GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jeans, hunger och långa ,smala, snygga ex

2007-11-01 | 16:02:56 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar



146310-2811


(foto:jag själv)

Fan fan fan.
Visst fan försökte jag dra på mig ett par jeans imorse..och ett par till och ett till..så kom mamma och ringde på dörren, glad och söt och där stod jag med fettet vällandes över de oknäppta byxorna och bara såg framför mig hur jävla patetisk jag såg ut.
Fet och patetisk.
Och inte blev det bättre av att mamma försökte trösta eller komma med olika anledningar till att byxorna inte gick på..alla andra anledningar än den just simpla sanna att jag blivit större, bredare och tjockare.
Och det gör mig förbannad.
Och jag gjorde mamma ledsen.
Och det gör mig hatisk.
Det är ju inte mammas fel.
Det är ju mitt fel.
Synd bara att jag inte vad det är för fel jag gör.
Fan fan fan fan.

Och ikväll var jag bjuden på SPA-kväll i Skövde. Min vän Annika ska flytta till Jönköping och istället för utflyttningsfest ville hon anordna en mysig spakväll...hemma hos sin storasyster...och storasystern är min sambos ex.
Och jag gillar henne. Det är inte det.
Men hon är liksom allt jag inte är - svarthårig, exotisk, mörk, skitlång och jättesmal.
Orkar inte.
Damn it!
Förlåt.
Fan fan fan.

Jeans, hunger och långa, smala ,snygga ex..näe.

Och jag försökte verkligen få detta inlägg att bli allt annat än patetiskt också.
Men njae..


Jag skrattar åt mig själv just nu.

jahapp..

Ja kom igen nu Gunde!
Kommentera 22 st

Kommentarer
Dilan
2007-11-01 - 16:05:47

hoppas att allt blir bätter =)
Kram
//Dilan

Micha
2007-11-01 - 16:07:36

Spara till en fettsugning.

anna
2007-11-01 - 16:16:16

Micha: funderar på det.

E B B A <'3
2007-11-01 - 16:25:13

Ballt foto!

E B B A <'3
2007-11-01 - 16:25:32

Ballt foto!

Sandra
2007-11-01 - 16:36:40

hoppas att du snart mår bättre!
jag har faktist gått ner en del nu, men jag känner mig bara större, tjockare och fulare dessvärre.. jeans kan jag ha, men klänningar och kjolar blir ett smått ångestmoment eftersom jag tycker alla andra ser mycket bättre ut.

jag tycker hursomhelst att du alltid är jättefin på dina bilder, och som människa :)

försöker komma på nåt som gör att du kanske mår bättre, eller ett sätt att sluta tänka så om sig själv. men det är svårt eftersom jag känner likadant och inte kan hjälpa mig själv heller. men om jag listar ut nåt så hojtar jag till :)
ha en jättefin kväll, kanske lite eget hemma spa istället?
många många kramar

Erika
2007-11-01 - 16:43:51

*Kramar underbaraste Anna en lång stund*
Inte kul när du mår dåligt, vill att du ska må bra! Vill åka ner till dig på momangen och försöka få dig att må bättre!
Känner igen mig i det där med ex, med den yttepytte skillnaden att jag inte gillar dem något vidare som personer, jag är elak på det viset ;o)
Hoppas att du mår bättre snart.
*Krama om igen*

zara
2007-11-01 - 16:44:45

fan vad jag känner igen mej i dina tankar...vissa dagar är så jobbiga...man vill bara deppa ihop totalt...jag vet att man inte ska jämföra sej med andra....och man jämför sej aldrig med dom som ser helt normala ut, nej man jämför sej med de supersnygga,smala brudarna som slänger på sej vad som helst och endå ser fantastiska ut...ibland vill jag bara gråta när jag ser mej i spegeln...det hjälper inte vad andra säger...jag blir bara arg när min pojkvän ger mej komplimanger då, för då tror jag bara att an ljuger...jag vet inte hur man ska göra för att komma ur det här?

Karin Froom
2007-11-01 - 17:07:49

Kram

Evaldsdottir
2007-11-01 - 17:18:29

Förstår att du mår kass över brallorna. Men då ska du åtminstone veta att jag tycker att du är en av de snyggaste tjejerna som finns. Och dessutom superproffsig med alla bilder. Du är helt enkelt en toppsnäcka.
Ta hand om dig och försök må lite bättre.

Lottis
2007-11-01 - 17:28:24

Åh, älskade vän! Skickar över massa kramar. Vissa dagar är skitjobbiga, så är det, det går över, men innan det gör det är det för jävligt... jag vet precis. Önskar så att jag kunde bära dina känslor, men... nä, det går ju inte, men jag önskar i alla fall att du inte behövde må så... =/
Nu ska jag äta. Smarrig räkröra med avokado och andra grönsaker. Jag skickar över lite :-)
Tänker på dig, gumman, ta hand om dig! Stor kram!
PS. Förresten, skit i de där jäkla jeansen, du är ju så snygg i klänning och leggings ändå :-) DS.

Emilié
2007-11-01 - 17:40:40

Fy, vilka jobbiga känslor du dras med idag!
Men jag kan väl trösta dig med att vi alla (tjejer) känner så emellanåt -det vet du va?
Hoppas det känns lite bättre nu (: Kramen /Emilié.

Sweetheart
2007-11-01 - 17:45:10

*stor bamse-kram* Låter som att du behöver en sån just nu!
Hoppas allt känns bättre imorgon gumman.
*kramar igen, hårt o länge*

farhiya
2007-11-01 - 18:01:24

men jag e hundra på att hans ex inte är lika konstnärlig .. :')
hoppas dt blir bättre !

D
2007-11-01 - 18:14:49

Du e säkert jättefin, vi tjejer är bara så bäst på att överdriva, angående exet han e me dig nu right? så no big deal även om hon var en så kallad supermodell! Tacke care!

Hanna
2007-11-01 - 18:21:01

Skickar en stor kram.

Sofia
2007-11-01 - 19:28:34

Ska vi vara patetiska tillsammans? Här sitter jag och nästan lipar igen över att jag inte fick tummen ur röven och köpte den där Dimmu Borgir-biljetten i tid, och över att jag är fet och luktar illa. *s*
En sak kan jag ju göra något åt men... ja.. du fattar.

BAMSEKRAM på dig goaste Anna!!

frida
2007-11-01 - 20:47:11

jag vill inte på något sätt verka taskig eller elak. men ja blir så arg!
jag blir så fruktansvärt arg när du skriver att du mår dåligt och att du är tjock. så känner vi alla ibland.
men du är jätte fin, jätte jätte jätte fin.
och det måste du inse.
trots att man vissa månader eller dagar känner sig tjock och pluffsig.
även om så hela världen skulle stå emot dig, så måste du stå på din egen sida.

Amanda
2007-11-01 - 21:25:21

Det är så ibland. Alla har såna dagar!
Jag kan inte ha några kläder som jag hade för ca 1 år sedan, och visst, ibland känns det jobbigt men jag vet ju att jag inte är tjock. Du är jättefin som du är, glöm inte det för det är du verkligen :)

Pyngve
2007-11-02 - 00:17:34

Hej Anna! Suck... känner igen mig... fast jag har gått upp 15 jävla kilo sen förra året, pga p-stav (som ska ut i slutet på denna månad) plus pga att jag blev av med mitt jobb. Jag läser ju dina alster varenda dag :) och du är ju hurtigaste hurtig! och äter bra! Tror du inte att pga joggingen så har du fått muskler och DET gör att jeansen inte går på? Det skulle jag tippa på, och det är ju inte fy skam!!! :) Tråkigt bara att de gamla jeansen ej passar, men om du tänker att du blivit mer fit och fått nya former, så kanske du ska köpa dig nya jeans som passar din ´nya´ kropp.. Det som egentligen är bäst är väl o mäta sig överallt ngn gång i månaden som man vet vad som händer med kröppän ;). Jag börjar min proteindiet imorrn, jeee, urk, men fan, nu ska fettet bort. Kramlam!!! Du är grym tjejen, på alla sätt o vis!

E.
2007-11-02 - 05:14:18

Usch! jämför dig inte, blir bara värre då. Vi har alla både nackdelar och fördelar på både utsidan och insidan.. vackra och fula!

Linda
2007-11-02 - 15:07:42

Lovar att exet tycker att "nya tjejen" är allt HON inte är - flickaktigt kort, blondie, mer sexy kurvor etc..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: