GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Desperat söker jag efter BridgetJonestrosan...

2008-12-06 | 00:38:35 | Outfits och Garderoben

Åh pust urk bläsch fuck ..
 Pink Party i Göteborg imorgon..eller idag blir dt ju..snygga slimmade bloggerskor på plats, rosa bubbel, modevisning..smala modeller..och här sitter jag och känner mig som en falukorv som försöker få plats i skinnet till en prinskorv..
Att det alltid ska bli så här..När det vankas fest och party och lite offentligt grejs..ja då kommer den där djävulen vid namn självhat och självföörakt fram och ser varenda valk och skavank.
Helt plötsligt är alla trosor för små och lårfettet roterar som en lotteritombola vid minsta rörelse och magen är rynkig tjock och cellulitig och man tänker..nej man VET att alla andra är ju så smala snygga och alla plagg skulle sitta finfint om jag vore längre och tightare.

Åh pust urk bläsch fuck .


Desperat söker jag efter BridgetJonestrosan som håller in allt samt extraslimmande strumpbyxor..

Satte mig i klädkammaren och försökte komma på nån slags partyoutfit som ser snygg ut, festlig, hipp, annorlunda, men ändå är bylsig, inte för tight och avslöjande inte åker upp om låren eller skär in i valkar..

Konstaterar att väskor är bra skit..de ger aldrig komplex..



..och mitt i självhatet tar man lite egocentriska egopics..
Kommentera 33 st

Kommentarer
Wysteriia
2008-12-06 - 00:47:41

tja...du vet ju att jag känner ungefär som dig när det gäller mitt eget utseende. tyvärr.



Alltid lika kul att se modevisningar o stå bredvid o veta att jag kommer alltid vara "för fet" för att själv få gå där uppe. jääääättekul..inte :) usch!



Jag planerar dock att vara så pass full att jag skiter i hur jag ser ut ;) haha

nina
2008-12-06 - 00:49:15

älskad älskade favoritbloggaren anna.

du är så fin som du är. men en någolunda sådan trosa på finns på kappahl. eller jag vet inte. har tänkt att köpa en därifrån till nyår.. men den kanske inte håller in alls, den kanske bara suger pengar ur en.. vad vet jag..?

men du är så himla fin!!

MOA
2008-12-06 - 00:55:07

du är så himla fin, och du såg fantastisk ut på rosa bandet-galan, kör på någonting liknande? :)

Wysteriia
2008-12-06 - 00:57:03

fast kropp? Du har inte sett mig utan kläder du inte ;) mahahaha.



Jag känner mig inte så snygg längre. Jag gör ju liksom inga jobb och jag antar att det är för att jag är "för stor". Otroligt jobbig känsla. Jag försöker ignonera den meeeeen...:P

Ellinor
2008-12-06 - 00:57:15

Men söta du! Det klart att du hittar något i din stora klädkammare som blir totally fab! (Och gör du inte det får du ge dig ut på shopping, igen! :-)Kan du inte återanvända kjolen från Rosa Bandet-galan?

conscindo
2008-12-06 - 00:59:20

Underbart då vill jag paxa o beställa en sådan med en gång.. "Today I'm.." svart med vittext i sl.XL

sanda
2008-12-06 - 01:38:36

Vill du skänka bort en julklapp som räddar liv i år?

http://www.julklapparmotfattigdom.se/ kan du köpa en get för 200 kr och skänka den till en fattig familj i Mocambique. Du kommer rädda livet på den familjen.

Du kan skänka en vattenpump och rädda livet på en hel by och du kan också skänka pengar så dom har råd att skaffa en By barnmorska där man kan rädda livet på byns alla små stackars sjuka barn. Ingenting du skänker kostar mycket pengar, och tänk på hur många liv du räddar. Det skadar ingenting.



Jag tycker det är dags att vår värld slutar vara så egoistisk och börjar tänka på andra. Gå gärna in och ta en titt åtminstonde.



Trots att jag är muslim har jag skänkt detta i julklapp fast jag inte ens firar jul själv, och fast jag inte kommer få någonting tillbaka. Men jag kan fanimig säga att jag sitter här och är stolt över att ha skänkt en get till en fattig familj och räddat livet på dom.

Fia
2008-12-06 - 01:41:35

Usch, förstår precis. Men du kommer säkert hitta något skitsnyggt och bli skitsnygg! Du är jättesöt, så det ordnar sig! Ha en bra lördag!

Julia
2008-12-06 - 01:51:17

du är finast!

nnatali
2008-12-06 - 03:26:46

Alla har sina komplex över sin kropp, jag är själv inte nöjd med min. Men du ska veta Anna att du är vacker precis som du är :)

Som MOA skrev lite längre upp så såg du fantastisk ut på Rosa bandet-galan :)

Massa kramar och godnatt :)

Angel
2008-12-06 - 07:49:34

du är fab gumman,ha så kul i kväll

Allvetande Skräphögen
2008-12-06 - 08:42:36

Tänk att det alltid är så här. Jag sitter här och är missnöjd med mitt utseende och önskar lite att jag hade din fantastiska utsrålning. Så sitter du där och mår dåligt över nåågot som vi andra inte ser. Jag vet att det inte hjälper vad jag än skriver, för åsikterna sitter inne hos dig. Men, du är sååååå FIN och snygg Anna. Jag hoppas att du får kul trots allt.

Alexandra
2008-12-06 - 09:04:59

Väskor är fina :D

Fina pics där också... och försök att inte lyssna till självhatet. Den säger en massa skit- that's all

Helena
2008-12-06 - 09:17:52

Önskar dig en trevlig helg!

/Helena

Warlock
2008-12-06 - 09:28:16

Huga! Det är inte lätt att vara kvinna!



Och jag skall säga ärligt - jag avundas dig inte. Jag har 9 mm hår och efter duschen drar jag bara handen genom håret, det som finns kvar, tandborstning och en puff Boss, sedan en t-shirt, ett par gamla strumpor och ett par slitna jeans som kostade 200 kr nya. Och ibland rakar jag mig!



Det är allt jag behöver göra, är det inte fantastiskt! Det är i sanning skönt att vara man! :)



Warlock

Moa
2008-12-06 - 10:11:36

du är fin som du är! alla dina kläder är fina det kvittar vad du än sätter på dig.

Sassy
2008-12-06 - 10:14:01

Du kommer att vara skitsnygg!

Jag kommer säkert bli blyg och inte våga prata med någon på festen ikväll, utan bara stå där helt stel...



Förfest låter jättebra! Jag kan gå och handla dricka, vad vill du ha?



kram

Himeko
2008-12-06 - 10:18:35

Du är fin och snygg som du är. Och för någon är du ju den vackraste människan i världen. Så kom ihåg det på dina dåliga dagar, så behöver inte allt kännas så hemskt. ^_^

Linda
2008-12-06 - 10:23:38

det var helt otroligt fina :)

du är väldigt duktig.

Dress Like a Princess
2008-12-06 - 10:39:40

Du darlo!!! Skärpning.. Du kommer ha så sjukt kul ikväll och du kommer va så jäkla snygg (som du alltid är).. Dansa lite åt mig med sockertoppen! :)



PUSSAR & KRAMAR

Maja
2008-12-06 - 11:17:33

Jag tycker du är underbar ändå! Gillar din öppenhet, ditt leende och dina illustrationer. Koncentrerar dig på att tänka på allt du uppnått det här året, att håret är snyggt och att hela du är snygg oavsett vad. Resten löser sig! Kram

Mumin
2008-12-06 - 11:21:02

Jag tror nog du ser helt ljuvlig ut vad du än sätter på dig.... :D

Sassy
2008-12-06 - 11:22:49

Ok, jag har en flaska rosé och en flaska vodka hemma, det kanske kan bli bra?



Jag är en tönt utan dess like, haha! Vi får väl tönta tillsammans då:)



Jag kommer o möter dig på centralen:)



kram

Tilda
2008-12-06 - 11:42:33

Jag förstår hur du känner. Det suger, ärligt talat. Det enda rådet jag kan ge dig är att hitta något som är bekvämt! Ingen idé att ha för små kläder på sig och sitta och pinas.



Och du är väldigt fin :) Ha en bra och rolig kväll nu!

Lotta
2008-12-06 - 12:24:54

Anna!!!

Nu får du sliuta upp med att nojja att du inte är en lång, pinnsmal brutta på 20 år som har modelljobb!

Du är en redig kvinna, snygg, smart och framgångsrik med ditt bolag.

Du har dessutom en EGEN stil, mixar och matchar från lite allt möjligt och du kan driva med hela modebloggsgrejen på ett roligt sätt utan att vara elak!



Du är helt underbar!!!!

Så ha nu riktigt skoj på festen utan en massa nojjor om att du skulle varit fem kilo lättare - man har inte roligare för det.



Kram från en kvinna som skall vara utklädd till gangsterman ikväll =)

SCAR
2008-12-06 - 12:28:15

Snuskigt bra du skriver, alltså.

Och det är klart som korvspad att de där tankarna ska komma precis innan en sådan dag. Sånt är livet. Men skit samma. Man är ju alltid snygg ändå. Slår vad om att du kommer hitta något skitsnyggt som gör dig precis lika fin som alltid!

anna
2008-12-06 - 12:57:06

Hoppas ni får en rolig kväll!

Kul med rosa tema.

cecilia
2008-12-06 - 13:05:04

Hej.

Tänkte bara säga att du har en otroligt fin blogg, du skriver jätte bra och jag läser den så fort jag har tid.

Det låter jätte roligt, hoppas ni får en bra kväll med rosa tema ;

Det är nog många som är missnöjd med sitt uteseende men du är faktsigt vacker ;


Ha en bra fortsättning Puss och kram



Kolla gärna in min blogg http://ceciliaprecious.blogg.se

Patricia
2008-12-06 - 15:56:55

Bläää...det där är en jobbig känsla :( Du är ju så fin...vet att det kanske inte hjälper så mycket när man befinner sig mitt i känslan, men så är det iaf :)

Therese
2008-12-06 - 16:22:14

Åh vad jag känner igen det där! Till (nästan) varenda fest så verkar man lite extra svullen/ful/ha dålig hårdag/dålig hy. Men sen så brukar man upptäcka, gärna i efterhand också, att man ändå såg ganska så snygg ut på den där festen.

Angelica
2008-12-06 - 18:28:10

åh vilket gott skratt jag fick det där du skrev om falukorv och prinskorw var bara så exakt jag känner mig ibland haha...måste dock säga att du alltid har en tendens att se supercool ut!! You are AAAAAawsoooome Anna!!!Kram och ha en superrolig kväll.

Katja
2008-12-06 - 23:16:42

Åh väskor! vad vore världen utan dessa :)

kajsa
2008-12-09 - 15:54:02

Gillar Fendi B-bagkopian!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: