GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

reklam

2007-10-23 | 11:45:07 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Jag är en sån där bloggare som har anmält sig till Blogvertiser för att då och då få erbjudanden om att göra reklam för något i min blogg  och få betalt för det.
Med min knappa ekonomi så välkomnar jag en hundralapp då och då, mer än gärna.
Dessutom har inte jag en så pass välbesökt blogg heller så att dessa företag tjänar multum på att jag gör reklam för dem.
Det har pågått och pågår tydligen en debatt kring detta och hur fel eller rätt det är med att bloggare gör reklam så att företagen tjänar en massa och blogaren själv närmast blir ett dumt litet offer.
Mer om denna debatt kan ni läsa på Hanna Fridéns excellenta blogg.

Nu har jag fått ett uppdrag om att nämna "Erbjudanden24.se" och länka till dem och deras tjänster om förmånliga erbudanden om det mesta man kan tänkas vara intresserad av och lite till.

Och nu har jag gjort det. En hundring - kattjiiing, för nåt som tog 10 sekunder att skriva. Ingen dålig timlön det.

Jag har redan gjort reklam för coolstuff.se och jag gör det gärna igen för jag fick en present ifrån dem + betalning. Fick nämligen det lila smarta stativ som jag valde att göra reklam för - Gorillapod!

146310-2682


(Foto: Jag själv)

Jag skulle mer än gladeligen ta emot mutor, gratisprylar och annat
ifrån Canon ( gärna en Eos 40D tack), H&M ( bär jag något annat än H&M?), Naturdiet och Nutrilette - liksom hallå har ju redan gjort en massa reklam för er i bloggen, och en och annan sko skulle också få komma på posten..

Vad anser ni om att göra lite reklam på er blogg?
Kommentera 21 st

Kommentarer
donnasandra
2007-10-23 - 11:55:16

Jag tycker att det är upp till var och en, bara man gör klart för att det är något man får betalt för. Helst ska det ju vara reklam för sådant man själv väljer också, känns mer "äkta" då, på något sätt. Jag föredrar att ha annonser på siten istället, men det ger ju rätt dåligt med pengar

Anna
2007-10-23 - 12:04:40

Det är ju helt klart något att fundera över. Kanske ska anmäla sig och se vad som händer...

Vendela
2007-10-23 - 12:20:39

Jag tycker det är helt okej med reklam, bara den innehåller annat också.. ha en bra dag :)

Ida
2007-10-23 - 12:37:14

Är helt okej tycker jag..! Varför inte? Jag är med i enkätundersökningar för att få trisslotter också, så vad gör man inte för lite gratisprylar..? ;)

Emelie
2007-10-23 - 12:37:42

Jag tycker absolut
at man ska ta vara på chansen om man får den! hallå, vem vill inte ha mer ören i plånboken?! You go girl! och jag hoppas som vanligt att du har en fin dag! Kramelikram

Kitty
2007-10-23 - 12:40:48

Pengar är ju alltid bra, så varför inte... helt oki tycker jag!

Lottis
2007-10-23 - 12:49:46

Tycker det är helt oki med reklam i bloggen. Vem vill inte tjäna extrapengar liksom...? Sen är det väl, som vanligt, upp till var och en vad man tycker, men jag tycker så. Skulle gärna göra reklam i min blogg, men tyvärr är den inte så välbesökt, så jag tror inte att det kommer hända, men man ska aldrig säga aldrig... :-)

Kim
2007-10-23 - 12:54:48

dissade du min kommentar om att jag ville ha en dejt? haha

Maria
2007-10-23 - 13:40:55

Jag tycker det är ok, sålänge man säger sin egna åsikt om produkten och inte vad företag vill att man ska säga.. Skulle inte ta emot något uppdrag där jag måste säga si och så om en produkt.. Det är iofs inte alltid så lätt att veta om bloggare fjäskar eller om de faktiskt säger sin åsikt. :/

Hanna Fridén
2007-10-23 - 14:20:00

JAG FICK INGEN PRYL, JAG VILL OCKSÅ HA PRYL!

Eh, huhuhuh.
Nej, förlåt :D

Bengt
2007-10-23 - 14:27:42

Jag har också skrivit litet om just den här debatten för jag tycker att den går att jämställa med den produktplacering som många företag gör i storfilmer eller inredningsprogram som Roomservice som är finansierade av Målarmästarna
http://brainjam.se/2007/10/20/uppkopplat-ger-blogvertiser-tummen-ner/

Bengt
2007-10-23 - 14:28:39

Skulle nog hellre vilja ha en D300 eftersom huset är litet mer robust. Båda nya kamerorna är klart intressanta

' Jessica
2007-10-23 - 15:19:24

Jag tycker et är upp till var och en om dom vill göra reklam på sin blogg eller inte.
Men egntligen, varför inte? Jag skulle nog kunna göra det.

madde
2007-10-23 - 15:22:08

haha ja kan ha reklam p min blogg.. synd bara att jag har typ 2 besökare om dan ;)

Erika
2007-10-23 - 16:06:42

Jag har inte något emot att ha reklam på min blogg om jag får något för det. Tjänar man en slant extra så är det bara bra. Då kan man köpa fler skor ;o)
Hoppas att du har en underbar dag sweetie!
Kramis.

Hanna
2007-10-23 - 16:33:59

Jag tycker det är helt okej att tjäna några extra kronor på sin blogg. Ser inget fel med det.

alexandra
2007-10-23 - 16:49:28

jag tycker det är okej med reklam, men när bloggare typ skryter om hur mkt pengar de tjänar på bloggen, då slutar jag läsa den ..

Sussie
2007-10-23 - 17:10:20

En slant extra gör ju ingenting och bara inte reklamen tar över bloggen så är det ju okej.

ronnie
2007-10-23 - 17:20:02

Helt rätt! klart vi ska ha cash

Maja
2007-10-24 - 18:32:13

För mig är det helt OK, så länge man själv kan stå för det man skriver om "produkten". Att tjäna pengar är inte fy skam, det är liksom en nödvändighet. Har man en blogg med många läsare och känner att det kan generera lite cash i kassan, så ska man nyttja sin blogg. Varför inte!? Som sagt, så länge man kan stå för det man skriver. Dessutom så lägger man mycket tid på sin blogg, och det är väl kul när det en dag bringar in lite pengar, för all tid man lägger ner. Kram på dig gumman!

daniel
2007-11-04 - 18:23:46

jag tycker det är perfekt att tjäna pengar på det. Jag hade gärna velat göra det. men nu vet jag ju inte hur man gör. om någon vet får dem gärna lära mig


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: