GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Pop 74 och boobie attraction

2007-06-13 | 17:22:11 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-1674

Har haft en underbar eftermiddag. Först med Karin, sen en snabbvisit hos Li och Luna.

Idag är det ju onsdag och onsdag är lika med Torgdag i Tidaholm då det ibland bara är en grönsaksvagn och en blomförsäljare - om vädret är kasst, men idag - en strålande sommardag är toget fullt med stånd, bord och vagnar.
Jag och Karin gick först in på Ica och köpte "3 för2" av Arlas kaffedrinkar i makerna - latte, cappucino och vanilj och sedan inmundigade vi detta medan vi gick över kullersten och tittade på hiskligt mönstrade tunikor och en vagn som sålde korvkaka (!?).

Vi mötte Karins ömma moder Alva som kommenterade mina älskade Topshopsandaletter
 " Vilka grymma skor du har Anna"
...men som Karin konstaterade - hade den kommentaren kommit från Karin själv - alltså en person i 20årsåldern så hade "grymma" varit lika med " snygga och bra", men då kommentaren fälldes av Karins moder var "grymma" snarare lika med " ajaj de ser obekväma och svårgångna ut".

Vi fyndade varsin Halénstunika för 100 kronor styck, Karin en vit och jag en svart och tydligen var handlaren som sålde dessa väldigt stolt över just dessa tunikor för han kom fram till oss och sa
 " H&M tar 249:- för en likadan, jag tar bara 100! Det är viskos!!!"

Efter det gick vi till Turbinhusön - oasen i staden och tänkte fika på Kaffestugan, men jag var fortfarnde kycklingssalladsochkaffedrinksmätt och Karin var inte heller sugen..fast hon köpte barndomsfavoritglassen Pop 74 ändå...och jag fick smaka och jäsiken och fasiken vad god den är!!
Vi satt ett tag på scenen i Bruksvilleparken i solen innan vi åter begav oss mot "centrum" och tog en sväng inne på Lindex där vi konstaterade att många plagg ska endast hänga kvar p galgen..för på en själv gör det en bara till en gravidlooking sak. Ica igen, samt Skatteverket och Systembolaget hanns också med innan vi skildes åt.

Då gick jag hem till Lovely Li och gullungen Luna en stund och Luna blev så glad över att se mig och så himlastormande ledsen när jag gick. Ja hon ville inte släppa mig när jag stod i dörren utan klamrade sig fast hårt hårt kring min hals så fort Mamma Li skulle ta henne..så vi stod och gosade en stund och Luna var väldigt fascinerad av min urringning och mina bröst...Knäppgöksgullunge.
Men aj vad det smärtade i hjärtat när hon blev så ledsen när jag gick...och jag som inte gillar barn...What's happening?
Kommentera 16 st

Kommentarer
Elin
2007-06-13 - 17:25:18

fint kort på spindelnätet :D

Emilia
2007-06-13 - 18:16:08

Haha, ungar kan faccineras av det mesta :) Lät som en mysig dag annars!

agnes
2007-06-13 - 18:24:27

Tack för kommentaren,
Hmm, jag kanske funderar på en owersize t-shirt(VIT)
eller en vanlig t-shirt också vit, med kasnke ett svart-vitt tryck, som den som finns på dina illustrationer på din shop hemsida, den med det yviga lockiga håret, eller så tänkte jag kanske den som du gjorde idag tror jag,den somriga med månag glada fäger.
Men sen tänkte jag att om man kanske bara kan göra en fiin blomma i mitten eller något, eller en kontur av ett ansikte eller... :)
haha, alla dina bilder är aåå fina så det spelar egentligen inte nån roll.
Jag funderar verkligen på att köpa en tröja, men...hur gör man det, alltså hur köper man? ? Sen när du har öppnat alltså och, hihi, kommer det vara väldigt dyrt för jag vet inte om jag har råd om det är för dyrt... ? ( generad)
Vilka fiina bilder !
Puss & kram på dej snällaste Anna!

Julia
2007-06-13 - 18:43:57

Häftig bild på spindelnätet! ^^

Carro
2007-06-13 - 19:04:19

Ja,det låter verkligen som en helmysig dag :) Tycker faktiskt de flesta av dina dagar är mysiga, sådär så man blir smått avis , hihi ! :)

Kim
2007-06-13 - 19:56:33

där ser du! det kanske blir en bebis en dag ändå? ;)

Lotta
2007-06-13 - 20:22:43

Whooooaaa... POP74 rulez.... svårt att hitta i Gbg dock.

leopardia
2007-06-13 - 20:32:33

jag känner mig lost. jag har aldrig ens hört talas om pop74... men god ser den ut iallafall.

Anna L
2007-06-13 - 20:43:55

oooo vilken mysig dag!! fina bilder :) kramiz anna (L) ;) HIHHHhihihi, nu lovar jag att inte skriva L mer, nu e det inte kul längre jag vet ;)haj haj

Mani
2007-06-13 - 23:25:02

Tack för couscous-tipset. Förresten har jag en likadan klänning. Väldans skön och snygg och (det viktigaste av allt) överkomligt pris! :)

Lovely Li
2007-06-13 - 23:33:35

Luna är Luna... Inget vanligt barn... Därför älskar du henne och hon dig! Puss å godnatt!

anna
2007-06-14 - 12:58:24

Lovely Li: Du har så rätt..men glöm inte att vi älskar DIG också..för att det finns ingen som du och du är unik.
kram!

julia
2007-06-14 - 16:40:38

glassen såg god ut :)

Anonym
2007-06-15 - 00:32:12

gud den där glassen såg riktigt god ut!:D
tror jag ätit den förr. vad är de för nån? :)

SKiNHEaD BArBiEdOLL
2007-06-15 - 12:05:09

Himmelbilden var väldigt vacker, se till att publicera den i stor version också ;)

Bragekristina
2010-04-29 - 11:51:54

Hi, nice site! Keep up the good work!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: