GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

heey johnny johnny

2008-04-16 | 15:58:48 | Egocentrerat&Vardagligt

Suttit på balkongen lite granna och solat mina bara armar..suttit med solbrillor framför ögonen och sträckt på halsen för att komma så nära den gula stjärnan som möjligt...
Plötsligt fylldes mina sinnen av förnimmelser av grillkvällar, ljumma sommarkvällar, kall öl, Valborgsmässoaftonfester, gröngräs och en jäkla livsglädje...

Jag kände även en saknad..En saknad över att skoltiden aldrig blev som man tänkt och drömt om baserat på glada och käcka amerikanska high schoolserier och filmer...

Att tonåren..och kanske mina midtwenties inte är lite  som denna underbara video ifrån Grease 2


scoooooooooooooooooore tonight!
Kommentera 5 st

Kommentarer
Mini
2008-04-16 - 16:04:24

Det började regna här när jag och min kompis solade. Buhu.

Sweetheart
2008-04-16 - 16:32:05

Nog skulle man vilja leva i en bekymmerfri och lycklig highschool-film alltid!
Har också suttit på balkongen en stund med katterna mina :)
Kramar!

Emelie
2008-04-16 - 16:57:43

Hej på dej!
Skulle bara kika in o se om allt är bra? :)
Kram!

Fröken H
2008-04-16 - 22:22:48

GAH! Har ingen balkong att sitta på när solen skiner - Fröken H:s lägenhet stammar från en tid då balkonger var bristvara (eller möjligen omoderna?).

Har ofta drömt mig bort när jag kollat på high school-filmer; livet ter sig rosafluffigt i dom (ex "Clueless"). Själv har jag nästan helt lyckats förtränga min tonårstid. Hoppas att min "bästa tid" dyker upp inom kort, haha!

A
2008-04-17 - 07:23:52

Oj, vad ofta jag drömt mig bort i amerikanska high school-filmer också.
Eller i Fame, både långfilmen och tv-serien. Drömde länge om att få gå till skolan i benvärmare och dansa i matsalen. ;D

Och, trots mina *viskar* 40 år så kan jag fortfarande drömma mig bort i såna filmer. Nu med Dottern som alibi. :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: