GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

what to wear - wedding/workday?

2008-08-22 | 17:22:51 | Outfits och Garderoben


(illustration/foto: jag)

Imorgon ska jag på bröllop.
Mitt livs första bröllop.
Och jag är anlitad fotograf.
Så jag har inte dilemmat nog att bestämma vad man ska ha på sig på ett bröllop (förutom att vitt är förbjudet..och hur var det med rött???  Har man legat med brudgummen om man har på sig rött?) utan även dilemmat vad jag ska ha på mig som passar att jobba i också.

Jag börjar jobba redan 08.30 för jag ska fota från det att bruden och brudgummen görs iordning på salong, sen forslas till kyrka och testa ljuset och vitbalans och andra fototermer, fota under och efter vigsel, sen ta mig till mottagningen, fota alla gäster, tårta, dukning, mat, vimmel och "särskilda"händelser under kvällen. Slutar väl efter midnatt nån gång.

Så kriterier för klädsel
* Festfin men jobbvänlig
* Sköna bekväma skor som inte låter i kyrkan, men samtidigt höga klackar eftersom jag en kortis så inte alla foton blir ur grodperspektiv de luxe
* Plats för svullen mensmage --> inte krångligt att gå på toa och byta tampong

ujuj...
Kommentera 32 st

Kommentarer
Malin
2008-08-22 - 17:29:23

Låter jobbigt sötis, fast du kommer se ut som en dröm ändå, det är jag säker på. :)



Du passar så bra i allt så. :)



pussss

vilma
2008-08-22 - 17:38:52

du e ju så duktig så det går säkert bra att fota.



Glömmde lämmna min e-post i tävlongen så gör det nu



Kram kram

Angel
2008-08-22 - 17:42:33

Ojoj inte lätt inte

Emelinda's blogg
2008-08-22 - 17:42:45

Tack, mina små charmtroll är ju sötast i stan ;)

glitterandbling
2008-08-22 - 17:51:26

va kul att fota en bröllop! :)

alec
2008-08-22 - 17:51:59

oj hahaa det blev inte mycket kvar du fick ha på dig :P



bestämmt än??

kram

melissa
2008-08-22 - 17:58:47

sv; åh tack så jättemkt. tyvärr håller jag inte med, jag får inte nog av gemmas skönhet. jag är bara.. vanlig?

lina
2008-08-22 - 17:59:15

om du inte känner bruden tycker jag du endå borde vara fin för det är ju endå ett bröllop, kanske fina shorts och en fin tröja med? och bekväma ballerina skor kanske:)

Malin
2008-08-22 - 18:24:50

Lycka till Anna, det kommer gå jättebra! :)

Jeanette
2008-08-22 - 18:29:26

oj, svårt val. kanske en kjol med någon sommrig topp eller kanske klänning. kanske har du nåra pumps med gummiklack du kan ha de brukar man inte behöva trippa på tå i om man är i kyrkan.

Sassy
2008-08-22 - 18:41:59

Nu har du fått ett blogghjärta av mig!

kram

Stina
2008-08-22 - 18:42:25

Det låter som en kort a-linjeformad eller empireklänning + kofta eller kavaj (om det blir kallt) + kilklackar eller ballerinaskor. Hur som helst löser det sig säkert, du är ju strålande fin i allt och har en stor garderob. :) Kram!

Himeko
2008-08-22 - 18:47:31

En lagom "uppklädd" klänning är bekvämt och lätt. Något du kan tänkas ha till vardags men som går att piffa till med någon fin accessoar. Plus grundregeln att undvika svart och vitt då. ^_^

Ett tips är att välja klackar du inte är så rädd om, grusad gång utanför kyrka=förstörda klackar.

Annars blir du säkert fin i det mesta.

Shirin
2008-08-22 - 18:50:33

jag fick höra innan min kusins bröllop att blått betydde att man legat med brudgummen.. men de sket jag i o hade blå klänning iaf :P man kan inte hålla koll på alla färger heller! så länge man inte har svart eller vitt är nog allt ok.

Jenny
2008-08-22 - 18:53:13

Haha, låter nästan som ett mission impossible =)

Jennifer och Linnéa
2008-08-22 - 19:12:56

Anna! Jag har inte varit inne på din blogg på väldigt länge(fråga mig inte varför), och nu inser jag hur mycket jag saknat den!

Nathalie
2008-08-22 - 19:14:53

Där har du verkligen ett dilemma framför dig.

Det stämmer det där med rött och att man har haft sex med brudgummen. Men måste man bry sig om sånt? Om bruden inte har nåt emot det så..?

Lycka till!

Alexandra
2008-08-22 - 19:15:36

Men den vit/svart randiga klänningen är ju inte helt fel som du visar där uppe i garderoben. Och ja, visserligen låter Monkiskossorna, men det finns ju ändå en fet gummisula på klacken, och skon är ju avrundad framtill... så man borde kunan gå lite tystare i dem. Eller vad tror du ?

Jag hade nog fixat det. Å andra sidan, fungerar monkiskorna till Bröllop. Hm...



Nej, jag vet inte. Haha- men den svart/vita klänningen var super fin i alla fall.

suss
2008-08-22 - 19:23:41

Någon ljus och "uppklädd" klänning och en kofta (ifa det blir kyligt i kyrkan) kanske är något bra?



I vilket fall som helst kommer det gå toppen bra för dig imorgon! :)

Jennie
2008-08-22 - 19:27:01

de va inte lite krav du hade :P haha.. Hoppas du hittar nåt snyggt :)





svar; ahh fy fan va jobbigt :/

Hayley
2008-08-22 - 19:57:08

Känns helt otroligt!!

Förresten, mamma tackar så himla mycket för hennes fina linne! :) Hon tyckte det var hur fint som helst och ochså sött! :)

A
2008-08-22 - 20:11:43

Jag tycker du ska ha den svart-vita klänningen som finns med på bilden. Den är jättesnygg!

Sen tycker jag inte man ska bry sig så mycket om vilka färger som passar på ett bröllop. Förutom möjligen vitt då. :)

Du har ju haft en del kilklacksskor på bild. De brukar inte låta så mycket när man går, men ger ju rejäl höjd.

Du kommer att vara jättefin, vad du än sätter på dig! Hoppas morgondagen kommer att gå bra.

Kram!

ps. Kan man sluta hålla tummarna nu? Det börjar bli svårt att göra andra saker. :D

Malin
2008-08-22 - 20:12:28

hoppsan en klänning klart och ett bar snygga ballerina skulle jag säga!

Sweetheart
2008-08-22 - 20:36:16

Svårt att bestämma sånt... Skulle nog köra på en snygg enkel kostym + klackar, alt. en stilren klänning/kjol + blus.

Färger att undvika är väl vitt, svart, rött...

Hoppas du kommer på något bra!

Och att jobbet går bra och det blir en vacker dag! Bröllop är underbara!



Kramar

Bim H-D
2008-08-22 - 20:48:47

Vad du ska ikläda dig fullt ut? Hm, inte säker. MEN, nog borde du ju ikläda dig något ur din egna kollektion, eller hur? Ugglorna som är så söta tex... sedan då lite färg till det...

Kavaj? Byxor om det känns bättre om du ska "krypa" omkring... Kjol/klänning mindre bra då kanske ;) Och skor? DÄR var det väl problemet då... de nya beige jag inte har sett på damen än? ;) Nä, inte en susning!!! Inga blå chinos till uggle... och någon kavaj eller snygg tröja till? Hiskeligt svårt - och du ÄR ju egentligen inte med i själva bröllopet och KAN sticka ut mer än de andra, hehehe... du har mer fria tyglar än dem, så...

Må så grankott... ngn som hoppas, som sagt var, att vädergudarna ÄR på din sida!!! Laddat batterierna i dubbel bemärkelse???

Linda
2008-08-22 - 21:08:26

Du har alltid så sköna dilemman sweetie, hoppas du hittar något trevligt. Leggins och en söt klänning kanske inte är helt fel. Bekvämt, snyggt och jobbvänligt. Lycka till iaf! Jag håller tummarna! Vi ses snart =)

lena
2008-08-22 - 21:47:11

när får man veta vinnaren av today t-shirtn?:)

shoebox
2008-08-22 - 22:08:41

Oj, det var mycket att fundera på där :)

Du får ha skor med någon sorts rågummisula eller nåt :)

Bröllop är så fina, det kommer säkert att gå bra.

Lycka till!

yonna
2008-08-22 - 22:10:46

det där med rött hade jag aldrig hört.. nuförtiden har man väl t.om. svart på bröllop, inte helsvart men iaf kombinerat med nånting annat?



Du hittar säkert på något fint, gillar din stil skarpt! Hittade din blogg av en slump för ett tag sedan och nu läser jag den ofta, en av favvisarna!

Fredrik Frisören
2008-08-22 - 22:21:23

Ha det gott nu.. och njut lite! leR

Malin
2008-08-22 - 22:36:02

nån mjuk, skön men ändå lite fancy kjol kanske? :) fast högklackat är väl död att gå i en lång dag... ;P



Ha det bra!

Jessie
2008-08-23 - 11:16:35

Oj, så längesen!

Grymt fin illustration!

Hoppas det blir ett fint bröllop!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: