GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

REA REA REA REA -The Good Shopper

2007-06-30 | 18:31:52 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1782

"The Good shopper"

Min senaste illustration..

Strax innan lunch stegade jag och min käre sambo ut ur lägenheten med siktet inställt på att gå till stadens radio- och tvhandlare för att köpa skivor att bränna på samt till Ica för att köpa tacoingredienser..

Vi hamnade i Skövde istället - helt oplanerat och helhärligt. Riktigt förvånad över mig själv dessutom eftersom jag inte genast ville gå hem igen och sminka mig eller packa massa nya nödvändigheter än just mobilen, Visakortet, några våtservetter och en tom läkerolask som jag redan hade i väskan.
Jag har faktiskt, ärligt, inte haft en gnutta smink i ansiktet på flera dagar, ja sedan midsommar..och detta känns för mig helt otroligt.
Och skönt.
Några små små småblemmor på hakan , men några större bölder har jag faktiskt inte haft på några veckor.
Tack Vitamin B5!!
( fast jag vågar inte riktigt hoppas ..än på att det hjälpt..)

Väl i Skövde så var jag då tvungen att stålsätta mig och verkligen sättas på prov.
Det skrek ju ordet REA REA REA REA överallt och det riktigt stack i ögonen och agade och piskade mitt väldigt opåfyllda bankkonto som ju också har en väldigt oviss framtid.

Det var "se men inte köpa" som gällde vilket ju är svårt när man blir kär i 3202 olika tees med tryck,  7271 färgglada linnen, 267 snygga väskor, 31937 blanka skor och 1334 gnistrande armband.

Jag var såååå nära att köpa en jeansjacka inne på Vero Moda - 200 kronor på Rea, men jag lät bli.
Jag var så nära att köpa ett par remsandaletter med lätt platå och leopardmönster på Skopunkten för 149:- på Rea..men Stefan blev tvingad till att övertyga mig om att leopardskor hör tanter till med taskigt nagellack på tånaglarna. " Tänk Tiffany i HippHipp" sa han.

Så det enda jag la ut pengar på idag var en Tequila Rose inne på systemet ( fick visa leg igen yey! ) Samt brännbara dvdskivor..vilka jag ju behöver till mitt företag så dom får jag ju dra av momsen på sen ändå.

Vi åt på restaurang - en jättegod tagliatelle i gräddsås med massa grönsaker åt jag, och Stefan betalade.
Kommentera 17 st

Kommentarer
Bella
2007-06-30 - 18:39:11

Guuud vad mysigt! Jag vill oxå shoppa. Min mamma var faktiskt så snäll mot mig att hon köpte ett par guld&glittriga tåspets-ballerinor till mig i veckan =)

Elsa
2007-06-30 - 19:09:05

Låter som en mysig dag!
Och jo, jag är ganska estetisk av mig och jag har velat mellan estet och natur jag vet inte hur länge! "Dessvärre" gillar jag matte jättemycket också (mvg :P) och då bestämde jag mig att läsa något teoretiskt på skoltid och sen sy för fulla muggar efter skoltid. Och efter gymnasiet ska jag åka iväg på wiks folkhögskola ( måla eller spela teater) eller nåt sånt eller så ska jag gå tillskärarakademien eller varför inte textilhögskolaan i borås! Och i gymnasiet ska jag välja till en massa kurser i drama och bild.
Haha, så ser min plan för framtiden ut!
Kramar

anna
2007-06-30 - 19:11:08

Häftig bild!:)

Caroline
2007-06-30 - 19:14:36

låter som att du har varit duktigt :D

sunniva
2007-06-30 - 19:31:33

svar: tråkigt.. men solen når dig också ska du se ;D

Sofia
2007-06-30 - 19:32:15

Haha, ja..man behöver inte gilla hästar för att tycka att han är söt! :D

donnasandra
2007-06-30 - 19:50:51

Låter mysigt!! :-) Ibalnd är det skönt att vara spontan :-)

Lottis
2007-06-30 - 19:59:32

Tycker du var riktigt duktig som inte shoppade :-) Sist jag var i V-vik lyckades jag oxå undgå shopping... I V-by i tisdags gick det inte lika bra, fast det blev bara en luvtröja (det regnade och jag var frusen... skyller på det) och jibbitz till mina crocsskor. Det är ju semester snart, vi som ska åka till Malmö och allt :-) Då kan jag ju inte shoppa nu.
För att syfta på mitt blogginlägg så går det lite bättre att skriva nu. Jag skrev en kort sammanfattning hur jag tänkt mig upplägget och efter det så lossnade det lite, men ändå inte som jag tänkt mig... Det är riktigt jäkla frustrerande, jag håller med dig... Att ha en idé i huvudet och inte lyckas med den som man vill... det kan göra vem som helst knäckt. Dessutom är jag frustrerad för att jag inte har något att måla på... Får väl plocka fram kolpennorna och köra vanligt papper ett tag, men det är inte lika kul... =/ F-n, jäkla problem man har då... Klagar för ingenting, men... nä, det är frustrerande! Nu ska jag se på tv och dricka bubbelvatten, kanske lite vin oxå! Ha en bra lördagskvällen, gumman! Kram på dig!

Natta
2007-06-30 - 20:35:23

hahahah ja men precis :P du gör ju bra reklam här så det skulle säkert funka :D plus att du kan ha tavlor med dina bilder :D kram

Carolita
2007-06-30 - 23:40:19

Usch visst är det hemskt när det är rea och man inte kan shoppa! Blä för det!

Kim
2007-07-01 - 09:22:56

maten lät god! :D

Mrs Harajuku
2007-07-01 - 10:44:47

Gillade din "The good shopper". Snygg!
Har inte sminkat mig sedan 10 mars då jag var på ett bröllop. Känns som om ja sminkar mig på mitt eget 4 augusti, sedan aldrig mer. Är sååå skönt utan, man blir liksom fri!
"That is how God intended it to be" (Citat från Friends när Ross försöker bli vän med Ugly Naked Guy så att han ska få första tjing på dennes lägenhet)
Trevlig söndag!

Finlands-Ingela
2007-07-01 - 10:57:00

Jag lider med dig! Men jag tror nog att det ska ordna sig med ditt konto. Snart är du miljardär och sen kan du bjuda S på spaghetti och de gnistrande armbanden klirrar när du bläddrar upp sedlarna åt kyparn. Kom ihåg det!

Fia
2007-07-01 - 20:56:27

Åh shooopppaa :) Imorgon blir det av. Du, det vitamin B5 är det nå tabletter du äter? Eller är det nå du smörjer med? Undar för skulle med vilja prova. Ha det superbra!! Kram Härlig ilustratin btw :)

anna
2007-07-01 - 21:00:06

Finlands-Ingela: Haha jaså? tror du det?
hmm hittills har jag inte fått ett öre..menmen. Skönt att du har lite faith åt mig =)
kram!

Yolla
2007-07-02 - 12:23:51

Åh gud vad fint! :)

J E N N Y<3
2010-05-04 - 12:50:53

Tjaa, Fin blogg! (:


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: