GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Att banta eller inte banta...det är frågan..

2008-04-02 | 19:44:39 | Egocentrerat&Vardagligt

Ni som hängt med i bloggen ett tag vet ju om min kroppsnoja...Och ni som hängt med ett tag vet ju om att jag hade kommit igång med träning och motion under januari/februari...Jag sprang flera kvällar i veckan, fann till och med glädje och längtan efter att få komma ut på springturerna och kämpade för att kunna komma i mina jeans igen som mest bara hånade mig var gång jag öppnade garderoben..
Och just när det gick som bäst  och jag var stolt över mig själv och kände mig frisk, så vet ju ni som hängt med att jag skadade foten...Olyckan - eller klumpigheten om man nu ska benämna det hela korrekt var framme den 29 februari och gjorde mig mer eller mindre invalid i två veckor..Ingen träning alls...Och sen när jag väl så smått började ta korta promenader och sätta mig på motionscykeln ja då slog min förkylning till, som jag nu dragits med i två veckor..
Under min "invalida" period försökte jag äta så nyttigt som möjligt vilket sedan förstördes av förkylningen som bara gjorde mig sugen på glass och smågodis...

Har fortfarande ingen som helst matlust
- förutom på rostat bröd med skinka och ost och apelsinjuice till...eller ost- och skinksallad...och så kebabpizza...Men mestadels är det Haribonappar jag är sugen på..
Vad har jag ätit idag?
En naturdiet shake till frukost.
2 rostade mackor till lunch.
10 bitar smågodis
..

..dock får jag på mig några av mina jeans igen....Men det känns ju inte sunt på nåt sätt...

Och min handling på Ica idag kan tyckas ha handlats av en konstig människa med beslutsångest inför Beach 2008..Fast det är ju jag i ett nötskal..Ena dagen ska jag vara nyttig som en galning och nästa dag svullar jag i pizza och tänker "what the hell - jag hatar ju att bada ändå".

146310-5154

Jisses..fast allt hade choklad som gemensam nämnare...
Kommentera 38 st

Kommentarer
Sweetheart
2008-04-02 - 19:52:20

Hej gumman!
Saknat dig nu när bloggen legat nere! Tur att den är igång igen, och du med! Tycker så synd om dig med foten och förkylningen, är så typiskt när man kommit igång med träningen att det ska bli så! Hoppas det blir bättre snart iaf!
Puss!

natta
2008-04-02 - 19:54:15

vilken härligt blogg du har !
kika gärna in på min om du har vägarna förbi! :)
ha det gött

Ellinor
2008-04-02 - 20:03:30

Så länge man motionerar behöver man inte banta tycker jag..
Jag försöker promenera varje dag..

Annika
2008-04-02 - 20:07:20

gummsan...jag har en dålig nyhet...du vet dom där ost o skinksalladerna du köper på konsum? vi får inte handla av det företaget längre för dom använde sig av svart arbetskraft...vet inte om/när vi säljer dom igen...

Ellinor
2008-04-02 - 20:19:35

Men snart kanske du kan det..
Du behöver INTE banta!

Annah
2008-04-02 - 20:19:42

Nej jag tänkte att du skulle svara på den här eftersom jag tror säkert att det är flera som tycker den infon är intressant :)

Du funkar nog på liknande sätt som jag inom mat. Jag är inne i en äta var 3:dje dag period. Jag skulle helst vilja låta bli helt att äta, men kroppen säger ju ifrån. Inte hälsosamt alls, men lätt bantat haha.

Kram!

Ida
2008-04-02 - 20:34:57

Jadu, det är inte lätt. Vet inte hur man ska bära sig åt. Jag försöker att promenera så mycket jag kan och äta så nyttigt jag kan, men det slinker ner nåt onyttigt varje dag.

Fortsatt trevlig kväll på dig :)

..:Sarah:..
2008-04-02 - 20:41:55

Absolut inte banta!!!
ta promenader och ät bra, jag har fuskat vääldigt med godis på sista tiden. alla har vi säkert nån svaghet. byt bort den, men banta inte.. jag tror man blir knäpp då... KRAM

Mickan
2008-04-02 - 20:50:36

Åh vad jag önskar att jag vore färdig med min utbildning nuuu!! Det är precis såna som du jag vill arbeta med. Såna som har tagit steget och verkligen vill göra något av sina kost- och motionsvanor och som verkligen försöker men inte riktigt får till det. Har man kommit så långt i tankarna som du har gjort så fixar man det tids nog! Man måste bara låta det ta tid. Ska dela med mig av mitt favorit-motto: "Låt det ta sin tid, även en snigel når sitt mål" Kämpa Anna!! Du fixar det!

Erik Keding
2008-04-02 - 20:51:31

Beslutsångest for president :D

Ellinor
2008-04-02 - 20:57:39

Jajjemen, jag äter naturgodis och kollar på so you think u can dance:)

Har du en trevlig kväll?=

niki
2008-04-02 - 21:01:34

"man kan äta vad man vill bara man rör på sig"

Caroline
2008-04-02 - 21:05:56

Äh, vi lägger ner träningen och lever på choklad för resten av livet istället ;)

Caroline
2008-04-02 - 21:08:09

Äh, vi lägger ner träningen och lever på choklad för resten av livet istället ;)

Caroline
2008-04-02 - 21:08:17

Äh, vi lägger ner träningen och lever på choklad för resten av livet istället ;)

niki
2008-04-02 - 21:09:57

Du gör inte det?
Funkar bra för mig, jag äter riktigt mycket ch fett med. Dricker öl och sådant, men rör på mig och då händer det inget!

Greger Gregorius
2008-04-02 - 21:12:50

haha, ja det kan man tycka!
Men du, nu är frågan: Var är Burgarna godast? McDonalds, Burger King, MAX eller Sibylla? Vad tycker du?
.
.
.
PS!
Om du gillar vår blogg, så länka gärna till den :-)

Mickan
2008-04-02 - 21:13:14

Du kanske har nått den vikten som är minimal för dig? Alla kan inte bli supersmala, jag "sitter fast" där jag är nu. Det kanske hade andra orsaker än maten du åt? Hoppas det löser sig för dig iallafall, jag hjälper dig gärna ifall det är något du vill ha hjälp med eller fråga om eller bara lufta liksom. Kram!

niki
2008-04-02 - 21:15:18

tillräckligt mycket sängövningar om nätterna? ;)

Mickan
2008-04-02 - 21:15:51

En liten sak till, du skriver att du knappt behövde anstränga dig när du gick ner i vikt under gymnasie-tiden. Haka inte upp dig på det! Din kropp har förändrats jättemycket sen dess! Det är ju trots allt 7-8 år sen du gick ut väl? (Och det säger jag inte för att påpeka din ålder;) ) Under gymnasietiden så befinner man sig fortfarande inte tonåren och puberteten. Det är inte alls säkert att din kropp fungerar likadant idag som då. En sak du bör ha i bakhuvudet! Kramis

Ménage à trois
2008-04-02 - 21:20:20

Jag tycker nog inte att det ser ut som att du behöver banta. Men det är ju alltid kul om man lyckas nå sin ideala kroppsvikt!
:)

Sandra
2008-04-02 - 21:34:16

Hehe, samma med mig =)
KRAM

Anna
2008-04-02 - 21:36:02

Jag förstår dig precis. Har exakt samma problem, det är svårt att hitta en bra balans! Önskar att det fanns ett mirakelmedel som gjorde att jag kom i mina gamla jeans igen!!! Ha en bra kväll! kram

Becka
2008-04-02 - 21:49:51

Tack! Jo, jag har haft en ganska bra dag. Visst är det lite jobbigare att jobba när stämningen är sådär, men efter jobbet åkte jag in till stan och fixade mina naglar, åt kvällsmat på stan och kikade lite i affärer. Bra sätt att inte tänka på det nått mer!
Hoppas du också haft en bra dag!
kram!

katrina
2008-04-02 - 21:59:02

Hej!!

Jag är tänker typ likadant som dig! men tycker inte alls du ska banta! Du har verkligen en fiiin kropp tjejen!! =)

Kram!

Darksun
2008-04-02 - 22:05:00

Det kan inte bli tydligare, din kropp vill vila! Va glad åt att din kropp talar ett så tydligt språk...

Undetskatta inte tankens läkande kraft. kram!

soph
2008-04-02 - 22:10:25

icas drickyoghurt är perfekt!
Eller, iallafall för mig (;

leopardia
2008-04-02 - 22:16:46

na, det lät väl kanske inte riktigt sunt, dagens intag liksom... lite mer vitaminer och lagad mat bör man nog få i sig. säger min mamma iallafall när jag försöker få leva på rostade mackor... en klart snygg outfit du visar upp idag iallafall! du ser ju skitcool ut i mössa!

Malin
2008-04-02 - 22:17:31

tråkigt att fotincidenten och förkylningen skulle komma när du väl kommit igång, hoppas du får tillbaks motiveringen ändå :) med den går det mesta. kram

Annika
2008-04-02 - 22:19:09

Har också varit med om liknande. När jag bodde tillsammans med min pojkvän åt jag hur onyttigt som helst: pizza, hamburgare, godis, chips och en massa festande. Detta resulterade i att jag gick ner i vikt(!) Men kroppen mådde dock inte alls bra.Jag var trött och orkeslös. Jag tror på att träna och äta ok, men unna sig saker! Det mår jag bäst av iaf och då ligger jag på en jämn vikt. Vad roligt att du ger kommentarer tillbaka förresten, får inte så många så blir jätteglad! Kram på dig!

Mickan
2008-04-02 - 22:26:10

Hmm, jag vet faktiskt inte. Men hur länge har det gått innan du "gett upp", jag menar du säger att du inte ser någon skillnad när du äter rätt och tränar, ger du det riktigt med tid? Om jag förstått rätt så är det jogging och motionscykel som gällt? Du kanske behöver någon annan träningsform? Prova dig fram liksom=)

Jullan
2008-04-02 - 22:56:29

Hade du bott granne med mig hade jag lätt sprungit över med några Haribo nappar åt dig eftersom du mest var sugen på de. :D Jag har såna, men är inge sugen alls på dom, haha. ;)

Carro
2008-04-02 - 23:26:16

Men usch för förkylningar och onda fötter! Du har verkligen haft otur! Speciellt som du hade kommit igång så duktigt! =/ Men dags för ny metod kanske? Skall försöka blogga lite om lite sunda saker imorn. Kanske kan du finna inspiration där och då?!
Stor kram!

Alexandra
2008-04-03 - 07:58:43

Ha ha... jag känner igen det där. Handlandet alltså. Ha en bra dag. Kram på dig!

Madde
2008-04-03 - 08:53:54

Jag är oxå lite mot det hållet. Ena dagen skitnyttig andra dagen så slinker det ner ett och annat choklad m.m. Hmmmm. Men bättre att äta nyttigt någon dag än att frossa varje dag, eller hur???

Johanna
2008-04-03 - 09:36:44

Hej Gumman!
Visst är det pissigt, när man väl kommer igång med nått så kommer hinder efter hinder... Dock har inte jag något annat än min lathet och odiciplin att skylla på för att jag inte tränar för tillfället... säger till mig själv varje dag att nu, NU måste jag komma igång igen, jag gör det imogron! Men när "imorgon" kommer det vet nog ingen :P Kram

kristina kittelsen
2008-04-03 - 15:24:55

åååh plopp:O

Gardsilja
2009-02-11 - 13:32:44

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: