GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

så märkligt livet ter sig ibland...

2008-12-17 | 00:27:04 | Egocentrerat&Vardagligt

Det blev Bodyguard..fast jag sprang mellan bananlådor och de fem rummen och packade upp under tiden, men lite glimtar av Mr Costner fick jag och lite nostalgitrippar till mellanstadiedisconas avslutande tryckare med I will always love you..tänkte litegranna på min bästis under mellanstadiet - Anna H också..
Låg- och mellanstadiet var en fin skoltid..det var i högstadiet det började bli tråkigt...Fast under högstadiet blev jag ju kompis med Karin, som än idag är min närmsta vän trots att vi hade några år av ickeexisterande vänskap under gymnasietiden...
Och nu gluttar jag på slutet av Titanic som kom upp på biograferna när jag gick på gymnasiet och de flesta blev helt leotokiga...och nu tänker jag på den vän som stod mig närmast under gymnasietiden, Sara B som vart helt galen i filmen och vi satt framför internet och googlade Titanicbilder, internet som ju på den tiden var dyrt eftersom man ringde upp och betalade timkostnad...något som ibland kostade skjortan för mina föräldrar när jag satt uppe på nätterna och grejade på olika Suedechatforums och pratade med Italienare..Folk som blev mina vänner på nätet under en tid då jag kände mig jättevilse och jätteutanför och jättensam..

Och nu sitter jag här , nästan exakt tio år senare i en ny lägenhet, med snabbt fungernade mobilt bredband som varit gratis sen i somras och jag drömmer inte längre om att hitta min "Jack" ty min Stefan ligger och snarkar inne i sovrummet, jag tog en skön promenad med fina Karin tidigare idag och jag börjar känna mg ganska så hemma..

...så märkligt livet ter sig ibland..



Kommentera 24 st

Kommentarer
HANNAH
2008-12-17 - 01:07:36

Åh, jag såg titanic ikväll. Jag har tjutit. Gråter nu. Buhu.

CAROLiNE
2008-12-17 - 01:13:02

Du passade jättebra i glasögon tjejen!

Din blogg är great :)

Kram

Anna Phe
2008-12-17 - 02:03:25

Jag tror vi syftar på lite olika saker. Jag menar inte att du haft tur som i flyga fram på ett bananskal, jag vet hur hårt du sliter, eller jag kan minst sagt ana det i alla fall. Jag tror att syftet mer låg i att det gått bra för dig och det är inte en sjävklahet för alla. Finns dom som sliter häcken av sig och endå går det dåligt, men du har haft turen på ett sätt där sitt arbete gett dig framgång och inte otur att det varit arbete för ingenting och allt gått åt skogen. fortsätter det så här kommer det bli jättebra för dig, man kan knappast neka att det är motsattsen och det är jag glad för, att det går så bra för dig :)

obesegrad
2008-12-17 - 03:09:03

Coola brillor!

Har någon sagt åt dig att du liknar charlotte perelli?

Jag tycker du gör det i vart fall lite grann! :)

delinda
2008-12-17 - 07:42:03

tack sötaste =)

ja en riktig nostalgikväll haha. gillade inte heller högstadied haha. kramar

Anna
2008-12-17 - 08:22:16

Söt du är i glasögon tjejen. =)

Jag såg första timmen av Bodyguard, sen var mina ögon trötta. Jag har Titanic på dvd, blev sugen på att se den så kanske blir till helgen. =)

Alexandra
2008-12-17 - 08:38:50

It sure is...

du är fin i glasögon :)

Daniel
2008-12-17 - 09:05:47

Du ser ut som en duktig, ambitiös elev!



Perfekt för mig som e lärare.

Ellinor
2008-12-17 - 09:25:14

Här blev det Titanic, men jag stängde av innan den sista delen, den är ju sorglig. Haha!

Angelica
2008-12-17 - 09:28:57

Jag tittade på Titanic, Storgrät och idag är ögonen alldeles svullna...men det är det värt! Bodyguard är ju så himla bra med!! ha en söt dag. Kraam

majda
2008-12-17 - 10:01:36

livet blir aldrig som man förväntar sig.. fast det var inte anledningen till att jag gick in på bloggen utan för att säga hur grym och duktig du är! dina kläder är så himla snygga att jag vill ha varenda plagG!

SEX AND THE CITTY
2008-12-17 - 10:16:56

Svar: Aww, thanx gulle.

Mynta
2008-12-17 - 11:19:30

hehe Leo är ju sån nostalgitripp hela han! :D

sara o lollo
2008-12-17 - 11:21:10

jätte trevlig blogg ;D

Alexandra
2008-12-17 - 12:16:33

Haha! Jag och min kompis satt som förtrollade och tittade på datorskärmen medan den smärtsamt långsamt laddade för att visa upp en bild på Leo, centimeter efter centimeter. När den äntligen var klar skrev vi ut den, vi tog snabbt slut på färgen i skrivaren på det viset. Det blev dyrt för min kompis föräldrar som stod för både dyrt internet och bläck till skrivaren... Det var tider det.

linn
2008-12-17 - 12:16:46

det verkar ju ha blivit riktigt bra!

vad fin du var i glasögon, det är få som passar riktigt bra i det :)

Jenny
2008-12-17 - 13:43:46

Hehe, jag började också tänka på gammal vänskap när jag såg Titanic igår. Men jag gick på mellanstadiet när filmen kom.

Linda // Absolut Glam
2008-12-17 - 13:54:18

Oj, jag blev riktigt nostalgisk av det där inlägget med. Modem, hela nätter i chatrum, "vänner" på andra sidan världen som man pratade om allt med.

Miss Muffin
2008-12-17 - 13:54:36

jag ser ett väldigt fint fönster bakom dig. anar att det är en tjusig lägenhet! fin text också! allt är bra med mig. men jag är skitnervös eftersom jag ska gå på boxning ikväll med sassy.

Käthes mode & skönhet hos Amelia
2008-12-17 - 13:56:47

Det är det som är spännande med livet. :)

Var fick du tag i bilden på mig nedan? Usch!! :)

Maxine
2008-12-17 - 14:51:59

Åh, sugen på att se hur den nya lägenheten ser ut :D



:)

Kram!

Fotograf Emelie Ohlsson
2008-12-17 - 15:04:12

Kan inte annat än hålla med dig! Hela mitt liv trodde jag att jag skulle bli skådespelerska och nu sitter jag här med eget företag och FOTOGRAF, helmärkligt, hihi. puss på dig!

Bim H-D
2008-12-17 - 15:25:48

Goding - du ÄR urläcker i de där glasögonen, vet du det?

Hm, tänk vilken tur det är att man inte vet vad som händer inom ett visst antal år... endera kan allt vara svart - vitt eller möjligen grått... :P Men, skönheten med livet ÄR ju just detta att man inte vet något om vad som komma skall. Man SKA ju ta en dag i taget - och helst inte vända sig om och hela tiden kolla vad man gjorde igår... något år då och då, ok... men leva kvar i gårdagen - eller i morgondagen, nopp... Leva för dagen, det är livet!!!

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

Elin
2008-12-18 - 17:12:35

Googlade man verkligen för 10 år sedan? ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: