GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En blödande måne och ankommande knoppgrönska

2007-03-04 | 15:00:26 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-1042Vilken underbar promenad det var med älskade mamma! Solen sken starkt och min skinnjacksbeklädda rygg blev så där härligt solvarm - jag kunde dra ner dragkedjan till slut och lossa på halsduksknuten och bara dra djupa andetag och känna doften av vått gräs och ankommande knoppgrönska...Är våren på väg? Liksom ligger den runt husknuten och väntar på att få komma fram?

Jag hoppas det!

Sedan gick vi in på Ica och jag fick en lila rundborstad hårborste från 10kronorsfyndlådan.

Jag fick även stoppa ner apelsiner, röda vindruvor, en yoggi delikatess mjölkkolasmak, bechamelsås, krossade tomater, aftonbladet och en ferrarigodisstång.
Tror minsann jag ska göra mig en lasagne idag...
Kanske med keso och spenat?
Eller kanske med falafel i?
Hmm blandade bönor kanske?

Vad snygg månen var igår kväll förresten - röd och häftig. Såg nästan ut som att den blödde...mensmåne?
Kommentera 7 st

Kommentarer
Görel
2007-03-04 - 16:16:02

det var månförmörkelse ju ^^

Julia
2007-03-04 - 16:22:44

Svara på veckans fråga: Vilken är din favoritfilm? =)

Sweetheart
2007-03-04 - 17:43:11

Åh, här var det monligt så såg ingen måne. Får hoppas på bättre väder om 10 år! Hoppas din söndag har varit bra stumpan, kram!

Karin
2007-03-04 - 17:45:25

åå kom å tänka på en grej nu.. de där simpsonsfigurerna du köpte.. Vet du vad jag har?:) Ett simpons shack spel (stavas så?) med massa sånna simpsons figurer. Måste fota å visa. Hade helt glömt bort det:)

Ofelia
2007-03-04 - 18:02:08

Fin bild. :) Tagen idag?

Kram!

Anna
2007-03-04 - 19:27:50

Görel: ja det vet jag att det var men jag har aldrig sett den bli röd utav det förut...tror jag..det var i alla fall snygg röd färg =)

Julia: JFK

Sweetheart: Min söndag har varit helt ok behaglig. Och din?

Karin: Jaså har du? Va kul! Det vill jag verkligen se på bild, plus de på din filmstjärnakortlek.
kram på dig - poppisbloggerskan ;)

Ofelia: nej den är tagen igår på mina föräldrars toalett - de bodde på vägen mellan de två festerna så jag lånade toan en stund, haha. Kram

Noafanny
2009-05-29 - 12:07:23

Your website is extremely interesting


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: