GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En Samantha,en utebliven Miranda, två Carrie men ingen Charlotte?

2007-03-09 | 11:37:07 | Vardag

146310-1067 Åh vilken härlig förmiddag!

Klockan 07.15 hördes en försiktig knackning på min ytterdörr - jag slängde mig min svarta badrock och öpnnade, och där stod söta Li!

Vi skulle gå nyttig "innanfrukostpromenad", men vi var båda sega och Li med en brakförkylning på gång i näsan, så vi sa att vi går en "sväng" och sedan käkar vi frukost ute.

Så vi påbörjade vår lilla sväng, men hann inte långt innan jag blev hundbiten. Ja inte hundbiten som att jag blev hundförälskad utan jag blev biten av en hund!

Jag känner killen som har hunden och har träffat hunden i fråga förr med och nu hoppade den så glatt och ville hälsa...
Det först kanske tilläggas att jag är ganska så rädd för alla typer av hundar som når över ankellängd på mig efter att jag en gång blev anfallen av en schäfer i Stockholm...den hunden flög på mig och bet sig fast i armen på mig.
Så när hundar hoppar emot mig så är min första instinkt att skydda mig och den arm jag blev biten i då.

Nu skulle jag då hälsa på hunden idag som hoppade och så där genom att klappa den på huvudet och väl säga
 " Hej Kenzo, så ja så ja duktig hund hej hej", men istället ,när jag sträcker fram min fårskinnsvantebeklädda hand, sliter hunden tag i vanten och biter till jättehårt! Jag blev rädd och ledsen, tog genast av mig vanten och såg bitmärken i hela tummen!
Jag sa åt killen att hunden hade bitit riktigt hårt, men han stod bara och flinade. Jag gick.

Vi gick i alla fall den lila svängen, hämtade upp Lis lillasyster Tova - som har en lugn och snäll pudel, och så gick vi till Julius där det var uppdukat frukostbuffé!

Med brickan fullastad med naturell yoghurt med russin, två väldigt, väldigt löskokta ägg, grova frallor med ostar, gurka, leverpastej, tomat, juice och te satte vi oss vid ett litet bord med tända ljus. Där satt vi och pratade om ditten och datten, mest snusk och grovheter och kunde snabbt konstatera att det finns två typer av tjejgäng;

1) De som sitter och ingående och på fullaste allvar sitter och diskuterar en plånboks utseende - färg, form, funktion, gulddetaljer med mera och ser allmänt stela ut i sina perfekt knutna scarves.
2) De som sitter och svär över sina pojkvänner, pratar flytningar och hårväxt, lastbilar och har trasiga jeans och okammat hår.


Jag tillhör stolt och gladeligen kategori nummer 2.

Dessutom så "lekte" vi att vi var Sex and the City där vi satt och snackade från arla morgon tills nästan nu med våra överfulla brickor. Vi hade bara problem med att bestämma vem som var vem.
Li är Samantha, den fjärde personen vi vill ha med , men som inte var där klassade vi in som Miranda, ingen ville riktigt vara Charlotte så då blev både jag och Tova Carrie...hmmm...får tänka lite mer på rollerna tror jag.
Kommentera 9 st

Kommentarer
leopardia
2007-03-09 - 11:48:13

jag är bitter, cynisk, feminist med kort, rött hår. jag kan vara miranda :D
äger min egen lägenhet oxå... hmm, har dock ingen katt eller unge... men jag gillar chokladkakor och skulle älska tivo om det fanns här i sverige...

Maria
2007-03-09 - 11:48:43

Åh vad gott det ser ut! Är sjukt hungrig :P

Camilla
2007-03-09 - 11:59:47

Hahaha, låter som ni hade en roligt frukost. =) Håller helt och hållet med om de två kategorierna på tjej-gäng och jag höra garanterat till kategori nummer två!
Hoppas att tummen inte gör allt för ont!
*kram*

Julia
2007-03-09 - 12:13:19

tillbakameddelande:

varsågod! :)

Yonna
2007-03-09 - 12:32:55

Det låter riktigt mysigt! Vad härligt att äta frukost med en vän sådär! :-)
Tråkigt att du blev hundbiten, ännu tråkigare att du bara fick ett flin tillbaka när du sade till. Jag skulle ha velat fått en ordentlig ursäkt. Visst, hundar är söta och så - men det är inte kul att bli biten av dem, faktist.
Hoppas att din dag blir supersuperbra! Många kramar

UmmaGumma
2007-03-09 - 14:00:55

Haha, det är precis så tjejsnack skall vara! ;) RUFF and hard talking.

miia
2007-03-09 - 14:14:03

ja nu vet du att man inte ska hälsa på en hund med en handske på. De tror lätt att det är ngt man kan leka med. Jag kan inte klappa våran hund utan att han biter tag i handen och försöker slita loss vanten/handsken, och då riktigt hårt!

Madde : )
2007-03-09 - 15:28:48

Oh, ser riktigt gott ut det där :)
Usch, jag är livrädd för hundar.

Åsa
2007-03-10 - 14:10:20

Ush för hundar! Valpar är söta men stora hundar..nej tack!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: