GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Abc...

2008-08-14 | 11:22:00 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar


Så nu är jag hemma ifrån Frissan igen och känner mig så fräsch!
Härligt! Vilken skillnad mot igår.
Och när jag kom hem och slog på datorn och loggade in på bloggen hade jag fått samma utmaning av både Maria och Sassy - kul!

A is for age: 26
B is for booze of choice: öl..och alltid Tequila Rose
C is for career: Jag är egen företagare inom foto/illustration/grafisk design
D is for your dad's name: Ingemar
E is for essential items to bring to a party: Alkohol, våtservetter och rätt inställning
F is for favourite song at the moment: Our last summer från Mamma Miasoundtracket
G is for favourite game: Yatzy
H is for home town: Tidaholm
I is for instruments you play: hmm...trummor på fyllan, släng dig i väggen Tommy Lee!
J is for jam or jelly you like: Aprikosmarmelad!
K is for kids: Nej jag gillar inte barn nåt vidare..undantag finns..
L is for living arrangements: en trea mitt i city med sambo + 2 kattungar
M is for mother's name: Eva
N is for name of your crush: Liam Gallagher...Ehh oj.. Stefan..hehe
O is for overnight hospital stays: Låg ju jämt på sjukhus när jag var liten så tror inte det går att räkna.
P is for phobias: Lätt bacillskräck, offentliga toaletter och särskilt tågtoaletter.
Q is for quotes you like: "I am invariably late for appointments--sometimes as much as two hours. I've tried to change my ways but the things that make me late are too strong, and too pleasing."  ( Marilyn Monroe)
R is for relationship that lasted the longest: Har bara haft ett riktigt och det är jag i nu - 4,5 år.
S is for sartorial style: Vad betyder sartorial style? Jag ser mig som en mix mellan Carrie Bradshaw egensinniga mssmatches, Jackie O 60tal och klassiska stil, Lite Brigitte Bardot, Marilyn Monoe och Debbie Harry.
T is for time you wake up: ett antal ggr under natten och kliver up mellan 7-10.
U is for underwear: ständigt i behov av nya.
V is for vegetables you love: Enklare att räkna upp dom jag inte gillar: Selleri.
W is for weekend plans: Kräftans Dag i Tidaholm = Fart fest friends fylla?
X is for x-rays you'vel had: Hmm 2 eller 3 som jag kan minnas.
Y is for yummy food you make: Pizza och brunsås..dock inte tillsammans..
Z is for zodiac sign: Skorpion.

Jag utmanar Malin, Hayley, Bimman, Anna och Nevnarien.
Kommentera 19 st

Kommentarer
Karin
2008-08-14 - 11:27:25

yepp bara fin:) sitter på jobbet.. jag älskar att vara på jobbet här i kalmar:) lite tråkigare att vara "hemma" här.. för känns inte som hemma.. har svårt att somna på kvällarna.. eller har haft det sen jag kom hit i söndags nu.. ligger och vänder på mig i timmar.. vet inte hur jag ska ta mig ur det problemet:) hur har din dagt varit? snart lunch nu:)

SCAR
2008-08-14 - 11:32:36

Haha, den här var kul ju!

liene
2008-08-14 - 11:37:00

Vad kul ista!

Hoppas du får en fin dag, kram.

Milton
2008-08-14 - 11:47:09

GODMORGON! Hoppas din dag blir superbra // Milton

Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-08-14 - 11:50:18

oh det ska jag göra :)

Maddie
2008-08-14 - 11:56:16

Det är roligt i början sen blir det långtråkigt tycker jag...

Angel
2008-08-14 - 12:02:57

härligt å ha vart hos frissan =)

Petra
2008-08-14 - 12:04:53

Jag har tänkt.. är det inte dags att det hände något i bloggvärlden? Få lite nya bloggar i toppen? Skaka om lite. Fler måste få chansen att få synas. Dom i toppen bryr sig knappt om oss läsare. Har dom någonsin svarat på din kommentar? Dom har aldrig svarat mig i alla fall. Och så är det tack vare oss dom kan "leva loppan". Räcker det bara med ett tack inlägg i deras blogg? Jag vill veta vad DU tycker.

Hayley
2008-08-14 - 12:40:10

hehe skoj nu har även jag gjort den ;)

Johanna
2008-08-14 - 12:43:29

Snor denna listan av dig:)

Sojung
2008-08-14 - 12:54:44

sv: jag håller helt med dig:) svaren kommer upp så fort jag får chansen:)

Linnea
2008-08-14 - 13:00:55

Jag om min pappa spelar alltid yatsy! är ditt favvo program också sex and the city ?

Melissa
2008-08-14 - 13:22:51

svar; jag var oxå hos frissan idag. Härligt. :)

HannahSthlm
2008-08-14 - 13:29:09

Kul;) Hoppas du har en fin Torsdag sötis!:)

Nicole
2008-08-14 - 13:37:08

Gillar också öl :)

Sassy
2008-08-14 - 16:13:52

Vad kul att du antog utmaningen!



Var du sjuk så ofta som barn? Usch, stackare!



kram

Bim H-D
2008-08-14 - 17:22:43

Puh... nu ÄR jag slut... både det ena och det andra och nu är utmaningen tagen och tom lämpad vidare... DÅ måste man få vila lite va? ;) kram, kram, kram...

Må så grankott...

Jennie
2008-08-14 - 21:19:12

Den sprider sig som en löpeld den där utmaningen :) Skoj att få lära "känna" dig bättre iallafall! Du är visst lika gammal som jag.. oops! Imponerande tycker jag! Hoppas göra detsamma om ett par år. Kram på dig!

Emma
2008-08-14 - 21:53:05

haha jag var tvungen att läsa W några gånger. fick för mig att det stod fart som i prutt på engelska hahah eftersom jag ungefär samtidigt läste friends..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: