GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Shoppingsug när man är fattig = sötsug under bantning

2007-05-24 | 22:44:45 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1571

Några nya karaktärer i min illustrationsvärld
.

Usch vad jag är shoppingsugen..vill köpa klänningar, kjolar och skor..nån accessoar eller två eller kanske fem. Långa tunikor vill jag också ha och en och annan inredningspryl ifrån Lagerhaus.
Klart att shoppingsuget sätter in ty imorgon kommer ju Csn-pengen....som denna gång, denna sista gång, bara är på 3600:-...och jag vet inte när jag kommer få pengar nästa gång...så nu är det ju än viktigare att hålla i slantarna och inte shoppa...plus att jag misstänker att nästan alla slantarna ändå kommer försvinna redan vid lunchtid imorgon på räkningar...och att inte ha några pengar ökar ju bara shoppingsuget.
Det är liksom samma sak som när man självklart får värsta godis,snask - och pizzasuget när det är måndag och långt kvar till helg eller man just bestämt sig för att gå ner i vikt....
Exakt samma plågande misär...*suck*
Kommentera 12 st

Kommentarer
Ofelia
2007-05-24 - 22:47:44

Vi kanske kan bilda en shoppingsugklubb? ;)

Malin
2007-05-24 - 22:49:02

Oj vad jag har samma problem, det är ju inte alls roligt!
Apropå färger nu då, jag använder mest akryl, för det var det jag började med och trivs bra med det. Olja har jag aldrig ens provat. Akvarell är skitsvårt. :)
Hur gör man? ;)
Nattinatti!

Linda
2007-05-24 - 23:03:00

Ja, men eller hur. Det är hur dryygt som helst!

Sandy
2007-05-24 - 23:03:48

3600:- är inte dåligt, själv får jag sista gången nu 1300:- skit lite ju BUHU

Cis
2007-05-24 - 23:51:46

Åh vad roligt. Får hålla utkik på nått man verkligen, verkligen tycker om då. Har dock väldigt fullt på väggarna hemma nu eftersom jag flyttat från större till mindre. Men det är ingen omöjlighet att jag hör av mig igen. Håller utkik somsagt! :)

Cis
2007-05-24 - 23:53:32

Glömde skriva i min blogg..

mysan
2007-05-25 - 00:06:48

svar: har du några egna sånna skor :)
vore roligt om du la ut ngn bild ;D

Fröken Fredag
2007-05-25 - 07:35:46

Jättefina bilder!
Usch, ja, det är jobbigt att inte ha pengar. Det ökar verkligen shoppinglusten - precis som du säger.
Kram!

Fia
2007-05-25 - 07:35:52

Åh känner precis igen mig. Både med shoppingsug utan pengar och ett enormt godissug fast man inte får. Men idag är det fredag :) Fredagsgodis :) kram

olessia
2007-05-25 - 07:55:10

Undrar hur mkt jag får den här månaden, typ som dig ungefär OM inte liiite mer eller mindre :/ men du, 3600:- är inte lite, finns folk som får mindre. Inte bra att klaga när man ser så mkt fattigdom i världen, en del människor får inte ens MAT varje dag. Var glad för det du har och sluta klaga

Åsa.S
2007-05-25 - 10:37:07

Visst är det konstigt! När man HAR pengar och tänkt köpa något hittar man ju aldrig något man gillar! Och matbegäret7fixeringen när man bantar skall vi inte tla om.... så det nämner jag inte ens... ;D Ha en bra helg!

aenigma
2007-05-25 - 13:31:23

Jag ska ju inte alls shoppa just nu har jag bestämt. Med tanke på allt kommande i höst. Men det är ju så svårt. Och särskilt när jag nu skriver för en tidning och liksom får pengar för något som jag baaaaara tycker är kul. Så igår när jag skulle hjälpa en kompis att via internet shoppa studentkläder råkade en klänning från ellos slinka med hennes beställning till mig... men jag tycker att jag kunde få den eftersom jag gjorde naturkunskapen idag och ska sälja en tavla från vår vernissage! :D haha
Krama


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: