop, och att DU bara använder Photoshop som ett bildbearbetningsprogram, om det var det du ville ha fram.

anna
2008-02-17 - 22:26:24

anonym: ja ja det var oerhört korkat utav mig men det var lika dumt utav dig att säga åt mig att skaffa mig kunskap i photoshop för att rita bättre när jag inte ens använder det som ritprogram. Vilket jag upprepade gånger skrivit här i bloggen. Skaffa dig lite fakta innan du "anklagar".

Men ok..jag ger mig. Jag ska avregistera företaget imorgon och dra tillbaka alla beställningar och jobbanbud som har det minsta med bild att göra och sadla om...hmm..statoil kanske söker nån kassörska.
Dessutom återbetala alla dom som köpt grejer av mig i tron om att de tyckt det varit snyggt.
Kan jag få ditt namn och nummer för att hänvisa till dig när jag säger att mina saker är fula?
Snälla?

Anonym
2008-02-17 - 22:31:15

Det var inte jag, det var någon annan anonym =) Jag ville bara påpeka att man kan illustrera i Photoshop just fine. "

"Skaffa lite fakta innan du anklagar" ;)

anna
2008-02-17 - 22:35:20

anonym #2: lite svårt att hålla reda på er som bara syns som streckade linjer på min inloggning

men om jag ska göra bort mig och anses som en som inte kan något och har fel och så där så vill jag göra bort mig rejält.

Eluään
2008-02-18 - 00:11:14

Dirty Dancing 1 är så underbart härlig och bra! 2:an orkade jag inte titta på idag. Tycker inte om uppföljare något speciellt! (Jag håller tummarna stenhårt för att jag vinner tävlingen om din designade t-shirt! Vore en ära att bära tröjan. Hähä)

an
2008-02-18 - 10:41:27

duktig du är..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: