GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

in these arms tonight

2007-06-28 | 20:19:06 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1771
" The lady and the fur"


Nu är jag hemma igen! Efter en trevlig bilåkningsdag med snällaste Ingela som fick agera privatchaufför, sällskap, springa och hämta kaffe - lite granna "Miranda Priestley's assistant.".fas jag hoppas att jag inte var lika Djävulsk..

Till Kvänum åkte vi i Ingelas bil och skrålade och sjöng med i Depeche Mode och Bon Jovi. I Kvänum besökte vi Vykortsfabriken för att kolla lite på tryckmetoder och t-shirts och teknikmöjligheter för mig som illustratör. Jag fick med mig ett gäng t-shirts hem och jag älskar de med guldtryck! Så snygg. Det hoppas jag verkligen kan komma bli en verklighet i shoppen.

I
ngela gick vid ett tillfälle iväg för att om möjligt finna en take away latte..hon kom tillbaka med två små porslinkoppar med plastfolie över och så hade hon fåt lova att komma tillbaka med kopparna.. Så jäkla småortscharmigt.

På väg hem från Kvänum tog vi vägen via Skara och kom fram till Slöjd-Detaljer, fem minuter innan stägningsdag..typiskt...vi som var så pärlsugna.men men, de höll lite extraöppet för oss ändå, men jag köpte bara yttepyttelite...och inga pärlor..Panduro, Slöjd-Detaljer..jag kan ju gå i sådana affärer i timmar och titta och sniffa och vända och vrida!

Nu är jag trött trött trött men stolt stolt stolt över de t-shirts som ligger bredvid mig här i soffan..Min design!!
Kommentera 12 st

Kommentarer
Annah
2007-06-28 - 20:27:56

Läst din blogg ett tag men aldrig sagt hej. Kanske dax att göra det :D Hej hej! Sen tänkte jag även säga att jag länkat dej från min blogg och hoppas att det går bra. Sen tycker jag att dina illustrationer är supersnygga! Har funderingar på om jag beställa från din shop, men svårt att välja :D

Rory.
2007-06-28 - 20:36:50

A det ar det basta :)

alicia
2007-06-28 - 20:52:59

väldigt fin bild! vart gör du alla dina bilder? kram!

Malin
2007-06-28 - 21:15:28

Va snyggt! Kanske ska ha den där som tryck på väskan jag SKA beställa...svårt..
Tack för dina ord, du är alltid så generös med komplimanger! Jag blir så glad! Tack!
Aha, va trevligt, du ska inte flytta tillbaka hit då? :) Vi kunde ju ses varje dag då: ;) haha. :)
Puss

donnasandra
2007-06-28 - 21:19:27

Hihi spännande med egendesignat!

Linn
2007-06-28 - 21:50:17

Vilken fin bild! Jag hoppas och vet att det kommer gå bra för dig i framtiden :) Kram

Helena
2007-06-28 - 22:16:00

Du har ju blivit en sjuhelsikes affärskvinna ju! Åker runt med privatschaufför, hihi, besöker fabriker och går runt och inspekterar, jo jag tackar ja! Mitt liv har inte bestått av sån lyx idag, men jag har faktiskt ätit sushi som jag börjat lära mig att tycka om. Nu blir det te och chokladmuffins, sen blir det sängen. (Förresten så har de en helt enorm pärlaffär som har miljontals små pryttlar i närheten av där jag bor, den skulle du älska kan jag tro) !Puss och kram och sov gott när det blir dags!

starish
2007-06-28 - 22:59:44

Jag tror jag måste tacka dig!
Tack vare att du länkade till min sida så har jag nu sprängt 5 personers vallen av unika besökare!!
Tror jag hade 13 st nu senast jag tittade!!
wwiii!
Du vet att jag ställer upp som privatchafför och assistent när du vill!
puss darling

Ella
2007-06-28 - 23:02:13

Halloj! Har utlyst en tävling nu i bloggen, där din väska är vinsten. Kolla gärna! Promota gärna! Ha en trevlig kväll. /Ella

Emma
2007-06-28 - 23:03:22

jag bor faktiskt i en mindre stad, vissa kallar det till och med by. Men det är faktiskt Sveriges näst minsta stad :P och här serveras det riktigt take away latte. Ville bara säga det att det inte är likadant överallt. :P

Caroline
2007-06-28 - 23:16:58

gillar att gå i hobbyaffärer man får ju värsta idéerna jue :D

Mrs Harajuku
2007-06-29 - 05:36:28

Grattis till att du äntligen har ett gäng egna alster hemma. Hos dig. Som du gjort! F-n vad kul!!! Nu är det bara att köra på stenhårt!
Kramar och trevlig helg!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: