GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I can't tell ya the way I feel...

2007-03-14 | 11:04:43 | Vardag

146310-1102....because the way I feel Is all so new to me....
VÅR VÅR VÅR!
Härliga Tidaholm i solsken och fågelkvitter. Till och med Statoil och den spruckna betongen här utanför ser ut att blomma och bada i vårsolens guldiga varma strålar.

Jag är nyss hemkommen från en träningsrunda ; 10 minuters rask promenad + 20 minuters löpning + 10 minuters promenad igen och lite gosande med katterna hemma hos mina föräldrar.  Kissarna låg inne och sov, men jag väckte dom och släppte ut dom i den härliga marsluften som doftar av torkande vått gräs, fuktig kall jord och nytvättad tvätt - ahhh!

Det har börjar komma krokus lite varstans och jag var tvungen att ta en liten mobilbild på en liten strålande bukett efter min joggingtur.

Det gick bra att springa med tån, men det kanske inte var så smart att hälla i mig två lattes innan, fasiken vilket håll jag fick i höger sida ett tag. Dock är det skönt att pressa sig själv lite ibland, att inte ge upp när de första trötthetskänslorna eller det onda i sidan kommer smygande, vilket ju annars är så lätt att använda som ursäkt för  att sluta springa...det är ju det som är det svåra - att bita ihop och låta hållet och tröttheten bedarra och komma in i andra andningen.

Nu ska jag slänga de inte alls så svettiga ( hmm måste vara problem med mina svettkörtlar) gråa träningskläderna i tvättkorgen, ta en skön dusch och sedan, tja, sedan vet jag inte riktigt vad dagen har att erbjuda.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Maria
2007-03-14 - 11:11:21

Åh en lång dusch skulle jag behöva..

Anna
2007-03-14 - 13:19:14

Maria: Då hoppas jag att du fått duscha nu, kram!

Carolina
2007-03-14 - 20:08:31

Idag plockade jag tussilagos! Heja våren..

Vegardmelisa
2009-03-13 - 10:43:00

Very well done site! Please keep up the good work.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: