GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I Biomörkret...

2007-05-26 | 23:53:04 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1581


                                                                             "I Biomörkret" 


Så där ja, då var vi hemma igen efter vår dag i Skövde ...eller vi har varit hemma i några timmar faktiskt. Eller egentligen inte, för efter att vi kom hem ifrån bion, vid halv tio så kände jag att jag hade en hel del överskottsenergi i benen...antagligen på grund av allt socker. Så jag tänkte först ta en springrunda i kvällsskymningen, men jag fick med mig Stefan på en promenad istället. Så mycket trevligare med sällskap, särskilt på kvällen.

Fast jag hade mycket spring i kroppen så jag hoppade och övade karatesparkar i luften, sprang och skuttade och Stefan tittade mest på mig med en förbryllad min. Hihi.
På väg hemåt igen stannade vi förbi den byggnad där Stefan spelar rollspel och där finns det också ett rum med instrument. Och det ska nu tilläggs att jag är totalt omusikalisk och kan inte hålla takten det minsta...musikläraren under högstadietiden blev så trött på mig när han förgäves försökte lära mig de mest basic av trumslag " på tisdag på torsdag på tisdag på torsdag".


...så det var med nervositet och skratt och en himlans massa ursäkter jag satte mig vid trummorna i det lilla rummet när Stefan sa åt mig att försöka...haha , men jag klarade faktiskt av kanske 30 sekunde som mest med att hålla takten medan Stefan improviserade lite på en gitarr.
Mysigt med en jamsession så där.

Åter till den övriga dagen..
Jag beställde en Lyxpizza Feta på restaurang Kryddan i Skövde, med fullkornsbotten..som jag undrar om de glömde bort att ge mig..för den såg ganska så ljus ut..jaja.
Efter maten gick vi till en kondis där jag köpte en liten liten chokladkula med mycket god fyllning och en riktigt krämigt god Latte där det vita skummet var format som ett hjärta...undrar om det var en tillfällighet eller om kaffekillen menade nåt?
Tss.
Stefan skulle ha en kopp te och en mazarin, men han sa fel och beställde en Samarin!

När fikat var uppätet ute i solen så var det så dags för bion och Pirates of the Caribbean 3. Vi hade jättebra platser och fåtöljerna var oerhört sköna. Och filmen, tyckte jag, var jättebra! Jag älskade ettan, tyckte tvåan var ganska så seg, men denna tredje filmen var väldigt visuellt snygg, rolig och underhållande.

*Rap*..urk..pizza, fika och godis..det får nog bli en Samarin, trots allt, för min del nu.
Kommentera 18 st

Kommentarer
Sandra
2007-05-27 - 00:01:22

Skönt att få höra lite positivt om filmen också! Ska se den när jag kommer hem från Prag :-)

Carolita
2007-05-27 - 00:06:25

Vilken söt illustartion, gillar speciellt benen på tjejen!
Vilken trevlig kväll du verkar haft, nice!
Tack för kommentaren! ;)

frida
2007-05-27 - 00:16:00

var i skövde också, såg på bio med gjorde jag. fast på spider man 3. Kram

browneyed
2007-05-27 - 00:47:11

En fortsättning på novellen är publicerad :)

Ofelia
2007-05-27 - 00:50:34

Tja, jorå... den lunkar på. Surfa och dricka folkisar, wooohoo. Gah.
Låter som om du haft en trevlig kväll iaf. Kul. :)
Kramar.

Caroline
2007-05-27 - 00:52:47

tack så mycket :) kul att du titta in!

THOWE
2007-05-27 - 01:05:53

åh har aldrig hört talas om pizza med fullkornsbotten! vore u perfa! å söt bild btw ;)

ullisan
2007-05-27 - 01:08:33

svar: känner mig mycket bättre, och hoppas på att jag inte åker på förkyldning :) KramKram!

Sverre
2007-05-27 - 03:06:45

Det låter som en god idé.

Hannah
2007-05-27 - 07:51:49

HAHAHAHA samarin :P vad svarade killen som jobbade där? "- ehm är du säker" ;P
hehe verkar som att hela landet gått å sätt trean nu :s hehe borde ta å göra det också.. hehe

Fröken Fredag
2007-05-27 - 08:56:08

Låter som en rolig dag! :D
Jag gillade också filmen, trots att den var lång blev den ju aldrig långtråkig - och skådespelarna är ju jättebra!
Kram

Sofia
2007-05-27 - 09:25:12

SAMARIN!! Hahahaha Go Stefan!!
Låter som ni har haft en kanonkväll iaf, härligt för er!!
Kram!

agnes
2007-05-27 - 09:51:08

vad kul att ni hade en sån bra kväll.
Väldigt fin bild med.
Jag målade Lite iförr går, tyckr du jag ska lägga in dem bilderna :) ? FAst dem blev inte så jättebra men ändå.
PUSS PÅ DEN BÄSTA ANNA SOM FINNS!

Elsa
2007-05-27 - 09:54:08

Åh vilken mysig dag du verkar ha haft! Samarin, Haha jag undrar också vad kafekillen sa!? Och teckningen, URSÖT!!! Jag älskar dina svenssons, de gör mig så himla glad!
Kramar

Åsa.S
2007-05-27 - 10:59:15

kanske skall testa den restaurangen till sommarn. Vi skall skjutsa sonen till P4 där han skall vara på militärläger i två veckor.
Hur hittar man dit?

Julia
2007-05-27 - 13:08:48

Haha, låter som en rolig dag. :)
Så Pirates vad bra alltså? Ska gå på den imorgon och jag är lite rädd att den ska vara seg som man hört.... Men, gillar man de andra filmerna så är de väl säkert ok. Vem kan inte gilla Johnnys rollprestation liksom? :)
Kram Julia

Julia
2007-05-27 - 18:12:39

Åh vilken härlig dag! Den lät ju helt perfekt! :D Ha det bra. Kram!

Anna
2007-05-27 - 21:52:40

Julia: Jag tyckte den var skitbra. Tvåan var seg tyckte jag men inte trean! Oh den var visuellt snyggare än ettan =) kramar!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: