GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Konstiga sug och rosa peruk

2007-10-30 | 14:05:01 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Fick ett plötsligt sug efter att gå och köpa mig en rosa peruk.
Vet inte varför.
För vad ska jag med en rosa peruk till?
Jag brukar inte  "spöka" ut mig och jag är inte direkt punkare eller goth eller nån annans slags "livstil" som brukar utmärka sig genom kläder och utsmycknad...dock skulle jag många gånger gärna vilja vara den typen..för jag tycker det är snyggt och coolt..
Jag är heller inte bjuden på någon Halloweenfest eller ens vanlig fest där peruk skulle kunna vara en del av en partyoutfit.
Det enda jag skulle kunna rättmätiga ett köp av en rosa peruk med är att jag alltså är sugen och kanke att det skulle kunna användas till en fotoidé som cirkulerar i min skalle...
Vilka konstiga sug man kan få..

Men på tal om Halloween så kände jag att det åter var dags för det lilla paret att få visa sig i min blogg!
Ty de är minsann bjudna på fest..

146310-2784


(illustration: jag själv)

Ska ni gå på Halloweenfest i helgen?
Eller gick ni i helgen som var?

Vilken förklädnad?
Kommentera 13 st

Kommentarer
J oohannaa
2007-10-30 - 14:21:46

Jag ska ha ett litet haloween party själv faktiskt :)
Hoppas du blir bjuden på nån :)

Sara
2007-10-30 - 14:32:05

Härlig bild :)

hah, när man är full så går nästan allt ;)
ha en bra tisdag, kolla på ub och dh också, don't miss it! :D kramisar

Matilda
2007-10-30 - 14:32:54

Vad jag blev sugen att gå på Haloweenfest.
Haha ja det kan ju alltid vara bra tt ha en rosa peruk.
¨Ha det fint

Darksun
2007-10-30 - 14:50:09

yes! Jag ska på Halloweenparty i din stad på lörd!!
Hoppas vi ses!

Tina
2007-10-30 - 15:09:17

AAHAHHA härliga gubbar ;D

Lottis
2007-10-30 - 15:20:01

Ingen Halloweenfest, men däremot annan fest. Ska bli skoj :-)
Vageln nästan borta, tror att Hydrokortisonet tog "död" på den. Tack för tipset, gumman :-) Igår däremot värkte den som bara attan och var supersvullet, men idag - nästan inget... *skönt*
Precis kommit hem från en promenad nu och ikväll ska jag och några tjejkompisar åka och simma. Känner mig rätt hurtig idag faktiskt, och ännu mer när det blir mat strax - wokgrönsaker och tonfisk. Fast å andra sidan åt jag godis alldeles nyss, så det jämnar nog ut sig... :-)
Ha en bra kväll! Kram på dig, gos!

Martina
2007-10-30 - 15:21:15

Konstigt sug...:) Mina brukar mer inkludera frukt eller choklad, eller torkade fikon...:D

Jennie
2007-10-30 - 15:21:48

jag kanske ska på nån halloweenfest :) fast att klä ut sig är inte riktigt min grej

Stina
2007-10-30 - 15:55:19

Jag ska gå som Geisha! Tyckte det var en kul grej som jag inte sett så ofta (aldrig?) på Halloween eller andra maskerader! SKa bli skojj! Kul blogg med fina bilder. De med nya objektivet på smink var grymma!

Erika
2007-10-30 - 16:14:36

Rosa peruk skulle ju vara jätteläckert. Tänk alla snygga egobilder du skulle kunna fota då =)
Här blir det inget festande, jag ska åka till mina föräldrar över helgen så det blir lugnt. Men det blir ju sambofritt för min sambo så han kanske passar på att "slå klackarna i taket" ;o)
Så kul att se det lilla paret igen, så charmiga!
Kramar till dig!

sofi.
2007-10-30 - 16:17:45

men! kan du inte bara "måla om" håret i photoshop till din fotoidé? för övrigt så vill jag också ha en rosa peruk. jag har en svart nu, för ibland tröttnar jag på att vara blond och att färga om är för meckigt. ibland vill jag vara rosa.

threes`
2007-10-30 - 17:52:45

Åh vad härligt,, nja jag är dessvärre inte bjuden på nåt halooween party =/=/

' Jessica
2007-10-30 - 21:25:33

jag och mina kompisar ska ha en liten "halloween-kväll" imorgon ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: