GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Läkaren kostade mig 2 par skor och en kjol

2007-06-05 | 18:21:22 | shopping, provrummet & cravings

146310-1632


Vi kan väl säga att det gick ganska mycket åt helvete på hudkliniken.
En otrevlig, osympatisk, kvinnlig läkare som inte lyssnade ett skit på vad jag sa eller ens rörde en min när jag började att storgråta. Hon anklagade mig för att ljuga eller inte tala sanning och klassade mina besvär som acne.
Jag har fått recept på en salva som inte är säkert att jag får njuta av sommarsolen med och sedan ska jag på återbesök närmare hösten.

Då ska det diskuteras huruvida jag ska genomgå en så stark kur som kräver att jag skriver kontrakt på att jag använder preventivmedel och inte planerar en graviditet ( vilket jag inte har en tanke på i och för sig) och om jag skulle bli gravid är abort bästa/enda alternativet. Blod- och levervärden ska  kontrolleras och risken för depression och självmordstankar kunde också bli en riskfaktor...som om jag skulle behöva mer av den varan.

Så det var ju ganska så självklart att jag var tvungen att tröstshoppa efter det, men det var budget- och sparvarianten. Ty jag fick 2 par fina skor på Din Sko för 50 kronor paret samt en svart kjol i ballongmodell på H&M för 149:- minus den rabattcheck på 50 kronor jag hade med mig.

Allt som allt är läkaren skyldig mig 300 för besöket samt 199:- för skor och kjol.
..och en hel del tårar.
Kommentera 32 st

Kommentarer
Ellinor
2007-06-05 - 18:23:15

Ja vilken j--la läkare... Kräv tröstshopping-pengar för det där, helt klart ;)

Elsa
2007-06-05 - 18:29:21

Nej vad elakt!!! Men du tänk såhär; Du får hjälp om du vill ha den. Tänk på att du ska utnyttja dem till max, då kanske du blir mindre arg på dem och känner att du leder liksom haha. Du kan ju säga till om hur du blev behandlad också. Jag tycker det var taskigt

Erika
2007-06-05 - 18:36:31

Fy...vad otrevligt. Har också råkat ut för sådana läkare. Det är jobbigt när de inte kan ta en på allvar utan bara viftar undan ens problem. Jag drar mig för att gå till läkare numera. Den enda jag går till frivilligt är tandläkaren =)

Erika
2007-06-05 - 18:46:56

Passar på att fråga dig om en sak. Såg att du köpt skor på ebay och jag tänkte göra det jag med. Men är lite osäker på storlekar. Jag har 39 i skor men får olika bud på vilken USA storlek som är den rätta. Kan du ge mig ett råd? Det vore jättesnällt =)

Ofelia
2007-06-05 - 18:52:32

Såna där läkare borde arkebuseras. Eller okej, åtminstone byta jobb till något som inte innefattar kontakt med andra människor. Har även jag stött på ett gäng osympatiska, arroganta och/eller rent ELAKA läkare - främst inom psyk. Och det är ju lysande. Not.
Hoppas tröstshoppingen lyckades få dig på _lite_ bättre tankar iaf.
Kramar.

Maria
2007-06-05 - 19:05:16

Jag var på vårdcentralen i vintras för att jag ville börja en antibiotika kur mot mot min acne. Läkaren där var också väldig oförstående och kall, och han skrev bara ut en kräm som gjorde min hy snustorr och röd. nej fy för läkare som inte vill hjälpa en! jag har tyvärr inget tips för hur du ska göra, eftersom jag själv lever i skiten och inte vet vad jag ska ta mig till...*stor kram*

Carro
2007-06-05 - 19:34:39

Fy för otrevliga människor .. Tycker läkare borde ha lite synpati och ta problem på allvar .. Man söker väll inte hjälp om det inte är något fel .. Tycker synd om dig som hade ett sådant jobbigt läkarbesök =/ .. Dock var skorna väldigt fina , hoppas du mår lite bättre. kram !

i
2007-06-05 - 19:40:01

usch, blev väldigt illa berörd när jag läste detdär. de borde inte få ha jobbet kvar!:s bamsekram!

Helena
2007-06-05 - 19:51:43

stackare, hoppas det löser sig...
Klart du skulle ha nya skor!
många kramar

Anonym
2007-06-05 - 19:54:15

Tycker att du ska vända dig till en annan läkare, kanske privat kram

Sandra
2007-06-05 - 19:55:48

ville de ge dig roaccutan alltså? Har ätit det nämligen och det är samma som du beskriver. Synd att du råkade ut för en otrevlig typ...sånt gör mig så arg! kram

anna
2007-06-05 - 20:06:22

I. Tack, det värmde. Kram!
anonym: jag funderar också på privatläkare..kram

Sandra
2007-06-05 - 20:10:36

Svar: Jag mådde bra, men fick torrt hår och torra läppar (vanligaste biverkningen). Min mamma och syrra har ätit det två gånger var, och har även vänner som ätit. Inga problem för någon av dem iaf.

agnes
2007-06-05 - 20:13:30

Åh nej, vilken dum läkare!
Jag råkade ut för en läkare en gång som man inte hörde vad han sa, så när han frågade mig nåt så bara kollade jag på mamma, haha, Han typ öppnade inte munnen när han pratade, haha.
Men du,
Jag Hoppas verkligen att det blir bättre med allt.
* En STOOR kram till SNÄLLA ANNA*
Puss på dej!

isabel
2007-06-05 - 20:15:39

tips är ju (för den fege som jag själv) är att ringa tillbaka till mottagningen och framföra dina klagomål och förklara hur kallt och dåligt bemötande du fått. ändras inget så BYT läkare. dom har ändå ett serviceyrke, och är beroende av folk som kommer tillbaka så stå på dig. lycka till.. kramar!

leopardia
2007-06-05 - 20:24:08

jaa, men det verkar ju helt logiskt att du skulle ljuga för att få tillgång till tabletter som kan ge självmordstankar. mongoläkare!!

anna
2007-06-05 - 20:34:14

Helena: Tack för omtanken gumman. *kram*

Ofelia
2007-06-05 - 20:42:56

...men vad sjutton, TRODDE inte läkaren på dig? Hade du inte "Bölder" att visa upp både IRL och på foto? Jag tycker inte du ska släppa detta utan försöka få komma till en annan läkare. Det gäller bara att tjata så går det fortare, men jag kan föreställa mig hur uppgiven du känner dig. Och när man redan mår kass orkar man verkligen inte vara framåt och pusha på diverse trögskallar om en snabb tid. :( Har tyvärr inget bra råd att ge, gumman.
Har ju också nåt som INTE är acne i ansiktet, men det är med största sannolikhet ngn av mina medicinernas "fel". Men vilken? Kan ju inte liksom sätta ut rubbet heller. Det vore som att kapa en livlina. :/

Sofia
2007-06-05 - 20:54:39

Nä fy fan vad ledsen jag blir när jag läser om ditt besök på hudkliniken! :( Usch och fy för sådana läkare!! Det värsta jag vet är att inte bli tagen på allvar!
Nä jag hoppas du har ork att fortsätta kämpa för att få den hjälp du behöver!! Och så hoppas jag att skorna piggade upp lite iaf :)
STOR KRAM på dig!

Hanna
2007-06-05 - 21:17:57

Vad taskig hon var. Jag trodde läkare fanns för att hjälpa. Hon har uppenbart valt fel yrke. Kram

Frida
2007-06-05 - 21:21:14

Svar: Det låter som om du har en hel del shopping framför dig! Hoppas att du hittar det du letar efter. :) Kram

Fia
2007-06-05 - 22:00:46

Fy vad otrevligt! Men kul med tröstshopping - då kan man shoppa utan ångest :) Hoppas du får bukt med dina problem! Kram

Åsa.S
2007-06-05 - 22:30:07

Vilket pucko till läkare! Varför skulle man ljuga om en sån sak? Vem vill ha mediciner med de biverkningarna i onödan, liksom? KRAM på dej!

Panki
2007-06-06 - 00:11:12

Byt läkare.
Jag kan verkligen varmt rekomendera Roucctan, min acne försvann på typ 3 månader och har inte kommit tillbaka. Helt super!

Carolita
2007-06-06 - 07:13:43

Usch jag tycker att det är ofta jag läser om folk som går till läkaren och blir antingen dåligt bemötta eller inte trodda och detta efter en ganska så lång tids väntan på att få en tid... Riktigt kasst!

Emmelie
2007-06-06 - 08:16:31

Nu blir jag arg, vilken jäkla läkare!
Hoppas salvan hjälper lite iaf....

Lovisa
2007-06-06 - 09:49:49

Naw har får du en stor kram istället :) Jag vet inte direkt vad du har för hus besvär men jag insåg direkt att det plågar dig hårt. Jag antar att du har varit på alla hudklinker. Om inte läkaren tar dig på allvar tycker jag du ska ringa deras chef. Det är ju för tusan hennes jobb att göra kunderna nöjda. Hmm vilka människor det finns =/ Kram på dig =)

Malin
2007-06-06 - 11:29:05

Jag skulle gissa att den starka kuren var roaccutan ? Avslutade en sån kur för någon månad sen, och jag måste säga, vilken mirakelmedicin! Jag såg hemsk ut innan, nu får jag aldrig mer finnar! Tycker du ska jobba fr att få den. LEvervärdena kollar man bara en gång varannan månad, och biverkningarna är bullshit, den enda som faktiskt "visar sig" är torrhet, men jag lovar, den är värd det!

Fröken T
2007-06-06 - 11:30:30

Usch, vilken hemsk läkare. Finns inget värre än sådana människor som inte lyssnar och bara skrämmer upp en. Fattar inte hur de kan vara så opsykologiska!
Jättefina skor du shoppat, de svarta med blommor skulle jag vilja ha :)

Estelle
2007-06-06 - 13:29:54

Fina flippisar!

Lotta
2007-06-10 - 09:02:35

de flipflopsen du köpte i din sko har jag också, men jag köpte de för ungefär 1,5 år sedan. konstigt att de finns kvar :) men jag använder de fortfarande :P

Yenny s
2007-06-19 - 17:10:35

Hu vilke stolpskott till läkare det finns! Har varit med om en hel del jag med! :(
Hoppas kuren funkar iallafall...låter som en stark rackare helt klart!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: