GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Tequila rose, gubbar, folkfest och kärringaavsläpp

2007-06-08 | 21:03:52 | Foto/Fotografering

146310-1648


Det är folkfest i Tidaholm denna sommarheta afton. Ena "storgatan" har fyllts med grus och tydligen är en av Sveriges främsta travryttargalopptravhästridare (?..jag och hästtermer..) här och det är racetävlingar framför Konsum och busstationen. Min brors flickvän är funktionär och krattar.

Jag hade precis druckit 2 stycken Tequila Rose i hemmets lugna vrå när jag ringde mina föräldrar och undrade vad de hade för sig. De var på stan och tittade i de "ända till 20-öppet"affärerna så jag gick helt sonika och mötte dom i en av stadens 3 klädaffärer. Vi gick till det på torget tillfälligt uppsatta öltältet och sörplade en stund. Där var det fullpackat med gubbar som " lämnat av sina kärringar" på spahem och stockholmsweekends och som minsann börjat supa whiskey redan i bilen på vägen hem...efter deras kärringaavsläpp. Jisses..Tidaholm Tidaholm.

Nu sitter jag åter hemma i sällskap med Stefan och Jimmy och lyssnar på Motörhead och annat rockigt trevligt.
Kommentera 6 st

Kommentarer
Anonym
2007-06-08 - 23:50:24

mmmmmm va gott det ser ut!!!!
Måste köpa jordgubbar i morgon.
Ha det kram

Helena
2007-06-09 - 00:11:49

Sådana helger förekommer i min hem stad katrineholm oxå. är hemma på besök nu i helgen :)
Hoppas att du har haft en härlig kväll.
Kramis

Sandra
2007-06-09 - 00:20:33

Låter lite som Katrineholmsveckan som är i slutet av Augusti ;-)

Helena
2007-06-09 - 00:58:27

Åh vad det låter lugnt och skönt! En öppet till 20 affär!!! Flydde Stockholm, dånande lastbilar med studenter och typ sådär 3000 öppet-till-20 butiker plus ett hundratal dygnet runt butiker!Nu sitter jag i Nora igen i mitt lilla gästrum och tittar ut över en skogsdunge. Jag känner att jag behöver en time-out från allt ett tag ( ja det är en lång historia)så nu blir det sola och grilla som gäller!Ha en riktigt skön dag
imorgon i solen, bamsekram!

Aurora
2007-06-09 - 12:01:31

Vad god drinken såg ut ;)
Somrig och fräsch!

anna
2007-06-09 - 13:43:43

anonym: ja verkligen gott..vet inte hur många drinkar jag drack...
kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: