GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

FAN HELVETES SKIT låter som I LOVE YOU!

2007-03-08 | 09:10:53 | Text//Författarskap/Dikt/Prosa

"Gud så löddrigt vacker hon är med tandkrämen rinnandes nedför den perfekta hakan.
Den vita fläcken som bildas på hennes fashionabelt urtvättade nattlinne, påminner om en dyrbar brosch av de mest glitrande swarowskikristaller.

Hennes morgongrusiga och kladdiga ögon med lila påsar under är som smaragderna i en drottnings tiara.
Åh, hennes svordomar över att hon just trampat i gårdagens spaghetti låter som de ljuvaste balladen.
FAN HELVETES SKIT låter som I LOVE YOU!

Hon ser ut som den ljuvaste porslinsdocka med mascara på den ena rosiga kinden och läppstift på den andra. Hennes stressryckningar i ena ögat flirtar hela tiden med mig denna morgon och när hon enbart säger till mig att jag är i vägen och hennes ilskna saliv dimper ner på mig som det ljuvaste sommarregn,....ja då känner jag mig guld värd!"



Detta är en text från en skrivövning jag/vi fick i skolan i tisdags av underbara Christina, där vi skulle försökna oss å det grövsta genom en annan person ögon som tyckte att allt vi gjorde en morgon bara var helt fantastiskt.
Kommentera 6 st

Kommentarer
Elsa
2007-03-08 - 09:14:46

Det där var bra skrivet!!!
Tack förresten för din lilla kommentar! Blir så glad :D

Amanda
2007-03-08 - 10:06:37

Bra gjort!

Tänkte bara påpeka (efter att ha läst de senaste inläggen) att jag tycker att du ser sund ut. Du ser ut som en typisk person som trivs i sig själv, och du strålar. Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar! :)

Isabella
2007-03-08 - 10:12:37

Haha, roligt skrivet!
Läraren måste vara cool som kan inspirera till såna texter.

Isabelle
2007-03-08 - 13:44:39

Har varit här ett flertal gånger, men aldrig skrivit nåt. Men nån gång ska ju vara den första... måste ju säga att den där texten var såå bra. Härlig beskrivning, jag ser verkligen din morgon framför mig. :-) Tänk om man kunde omvända alla dessa negativa tankar man har till att istället se det mer som du har skrivit i texten. Dvs. se allt på ett positivt sätt.

Anna
2007-03-08 - 14:02:20

elsa: Tack själv för fina o snälla kommentarer =) Kram på dig söto!

Amanda: det är ju lustigt att man kan se ut som sin raka motsats...jag trivs ju inte alls i mig själv eller är särskilt sund...men jag blev glad av din kommentar!

Isabella: Ja den läraren är den bästa jag haft nånsin!
kram

Isabelle: Va kul att du är en återkommande läsare och kul att du skrev en liten kommentar som betydde mycket =)
Ja dte vore ju verkligen härligt om man kunde se allt på det där underbara sättet, haha.
kram

Brageirmelin
2010-01-06 - 10:50:31

Keep up the good work.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: