GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

"om jag bara..tänk om..och hur hade det varit.."tänket

2008-04-02 | 22:24:07 | Egocentrerat&Vardagligt


146310-5157Ok, it is lillelördag  och jag har förfestat på svartavinbärste och lösgodis och headbangat lite till Grey's Anatomy!
Dags att dra på sig partystassen, höga stövlarna och värsta Ditalooken och göra stan osäker och party all night long oh yeah!


...eller näe...Jag tror jag behöver lite nässpray, mer te kanske ett glas vatten och hmm om man kanske skulle ta på sig pyjamasen..

Vissa dagar kommer det bara över mig att jag kanske lever ett ganska så trist liv utan några exciting moments...what so ever...(vilket mina svengelska uttryck bara är ännu ett bevs på..) att det var evigheter sen man festade till det eller hade en riktigt härlig girls night out..


Att man blivit ganska så bekväm av sig och en hemmakväll alltid är förstahandsvalet...

Ibland fastnar jag i "om jag bara..tänk om..och hur hade det varit.."tänket...

Liksom just nu undrar jag hur livet tett sig och varit denna onsdagskväll om jag bott kvar i Stockholm..?
Hade Onsdagsölen på Söder fortfarande varit obligatorisk?

nja..jag kanske hade bytt ut den mot ett glas rött..Eller en Tequila Rose..

Hmm..har ju mjölk i kylen..och en ny flaska med den rosa underbara drycken..
Det är ju trots all lillelördag..och jag är vuxen..

Kommentera 23 st

Kommentarer
Linnea
2008-04-02 - 22:28:50

kolla gärna in min blogg. xoxo/linnea

delinda
2008-04-02 - 22:32:42

hihi min lillördag firar jag med glass o choklad =) kramar

Karin
2008-04-02 - 22:36:44

samma text?

Ellinor
2008-04-02 - 22:38:20

Haha nää tror det blivit smågodis och tv hemma på söder också för min del:P

ronnie
2008-04-02 - 22:40:58

när var och hur bodde du i sthlm????

Karin
2008-04-02 - 22:45:35

oh shit va detta krånglar.. grejer bara flyger ju hit å dit:( nu lägger jag nog ner bloggen till dom fixat allt.. blää inget funkar ju för mig nu.. helt isolerad från bloggosfären, börjar bli irriterad

Mickan
2008-04-02 - 23:00:38

Det låter ju väldigt konstigt! Är du säker på att det inte är muskelmassa du tappat i vikt när du slutat träna då? För Jag kan ärligt säga att när jag slutade träna efter 13 års regelbunden träning så gick jag ner fem kilo i vikt, mina jeans hängde på mig. När jag sedan började träna igen gick jag upp tre kilo och byxorna sitter bättre igen. Att du ser plufsig ut när du tränar kan ju bero på att du bygger muskler. Och om det inte är muskler du är ute efter (om det nu är de som gör dig pluffsig) så kanske du borde testa någon ny form av träning, som jag nämnde innan. Man kan ju alltid testa och skulle det visa sig att det inte heller funkar så får man tänka om igen, eller helt enkelt ta hjälp av någon som verkligen kan det området. Jag menar, jag är verkligen ingen expert men så skulle nog jag gjort om jag var i din situation. Men jag är ju jag och du är du=) Nattikram!

Karin
2008-04-02 - 23:01:45

jo men jag testkör ju nya systemet å funkar ju typ bara till hälften ännu:( jag finns inte me på nåra listor eller rss elller nåt å massa jag inte kan göra.. tråkigt

:)
2008-04-02 - 23:01:47

Gå in och gör världen en tjänst i min blogg sötaste Pyttis ;)

Mickan
2008-04-02 - 23:11:57

Haha! I´m out of ideas. Fettsugning och plastkoperationer kanske hjälper! (Det där var verkligen inte allvar!!) Men ta hjälp av en expert så du slipper fundera mer=)

Melinda
2008-04-02 - 23:12:43

Hej Anna! :D

Jag blev väldigt glad för din gamla kommentar om att jag skriver levande. :) Det var ju ett tag sen du skrev den, men jag har bara inte hunnit säga nåt om det än. Bättre sent än aldrig, eller hur?

Under påsklovet var jag hemma hos min pojkvän, så när jag satt vid datorn var det mest snabbisar. Men dig hann jag allt kika in på ibland... :D

Har förresten sett dej på VR's webbtv, det var kul att höra dig prata live!

Och du, jag älskar som sagt stilen på dina illustrationer! Önskar du kunde göra nån bok, typ som "Fröken livrädd & kärleken". Den läste jag för ett tag sen, en bok med jättelite text och mest bilder. Som en barnbok, fast till en större målgrupp. Bilderna i den var gulliga, men dina är fan så mycket häftigare!

Keep going, ditt liv må vara lite vanligare än glamour all the way hela dagarna, men visst får du saker gjorda :) Och partaja kan du alltid göra.. när du väljer att ta dig ur bekvämligheterna.

Kram på dig!

GboRose
2008-04-02 - 23:20:00

Man tror o vill så gärna vara vuxen..o egen..o.. men o va slappis hemma e ju så bekvämt..kravlöst.. men ooooo vet så hur du känner. Mycket o...måste vara bra för nåt..*nickar*...o punkter e bra för synen säger min tandläkare. Tjo på dig så här på lillördags kvällen.

niki
2008-04-02 - 23:21:18

det är ju sådan info jag vill ta del av ;)

anna
2008-04-02 - 23:22:48

GboRose: oooo...ooo...yes..
und tjo på dig, kanske synes på swissmatch imorrn!

niki
2008-04-02 - 23:24:26

det är ju därför jag har dig på msn!
haha nej jag skoja.. hur har kvällen varit?

Bim H-D
2008-04-02 - 23:26:41

ja, nu ska knäppgöken här gå och dra något gammalt över sig, lovar... Orkade dock till sist blogga om dagen, och jisses vilka taxben man kan få pga bildvinkeln ibland... ja, jag HAR normalt långa ben, men är jag normal? hm...
Kikat nu igen på din svarta oversize och dreglar... Men, med min tur är man väl snart - arbetslös? Ja, inte vet jag... Efter samtal med FK idag, så vet man inget... Nya regeringen har idéer som får en att, häpna... har man en heltidstjänst, och är halvt sjuk på den... med sk bidrag... Och det ska omprövas igen, nu då... Och OM jag inte kan börja med mer, vilket inte funkar för då kan jag inte träna och leva=inte orka jobba... Då ger de mig pension på den delen och då innebär det att jag sägs upp, japp. Med omeddelbar verkan!!! Inte så enkelt att man kan få en halvtidstjänst, nopp. Man sägs upp - inget jobbande alls!!! Kul? Nä, och kan man jobba med glädje? Kan man glädjas i vilket fall som helst? Hm...
Nä, nu är jag bara trist och... just det - inte alls kul att kommentera, nä...
Må så grankott... någon som går och stryper kudden istället, japp... nä, inte den man äter, nej...

Vicky
2008-04-02 - 23:31:15

Här är onsdagsskålen med glass obligatorisk haha..
Natti ^^

niki
2008-04-02 - 23:37:51

come join me, im drinking beer and surfing the web!

emelie
2008-04-02 - 23:56:10

såg också greys. så himla bra :)

Anonym
2008-04-02 - 23:57:57

sängfösare är underskattade ;) fyfan.

Malin
2008-04-02 - 23:59:09

Ja, det hade varit ganska fint med 23000 på fickan, men som du skrev, 5000 är också bra!

Du har så mycket tankar inom dig Anna. Det har jag med såklart men du är verkligen en grubblare. Jag tycker det var skitbra att du käkade lite onsdagsgodis och påminde dig själv om att du var vuxen. :)
Jag har aldrig varit en partytjej och inte gått ut särskilt mycket, särskilt inte varje onsdag. jag var en liten tönt förr (förr?) jag och hade mest videokvällar med godis och chips. Hihi! Sen kan jag inte dricka så mycket alkohol heller för min blåsa säger ifrån väldigt snabbt!

Vet inte varför jag skriver en massa blaj, ska ju sova nu ju...men i alla fall..puss på dig Anna, min vän!

Fia
2008-04-03 - 00:10:05

Brukar komma över mig med, när jag hör hur ofta kompisar i min ålder festar. Ons,fre,lör varje vecka. Jag klara av M A X 2ggr /månad och det är max. Men jag föredrar en hemmakväll med mys framför en suparkväll. Såklart det växlar men jag kan säga i 95%av fallen. Sen bor vi båda i en småstad (Jag bor i Falun) Och det är inte så livat i Falun. Man bör precis ha fyllt 18 eller vara 40+ för att ha kul på krogen. Jaja man ska göra det man lkänner för. Ha det bra, God natt! Kram

Helis
2008-04-03 - 02:11:20

Nu blev jag nyfiken har vist missat att du bott i stockholm. Varför flyttade du? Ps älskar din blogg känner igen mig så i ditt kämpande med vikten ds


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: