GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

PartyPadda eller PartyPrada?

2007-09-30 | 12:26:52 | Outfits och Garderoben

Det blir alltid så så fort det vankas fest och utgång och krogbesök.
Då plötsligt har jag ingenting att ta på mig.
Då plötsligt har jag gått upp tio kilo och ingenting passar.
Alla jeans är för trånga och inte enda topp kan dölja " the hatehandles" som väller ut över byxlinningen och allt stramar över låren.
Eksem i armhålor förhindrar att jag bär linne och varenda bh blir med ens sjabbig och för liten..
Blä blä blä...igår kände jag mig så förbannat fet och ful och det enda jag kände mig någorlunda bekväm i var tröjkläning och leggins...även om det blev Padda utav det hela..... tänk om det kunde bli Prada av det hela nån gång..

146310-2415


( foto/layout: jag själv)

Usch nej nu får jag lägga av med allt vad godis heter, sringa oftare och ta raskare promenader...

åh fy helvete vad tråkigt!


och allt bottnar i taskigt självförtroende samt en vision om att jag alltid kommer vara fulaste fetaste tjejen på plats..

Och det var dagens Neggo-inlägg.
Kram!
Kommentera 43 st

Kommentarer
Hanna
2007-09-30 - 12:31:18

tack detsamma :)

Amanda
2007-09-30 - 12:35:18

Om du bara har slutat äta godis så är det enkelt sen:)

Jessica
2007-09-30 - 12:40:52

DU är FIN gumman! Tro absolut ingenting annat.
Krama

i
2007-09-30 - 12:41:40

vet hur det känns. men du är superfin:) superfina bilder! gör som jag och ät bara gotta på lördagar, funkar huur fint som helst!:D

Fia
2007-09-30 - 12:46:18

Precis exakt! Det är ALLTID samma visa. Precis som fö rmig i går. +10kg och såg ut som en mammut när jag gick i heels. Till och med en sån sak, som veta hur man ser ut när man går, kommer man på när man ska ut. Menmen jag hade kul iaf :) Hoppas du med hade trevligt!

Malin
2007-09-30 - 12:46:34

Tack för de fina orden! Kram.

Lilla Fröken
2007-09-30 - 12:47:09

Något jag tänkte på var hur otroligt snygg frisyr du hade satt upp ditt hår i. Du är väldigt fin i uppsatt! Det borde du ha mer! :)

panki
2007-09-30 - 12:51:37

Hörre du Neggotjejen. Du e jättefin och du behöver inte gå ner ett enda gram! va lite snäll mot dig själv, du e bäst ju.

Rose - Pink Rose Bloggen
2007-09-30 - 12:52:17

Du är jätte fin som du är! Kramar

Anonym
2007-09-30 - 13:03:35

lite kidnappad blev jag, för jag ville ju med frivilligt ;)

Sofia
2007-09-30 - 13:04:19

Tack! Du är också fin!
Jag vet hur det känns. Och precis som du säger, det beror ju på det dåliga självförtroendet.. Tråkigt att man ska behöva känna så. Men jag gör det jag också. Och vi är nog lååångt ifrån ensamma om det.
Ha en jätte fin dag! Kram

Karin
2007-09-30 - 13:05:46

härliga bilder:)
tackar som frågar, kanonfint, nyss varit ute på en timmes promenad och ska snart sätta mig och skriva klar hemtentan som ska in imorgon. Fick den tyngsta hemtentan vi någonsin stött på precis innan vi ska börja med C-uppsatsen, grymt mycket plugg nu alltså! man vill ju komma igång med uppsatsen!
men imorgon ska jag fatiskt ner till sthlm för att "disskutera" ett updprag, lite jobb, men också C-uppsatsen, vet inte om jg vill snacka så mycket om det än, men kul är det:)
Hur är det med Anna då? Rullar på eller?:)
kramis!!

Emelie
2007-09-30 - 13:08:30

Tycker du ser ut att vara helt kalasigt fin!! Hoppas kvällen var lyckad vännen! Och att söndagen är skön!

anna
2007-09-30 - 13:15:09

Snälla rara anna, du är skitsnygg. Jag lovar, enda sen jag började läsa din blogg så har jag tyckt att du klär dig helt osannolikt grymt. Du ÄR snygg, du ÄR fin och du ÄR ball! Själv tycker jag att du är lååååångt ifrån tjock, snälla du måste inse det. Du är inte värd att må såhär dåligt över det, du har kontrollen över hur du själv mår. Ska du låta det förgångna och det som varit fortfarande få dig att må dåligt?
Du är inte stor, jag vill bara få dig att inse det. Hatar att se folk må så dåligt. Särskilt när det du ser inte ses av andra, du ser hate-handles alla andra ser grymma anna!
Det är jättesvårt att ändra sin egen syn på sig själv, tro mig, jag vet. Men man kan alltid försöka, man måste älska sig själv för att älska andra, en klycsha men så mycket sanning i det. Din pojkvän tycker ju också massor om dig, och i hans ögon är du det snyggaste som finns. Alla dina vänner gillar dig och tänk på hur många "fans" du har bland dina bloggläsare.
Tänk hur många läsare som vill se dina outfits och dina illustrationer varje dag. Tänk vilka rabalder det skulle väcka om du helt plöstligt slutade med det? Många skulle säkert be dig börja visa dina foton igen. Många gillar dig och tycker faktiskt du är skitsnygg, killar som tjejer!
Du är otroligt fin, snälla inse det. Tyck om dig själv och tillåt dig själv att ha ett lyckligt liv! Jag hoppas du blir lycklig och inser hur vacker du är.
/Anna

Sara
2007-09-30 - 13:16:41

komigen tänk positivt. jag läser ju din blogg för att jag tycker att du verkar skön :P Å snygga outfits har du! ha en bra dag!

sannaa
2007-09-30 - 13:24:23

jättehäftigt iallafall:)
vad tar du för en liten omväxling i min blogg?

Kajsa
2007-09-30 - 13:28:54

Hade du varit lite närmarte än typ hundra mil så hade jag typ bitit av dig örat, puckounge! Vadå fulast, fetast och mest paddlik? Du såg ju ascool ut i tröjklänningen och blåa strumpisar! Visst känner man sig inte alltid så himla slim, Gisele Bundchen svallig i håret och glad i sin för det mesta H&Mprydda garderob men man får göra det bästa utav det. Ta fram det man tycker om med sig själv och trolla med det man har.
Du är en för fin tjej för att klanka ned så på dig, Anna, så sluta upp!
Massa kramar!

lina
2007-09-30 - 13:33:55

Vad pratar du om, det var ju jättesnyggt!! Du har väldigt snygg frisyr också förrestän!!
Men vad jag känner igen mig i "gud-vad-jag-inte-har-något-att-ta-på-mig-nånsin" tankar, usch för dom!!

Emelie
2007-09-30 - 13:38:56

Svar: okejj ;D det är int tråkiga bilder ;D önska jag kunde rita som dej :)
Men anna sluta :( du är inte tjock,cheer up !
Kraaam

sannaa
2007-09-30 - 13:41:09

okej, tack så mycket:)jag får ta och tänka på det.. blogg.se håller ju på att göra om så man själv kan göra designer. så jag hör av mej:D

Tove
2007-09-30 - 13:46:38

Vilken heftig blogg du har och fina outfit-bilder! Tycker du liknar lite på the Olsen twins, och vem vill inte se ut som dom?...
Vill passa på att få tipsa om tävlingen i min blogg där du kan vinna ett 2 pack jättesnygga tjej-boxers från Björn Borg. Lycka till :)

Lottis
2007-09-30 - 13:48:09

Du är jättefin, gumman, men när man känner sådär så kvittar det vad andra säger... Just nu känner jag mig inte så plufsig och tjock, men vänta bara till i nästa vecka, då mensen är på ingång (även om jag ju hoppas på att den inte kommer...), dååå...
Din klänning och dina leggins är jättefina, och skorna är bara supersnygga, och när allt sitter på dig, så blir det kanon :-) Även om man ska gå ut kan det vara skönt att vara lite bekvämt, om än snyggt klädd... :-)
Btw, jag ska köpa nya jeans, men hur kul är det när ingen modell sitter bra, antingen för stort, för litet, för tight, för slappt, osv... Hoppas vi åker till Jönköping imorron, jag behöver verkligen ett par...
Kram på dig, gumman och ha en skön söndag!

cajsa
2007-09-30 - 13:59:04

Snygg outfit! :)

Sweetangel
2007-09-30 - 13:59:55

Du är fin som
du är..Jag känner mig också som dig vissa dagar men kom i håg du är värdefull
Jga tycker inte
att du behöver gå ner

Anonym
2007-09-30 - 14:07:54

nej fan ja brukar också känna så men du var ju skitsnygg på bilderna så du borde vara glad över din kropp, det är snyggare att ha former än inte x)

alexandra
2007-09-30 - 14:15:18

Jag tycker verkligen att du är jättefin, du är INTE tjock och INTE ful. alla har vi sånna dagar och då spelar det inte roll vad någon säger .. men jag försöker iaf :)
kram.

agnes
2007-09-30 - 14:33:54

DU ÄR ALDRIG FULASTE OCH FETASTE TJEJEN!
DU ÄR DEN VACKRASTE OCH BÄSTASTE TJEJEN på plats!
Du får inte känna så :(
DU ÄR JÄTTEVACKER!
massa tröstkramar !

Alexandra Nilsson
2007-09-30 - 14:55:41

Du blev jätte fin på dom där bilderna! :)

Annah
2007-09-30 - 15:21:07

Men du måste förstå att så är det verkligen inte. Jag ser inte ett endaste fel på dej, och det tror jag inte nån annan gör heller. Du är finast! Men det sitter ju i din hjärna det där och det hjälper ju inte för att jag säger såhär. Men iallafall jobba på ditt självförtroende, för tro mej! Du har inget att tycka dåligt om, finaste du!
KRAM!

Kim
2007-09-30 - 15:21:09

det är bättre idag än igår iaf.. du är inte tjock, inte ett dugg! kram

Karin
2007-09-30 - 15:35:02

ja jag känner mig oftast stressad i början men när man väl kastat sig in i det och tagit sig igenom alla tjocka böcker så börjar det genast bli mycket intressant! man känner att man växer och framförallt lär man sig ju! bra träning inför c-uppsatsen också.
hehe, ja det skulle man ju kunna drömma om, men inom ett par år är jag där:) nä det är roland på blogg.se jag ska träffa imorgon:)
hur går det för dig?
kram

sofi.
2007-09-30 - 15:48:15

men du är ju hur fin som helst!
det är jobbigt at det med att ha en konstig självbild och ett dåligt självförtroende. :(

anna
2007-09-30 - 15:48:49

Skärp dej anna ;) Du är ju hur snygg som helst!

Karin
2007-09-30 - 16:03:45

jag håller ändå på att man ska göra det man tycker är kul.. alltså sån är jag.. känner mig nästan lite "knäpp" ibland, många kvällar när folk frågar om jag vill hittar på något, kan jag hellre bara vilja sitta vid datorn, och ja, du vet, "pyssla" men foton, text, skriva o.s.v jag kan inte vara utan det.
haha, jaså tror du det? kan snacka om det sen. ska iaf disskutera lite om mitt c-uppsatsämne o.s.v

Sanna
2007-09-30 - 16:07:14

ha en fin dag!

Sara
2007-09-30 - 16:16:05

du är skön tjejen, du kör alltid din egen grej, och jag diggar dig :) jag tycker att du är grymt fin som du är, men lite motion skadar aldrig för någon! det kan vara mysigt att ta höstiga promenader ibland, nice legs btw ;D KRAM!

Sandra
2007-09-30 - 16:36:06

Förstår precis hur du känner det, har tänkt exakt samma sak idag att jag ska springa mer och mindre godis. Nu måste jag verkligen skärpa till mig ordentligt också, eftersom jag slutat med fotbollen är jag rädd att jag inte kommer springa lika mycket och att gå upp massa kilon.
Jag tycker att du är jätte fin och söt på alla dina bilder :) Men jag vet att man ser ju sig själv lite annorlunda än vad alla andra gör... och vissa dagar är värre än andra osv. Men vi får kämpa på ändå!
Massa kram

Sassy
2007-09-30 - 16:38:29

Men Anna, du är ju en riktig snygging! Det är så synd att du inte kan uppskatta ditt utseende mer! Men jag tror och hoppas att du någon gång kommer ha så pass bra självförtoende att du kommer att säga " Fan, vad snygg jag är!" med hög röst istället för att tänka som du gör nu.
puss!

Anonym
2007-09-30 - 18:32:47

Du är inte tjock!

Ida
2007-09-30 - 20:11:27

Så känner alla någon gång, och det är bara skitsnack!! Det finns inget logiskt i det där! Du ser jättehet ut, sexig och toksnygg!! Tror inte ALLS du måste plåga dig själv och "sluta med det, börja med det", för du kommer ändå inte bli nöjd, dom där tankarna hör inte ihop med verkligheten. Ditt självförtroende sitter ju inte i x antal kilon... Absolut inte meningen att läxa upp dig, haha, blir bara ledsen av att läsa det där. Jag känner ofta likadant, men försöker verkligen utrota dom tankarna. KRAAAAM x 1000!

Carro
2007-09-30 - 22:15:34

Jag önskar att jag kunde banka in i din söta skalle att du duger precis dom du är ! Du ÄR söt, charmig och underbar för att du är du .. Helt galet duktig på att rita, fotografera och fängslar massvis med människor genom din blogg. Lyckan sitter inte i kilona eller i hur man ser ut på utsidan (trots detta är du galet fin) .. Hoppas du nöjer dig med att vara Anna, för det duger så det räcker och blir över ! *kram*

Maja
2007-10-01 - 12:49:11

Riktigt snygg är du i den där frisyren! Gör den oftare tycker jag! Kram gumman

Frida
2007-10-01 - 23:10:58

Jag tycker att du var ruskigt fin här. Likaså i fredags. Snygging.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: