GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

saker som gör mig jävligt irriterad just nu

2008-04-23 | 12:48:49 | Egocentrerat&Vardagligt

* att lådorna i byrån som synes på förra inläggets bilder har en dum egenhet att inte kunna skjutas in igen efter att man dragit ut dom utan man får kämpa och slita i en kvart, får flisor i fingrarna och gaaaa!

* finnen på min högra kind som känns 456 ggr större än vad den är bara för att den bultar och svider för att jag åter igen gjorde den dumma huskuren att lägga tandkräm på den under natten.

* jävla tvättstugehelvetet nere i källaren. Att den jävla förbannade maskinjäveln tar 3, 5 timmar på sig för att tvätta lite fyrtiograderstvätt och ändå har jag ställt in det på snabbtvätt...och självklart är den andra "snabba" maskinen ur funktionen sedan två veckor och retfullt sitter den rosa jävla post-itlappen där med texten " hyresvärden är underrrättad" och det är en hyresvärd som aldrig får tummen ur till nånting som inte ens bor i den här stan där han har sina jäkla fastigheter..Liksom han skulle ha fixat vår persienn för 2 månader sen..nej 3 är det nu..vårat nya köksgolv har fortfarande inte kommit som varit trasigt sen vi flyttade in här för snart 3 år sen - ja tre år sen nästa vecka ( fan vad tiden går..hjälp)...GAAAAHHHH!

* Och nu blev jag förbannad på en försäljare på telefon som inte lyssnade på att jag sa NEJ NEj NEJ.

..men nåt som gör mig glad är vädret...
från helgen som var:

146310-5592146310-5591
Kommentera 5 st

Kommentarer
Anna
2008-04-23 - 14:32:06

Åh, jag vet hur det är med sega hyresvärdar. Har också en sådan. I vår lgh har vi ett snett takfönster (bor i en vindsvåning) som inte är tätt, om det spöregnar kan de läcka in lite vatten och runt om fönstret ser väggen inte fräsch ut. Detta fel är påpekat ett flertal gånger sedan 1 år tillbaka, fortfarande har det inte hänt något. Jag blir så förbannad hur svårt kan de vara att anlita någon att fixa det. Förmodligen är hyresärden för snål. Har påpektat detta för fastighetsskötaren som också tycker det är helt sjukt och också är trött på hyresvärden. Funderar snart på att ta kontakt med hyresgästföreningen. För varför betala hyra när hyresvärden inte sköta sitt jobb.

Nancy
2008-04-23 - 15:37:12

För finnar:
http://rocketqueens.blogg.se/1187118297_aspirinmask_fr_klarar.html
Jag har superkass hy som blivit tusen gånger bättre med denna mask. Brukar även använda den punktvis på envis PMS-finnar.

Jenny
2008-04-23 - 17:04:28

Ett tips: Gnid med en stearinstump på byråns kanter så går det lättare att dra in oh ut dem:)

anna
2008-04-24 - 09:25:38

Anna: Ja det är så jäkla segt..och så har han mage att höja hyran..what for? han lever ju itne upp till standardhöjningar eller nåt..det har ju itne blivit lyxigare att bo här och han arbetar ju inte häcken av sig...gaahhh!

Kjetilruna
2008-12-19 - 18:49:05

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: