GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

scccchh I'm sleeping

2007-10-19 | 00:01:14 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-2627

(foto: jag själv)

Har märkt det senaste att det verkar ligga nån jätte prestige i att vakna upp en morgon, logga in på internet och se att man hamnat på blogg.se mest aktiva-lista.
Bloggar med märkliga namn och som man aldrig sett förut toppar listan och det på grund utav att de dagen och kvällen innan postat ett stort antal inlägg med kanske 10-20 minuters mellanrum.
Inlägg beståendes av bara nån mening eller nån bild eller youtubeklipp.
Nån hiss/dissförfrågan kring vem av två kändisar som bär upp en klänning bäst eller vem som har finast frisyr.

Samt även förvånansvärt många "bekännelser" att bloggarens mål är att hamna på just den mest aktivalistan.

Och visst, jag spyr ut en hel del inlägg om dagen jag med.
Och visst känner jag mig lätt (grovt) missnöjd när jag inte ens är med på den där listan
en morgon på grund av alla nykomlingar och ovannämnda bloggar.
Sen har jag aldrig fattat hur den där listan beräknar sina placeringar ändå.
En mycket aktiv blogg kanske inte ens är med trots att den verkar ha massa besökare medan andra aktiva bloggar utan besökare hamnar där.
Medelaktiva bloggar och en hel del alltid lika aktiva bloggar ligger där.

Jaja, nu har jag spammat min blogg nog för idag, får se hur högt eller lågt jag ligger på den där listan imorgon..om jag ens är med...men dagens inlägg är nog fan max för vad jag klarar av att posta under ett dygn..

Natti!
Kommentera 8 st

Kommentarer
Amir
2007-10-19 - 00:19:04

Ville bara säga att den svartvia/röda profilbilden på dig är grymt bra gjord.

Martina
2007-10-19 - 08:35:50

Det är roligare att läsa dina långa och personliga inlägg, även om det är kul att inte alla bloggar är likadana.

Hanna
2007-10-19 - 11:10:24

Jag gillar inte många av dem bloggar som är med på mest aktiva. Tråkiga bloggar med ingen känsla. Inga namn nämda. Inget roligt att läsa. Man bloggar väl för att det ger en själv nånting, inte för att hamna på mest aktiva. Jag gör det iallafall för att jag tycker det är roligt. Jag gillar personliga bloggar, där man får veta lite om den som skriver. Hoppas du får en toppenfredag. Kram

Kim
2007-10-19 - 11:54:56

jag håller med! det är en massa värdelösa bloggar där, folk som bara vill vara där utan att egentligen skriva något.

Å
2007-10-19 - 13:37:25

Ja du. Vad mer kan man säga än att man håller med. Fast jag vet ju egentligen inte, jag har bara bloggat i någon månad och aldrig legat på "aktiva-listan" så jag har aldrig kännt hetsen...

alexandra
2007-10-19 - 14:30:02

håller med dig, tkr det är rätt löjligt att publicera en massa inlägg med bara skit för att hamna på listan, för att sedan inte stanna kvar där.
det som är så bra med dig är att du skriver en massa inlägg hela tiden, men de innehåller också en massa fina bilder och en massa text som inte är skit =)

Nathalie
2007-10-19 - 17:39:54

Bloggarna som ligger högst upp på mestaktivalistan består ju inte av någonting! Jag skulle aldrig läsa en blogg som postar 20 inlägg i stil med "Nu ska jag laga makaroner" per dag!

Ilcrs
2010-11-30 - 12:47:23

Awesome site!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: