GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

delikata delkatesser

2007-10-14 | 20:35:10 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

choklad, pasta, tårta, chips, dipp, tacos, pizza, sura nappar, tuggummi, korv...ja listan kan göras lång på ätbara laster man kan ha...
Jag må vara ett chokladfreak..jag en godisgris, en tårttuggare och en pastapyttis...men något som jag faktisk älskat mer och mer det senaste och som på många sätt och vis är som godis...
Är mozzarella och soltokade tomater...

mmmm

146310-2566

( foto:  jag själv)

Älskar att stå vid diskbänken och äta det som det är...en tomat och en bit ost....mmmmm.

Har ni några sådana ätbara laster/njutningar/vardagsdelikatesser? Kombinationer av olika saker?



Kommentera 22 st

Kommentarer
Juliana
2007-10-14 - 20:45:38

Jag brukar mixa halvfrusna jordgubbar med vaniljglass och mjölk. Känns så somrigt och gott. Så kan jag skylla på att jag behöver kalk från mjölken eftersom jag inte tål mjölk i sig själv utan bara tillsammans med annat. Hehe. gott gott

Lottis
2007-10-14 - 20:46:05

Det lät gott :-) Jag har inte testat det, men det måste jag göra nu när du beskrev det så himla bra. Jag har nog många laster, speciellt vit choklad, och en annan sak är färsk ananas och melon, men det är ju inte så onyttigt... Jo, något som jag kan längta efter ibland är nyponsoppa med grädde. Riktig barnmat, men ack så gott :-)
Tack så jättemycket för dina goa kommentar i min blogg :-) Om jag är bästa Lottisen, så måste du vara bästa Pyttisen ;-) Tyvärr blev det ingen skrivning, vi blev bjudna på middag av vänner inne i V-vik, men en skön promenad i alla fall. Ska duscha och se lite tv, och tror att jag hinner lite skrivande oxå :-)
Du får ha en go söndagskväll! Kram på dig, mina fina vän :-)

L I S A
2007-10-14 - 20:47:41

Ååå, den översta listan var dreggel-framkallande :]
Kram kram!

DiLaN
2007-10-14 - 21:00:16

Goodnatt sov gott
//Dilan

alexandra
2007-10-14 - 21:05:45

har nog ingen speciell last, förutom kaffe .. =)

Ida
2007-10-14 - 21:09:45

Nej men det är ju alltid de där sista kilona som är svårast. Säkert just för att du egentligen inte behöver, kroppen vill hålla kvar sina reserver. Eller nåt.. :P

Hehe, jag är mer som en gravid kvinna när jag blir sugen på nåt. Det är BARA det jag är sugen på som duger, allt annat kan jag t.o.m få kväljningar av. En dag förra veckan blev jag så otroligt sugen på OLW creme cheese chips.. Fick leta igenom tre affärer innan jag hittade dem och hänsynslöst kunde vräka i mig dem...

Camilla
2007-10-14 - 21:14:58

Vad söt du är. Idag värmer en komplimang extra mycket, när man inte alls känner sig hundra. *pust* Dessa hormoner säger jag bara. Och förkylningar och tårar gör inte saken bättre. Nu ska det verkligen bli skönt att få sova lite! =)
*kram kram*

Eva
2007-10-14 - 21:16:45

Jag kommer inte på någon mer last direkt än just Torilla Chili Chips... herregud dom är jag helt galen i. :o))
Men sen finns det ju massor som är gott och som jag kan bli sugen på då och då. Men chili chips... det är en drog. ;o))
Hoppas du har en jätteskön kväll Anna!
Kramar till dej
/Eva

Ellis
2007-10-14 - 21:20:47

Åh, soltorkade tomater...fytusan vad gott det är:)

Elin
2007-10-14 - 21:28:57

Ååh, det där ser jättegott ut, jag älskar reklamen..=P Själv har jag blivit lite besatt av gurka med örtsalt, jättegott. ;D

Angelica
2007-10-14 - 21:31:26

Ja jag stör mig lite på alla jag. Jag tycker inte alls om Lenitas ögonbryn, haha, dom går ju rätt ner i början =P haha

Anonym
2007-10-14 - 21:48:14

hah jag äter sån där ost typ varje dag :)
jag gillar...ALLT!

olvia
2007-10-14 - 21:51:56

vindruvor just nu.. men det går verkligen i perioder för mig :)

zara
2007-10-14 - 21:59:09

jag har också draving på soltorkade tomater..och seranoskinka med honungsmelon...yummie...måste säga att jag har nyss upptäkt din blogg, den har blivit min nya favvis...du skriver sjuuukt underhållande =)

Elin
2007-10-14 - 22:17:22

Grytan blev god :) Inte riktigt som mammas men kan bero på att när hon hade gjort den hade de flyttat till Kanarieöarna för några månader sen, jag hade inte sett dom på jättelänge. Jag och pojkvännen åkte ner för att hälsa på och när vi kom ner trötta och dana, satt vi oss på deras uteplats i värmen vid polen och mamma serverade denna underbara köttgryta och rosevin. Gissa om det smakade gott :) Sen dess kan jag ibland bli så ofantligt sugen på denna köttgryta hon hade gjort och nu kom jag mig alltså äntligen för att laga den själv! Smakade gott o fylld med fina minnen :)

Samantha
2007-10-14 - 22:30:49

Nachos doppade i superstark salsasås och gräddfil. Skulle kunna leva på det!

Hanna
2007-10-14 - 22:32:38

cashewnötter och drickyoghurt! (:

Emelie
2007-10-14 - 22:50:34

Jag ska besöka min söta kompis M som numera bosatt sig där. Ska bli kul :) Har laddat inför den långa resan med bra musik, Cosmo, godis och dricka. Mysigt! Åh, jag har många laster. CHOKLAD! Men oxå bröd av alla slag typ... haha. Och ostsåser :) Natti!

ronnie
2007-10-14 - 22:55:02

sällan jag sätter mig ner med något extra och njuter sådär men då ska de va skalräkor och chilipasta i så fall med kaviar och stenbitsrom...

annars har det ju blivit rätt mkt grillade champinjoner med soyasås

brysselkål och broccoli med chiliochvitlökspasta

ja listan kan göras lång...

Kitty
2007-10-14 - 22:56:52

Oliver+fetaost, ädelost+kex, rökta räkor+aioli, mjukglass+lakrisströssel, ja som du ser kan min lista på goda kombinationer också göras lång...

leopardia
2007-10-14 - 23:04:48

jag få helt sjuka sug efter chips, sug som varar flera dagar... men det tror jag alla kan få... annars gillar jag gröna ärtor... att bara tina i en mugg och äta... kalla. men jag vet inte, jag äter mest allt jag kan få tag i...

anna
2007-10-15 - 05:10:17

min last är också chips haha o det ska vara estrella pepparchips.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: