GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

julruschen svooschar förbi..

2007-11-24 | 23:09:24 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-3167

(foto: jag själv)

Tog denna vinterbild i farten i bilden tidigare idag..
Idag en månad kvar till julafton.
Det är ännu bara november så det kan tyckas långt kvar till jul...
Och jag är en sådan som var år har stora planer inför julen..
Jag ska baka egna julekakor och pyssla ihop egna julkort och göra söta julgodisar och slå in de mest fantastiska paket.
Jag ska göra en julskinka och bjuda på jullunch och jag ska klä vår magnifika plastgran som min söta pappa gav mig förra året.
Jag ska lyssna på fantastisk julmusik dygnet runt från första december och det ska dofta vanilj och kotte och hyacint i hela lägenheten..
Och medan jag smider alla dessa planer och är uppe i varv hinner oftast julen passera och där sitter jag på juldagen bland alla upprivna trasiga paketpapper och trassel av snören och undrar " Vad fan hände? Var tog tiden innan Jul vägen någonstans?"...

För det kommer gå fort nu..snart är det om en månad och det är den sista timmen på julaftons kväll och man kommer sitta och rapa av en inmundigad köttbulle för mycket och julemust pyser ur öronen...

Men nånstans älskar jag ändå julstressen och julruschen..
Och jag ser verkligen fram emot att jag dagarna innan jul dessutom kommer få ha en heldag i Stockholm med mamma för att köpa klappar, fika på fik, strosa i Gamla Stan, äta på restaurang och på på hotell och njuta av storstadens julelyster...För att sedan komma hem till Tidaholm igen - som är så veckert i juletid.
Kommentera 11 st

Kommentarer
Emelie
2007-11-24 - 23:13:13

Bilden är otroligt vacker vännen! Jag älskar sånna här i förbi-farten! :)

Sov Sött!

Linn
2007-11-24 - 23:15:32

Jag har också en massa att fixa och trixa med till jul, men julen är min absoluta favorithögtid så det gör mig ingenting! Tyvärr går ju tiden alltid fortare än vad man först trott (eller snarare - det man ska göra tar alltid längre tid än vad man trott) :)

Mamma till två små pojkar
2007-11-24 - 23:16:14

Visst är det underbart att det snart är jul! Jag älskar julen! Shoppingkassen är så FAB, man känner sig riktigt FAB med den i handen när springer runt på stan :) och så blir de kassarna perfekta att ha till vissa saker, jag har tex wellpapper, silkespapper osv i en =) PS. och du är inte alls tjock utan helt normalstor !!!

Tobias
2007-11-24 - 23:16:17

svar: haha jag vet, klockren :D

elin
2007-11-24 - 23:22:23

fin bild :)

Lottis
2007-11-24 - 23:45:41

Tunikan från förra inlägget var jättefin. En sån vill jag oxå ha. Jag har lite presentkort kvar från min födelsedag, jag kanske ska spendera de på den... Undrar om den finns i V-vik, vägs ände vad gäller kläder... Eller så finns den i Kalmar nästa helg kanske... *hm* Skulle passa alldeles utmärkt kring jul, tror jag... Fast jag måste nog sluta att köpa kläder nu, herregud vad stort klädkontot blivit helt plötsligt... =/
Jadu, jul ja... Den kommer och så har den gått lika fort... Har ju i alla fall bakat lussekatter. Sen kanske det blir knäck och tryffel oxå, och mamma och jag skulle visst baka struvor nån natt oxå. De måste bakas nattetid annars blir de inte bra har vi upptäckt... *konstigt*
Nej, nu ska jag nog försöka ta mig i säng. Kom från Ki precis. Mycket trevlig kväll, men börjar vara aaaaningens trött nu.
Ha det så bra och sov så gott! Kram kram

L I S A
2007-11-25 - 00:22:11

Vill ha snö snö snö! Nu nu nu :]

sofia
2007-11-25 - 00:35:26

cool bild.

Jen
2007-11-25 - 01:12:35

älskar dina mysiga bilder :)

Carolita
2007-11-25 - 04:06:58

Jag gillar oxå julstressen... Men jag får inga julkänslor här nere pga att det är sommar. Det ska vara kallt på julen! =) Ska dock börja pynta nästa helg

Asgeirjeanette
2010-02-01 - 09:29:04

Very interesting site --- quite informative


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: