GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

morning has broken...

2007-10-10 | 08:06:26 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar


146310-2522

Jag vaknar ofta tillsammans med en känsla...
En obehaglig känsla som egenrtligen börjar redan i drömmarnas land och som påskyndar mitt vaknande..
En känsla av stress, obehag och olust.
Stress över att jag har glömt en sak eller flera.
Att det är något jag förbisett eller inte tänkt på, missat eller glömt.
Känsla av att jag inte har tid, att jag inte räcker till eller duger.
Olust över att jag  inte verkar ha riktig kontroll att jag inte vet vad hur var när.
Oro över att jag inte vet varken ut eller in, att jag ställt till det och kommer få skäll.

Dåligt självförtroende, slarv, höga krav på mig själv, egoism, spänd som en fiolsträng, hybris och kass självkänsla antar jag är några av bovarna i problemet..
Kommentera 10 st

Kommentarer
Mia
2007-10-10 - 08:25:37

ja vi låter lika du och jag..
men det är lättare att ge råd än att få dem eller hur?!
Så glöm inte att försöka älska dig själv och släpp alla krav en stund. Försök omge dig av människor som älskar dig för din eorhört vackra insida och som skiter fullständigt i vad du väger eller klär dig.
Oftast så märker man då att man själv är den ENDA som bror sig om just det och att alla andra skiter fullständigt i det ;)
ditt vaknande låter som de jag har och det är synd. Jag tror du och jag slösar bort stora delar av livet i att vara osäkra, ledsna och missnöjda när vi bara borde njuta av livet och låta insidan komma ut :)
lycka till du me!

Sofia
2007-10-10 - 08:55:26

Men hjärtat, nu får du allt se till att ta bättre hand om dig själv. De där symptomen känner jag igen allt för väl. STRESS!!
håller med Mia, försök älska dig själv och glöm alla krav för en stund.
Och så har jag mitt alldeles egna übertips. Listor!! De är ovärderliga när man måste strukturera upp tillvaron.

Puss och kram på dig, och hoppas att dagen blir bättre än den började!

nattis
2007-10-10 - 08:57:21

=/ jo jag känner också så rätt ofta...mest stress. Jag har ännu inte hittat ett sätt att få bort det, men det kommer väl med tiden? Ja, vi får hoppas på det :)

Att ha det gott
2007-10-10 - 08:58:13

Jag önskar dig en RIKTIGT fin dag och skickar en kram

Christine
2007-10-10 - 09:53:55

Jag känner igen den där känslan... fast idag var den inte så stark. :-/ Hoppas dagen blir bättre sen! Kram!
Och angående den där bloggen, den är borta nu, så man undrar ju om det inte var fekj 'ändå. Men som du säger... så sant! Och det stämmer ju också... man är ju så ytlig. Fast jag försöker ändå tänka på de som har det sämre och att jag faktiskt är ganska lyckligt lottad ändå. :-)

Sussie
2007-10-10 - 09:56:02

Ta det lungt så faller nog allt på plats och allt går bra. Kram

Lisa
2007-10-10 - 10:03:22

vaknade också lite stressad isag, varför vet jag inte. Sedan hittade jag en obetald räkning i väskan som skulle varit betald för ett tag sen. Givetvis ville internetbanken krångla och allt blev bara, blä. Till slut ordnade det sig iaf!
Kram

sanna
2007-10-10 - 10:05:48

Ingen kan ha missat Livs blogg som skrev om hennes bröstcancer och att hon idag skulle somna in. Alla har olika åsikter om bloggen ifall hon skriver sanning eller inte. Vad tror du? Är bloggen bara fejk?
(hennes blogg: colourfulmiracles.blogg.se)

Therese Odesten
2007-10-10 - 10:31:59

godmorgon gumms! hihi.. tack :) låter som en jobbig känsla, hatar att känna stress, så som du beskrev det så kände jag i slutet på mitt öfrra jobb det var därför som jag sa upp mig därifrån & nu mår jag mkt bättre... hoppas att du får bort känslan & att du får en fin dag iaf! kramar

madde
2007-10-10 - 14:34:58

tack för kommentaren =)vilket inlägg du skrivt förresten =( det ska inte behöva vara så, skriv ner alla dina tankar innan du går och lägger dig så kanske det känns lättare när du vaknar? kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: